Wie of Wat zijn vrienden?

Ben jij bang dat je partner bij je weggaat i.v.m. je ziekte? Hoe ga je hiermee om? Meld dit hier!


Moderators: liddy, emili

traantje

Wie of Wat zijn vrienden?

Berichtdoor traantje » Wo Nov 16, 2005 9:57 pm

wie kan me daar ant op geven? word gek
een wereld met miljoenen mensen om je heen,
en toch kun je je zo alleen voelen...?

is t normaal als je net te horen hebt gekregen dat je kanker hebt
en een goede vriendin die je al 10jaar kent opbelt en krijgt te horen...
sorry maar ik ga hangen ben aan t winkelen...
zou goed misschien overdonderd. dan staat ze 2 dagen erna huilend op de stoep... veegt haar tranen af trekt de deur open en verdwijnt.
doeii ga stappen
normaal gingen we altijd samen op stap?
en dan, 2 weken erna een vriendin van haar de moeder heeft borstkanker
komt ze bij mij uithalen... en verdwijnt weer voor 6 weken.
zelfs in t ziekenhuis zie je ze niet meer.

dan de rest van mijn vriendinnen 4 weken niks meer van gehoord...

dan is bekent je word beter, zult er boven opkomen..
en dan? iedereen komt weer bij me uithalen als ze problemen hebben...
niemand zal vragen goh hoe is ie nu met je?
nee je bent weer beter. beter is beter maar alle klachten die je erbij hebt gekregen mag nooit meer over gesproken worden.

alleen mensen die ik oppervlakig ken van t uitgaan komen na me toe...
meid wat is t toch met je? als je lacht zie ik nog in je ogen verdriet..?

wie kan me helpen? is dit nog normaal?? of ligt dit nu aan mij?

xxx

Max
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo Feb 15, 2006 6:50 pm

traantje

Berichtdoor Max » Wo Apr 05, 2006 11:02 am

hallo traantje,Ik heb altijd gezegt;in nood leer je je vrienden kennen!Toen ik borstkanker kreeg,hielden wij heel weinig vrienden over.
Van de ongeveer 30 man die we bijna elke week zagen bleven er iets van tien over.die haakten na een paar weken ook af.
wij hebben nu een heel klein groepje vrienden om ons heen die ons echt gesteund hebben.heel veel van onze vroegere kennissen
(dat zijn de andere nu geworden), die gaven uiteindelijk toe dat ze niet wisten hoe ze met mij om moesten gaan.heel eerlijk?
ik mis hun 'vriendschap 'niet eens....met eentje hebben wel weer contact,want die heeft zijn excuses aangeboden
en mijn partner was toch heel goed bevriend met hem.
Maar ik kan je maar 1 advies geven;verspil je energie niet aan 'vrienden' die het te druk hebben om je verhaal aan te horen of niet eens vragen
hoe het met je gaat.die zijn jouw aandacht helemaal niet waard. wij kregen uit onverwachte hoek 2 hele lieve vrienden erbij die ons door dik en dun steunen.
via een website voor fantasiespellen hebben we ze leren kennen en ik ben daar erg blij mee.
we zien elkaar regelmatig en we kunnen altijd en beroep op ze doen.hun ook op ons.
En probeer een beetje van het leven te genieten.sterkte en groetjes,Max

superskitty
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo Jul 27, 2011 4:58 pm

Re: Wie of Wat zijn vrienden?

Berichtdoor superskitty » Do Jul 28, 2011 9:53 pm

hoi hoi
ok dit is misschien wel een hele late reactie haha aangezien de datum 5 jaar later =^^=
maar ik heb afgelopen mei (2011) ook te horen gekregen dat ik kanker had een hersentumor
toen ik het vertelde aan vrienden en famillie nou geloof me de enige famillie die ik nu nog heb is mijn moeder zus en zwager
de rest zie ik nie meer want het intresseert ze gewoon niet echt veel qua vrienden ik kreeg altijd te horen van mensen van meid wacht maar
ooit kom je erachter wie je echte vrienden zijn en ze hadden inderdaad gelijk en geloof mij ik ben mijn vrienden echt allemaal kwijt geraakt
en waarom alleen omdat ZIJ niet weten wat ze moeten zeggen ik bedoel het is net alsof je ineens van uit het niets gigantisch eng bent
of mega besmettelijk bent geworden
ik probeer wel nog steeds contact te zoeken met sommige maar krijg nooit wat terug dus ik vraag vaak of ze dan bang zijn voor een besmetting hahaha
ok ik weet het niet echt vriendelijk maar als ze niks van zich laten horen en dan vervolgens net als wat traantje al schreef (5 jaar terug)
pas naar je toe komen als ze zelf in de put zitten of als je bijna weer helemaal genezen bent dat is ook niet echt wat ik noem bepaald vriendelijk
nou laat ze dan ook maar lekker de deur voorbij vliegen kijk ik snap dat het voor hun ook wel een klap in het gezicht is ze verwachten het niet
maar het geeft ze nog niet het recht om je te stil te zwijgen of te ontlopen onder het mom van dat ze niet weten wat ze moeten zeggen
hier is mijn advies ook bij gewoon tegen ze zeggen dat ze wel mogen zeggen dat ze het niet weten ( doe ik al een hele tijd namelijk )
dus ik ben het ook helemaal met Max ( ook 5 jaar terug ) en wil tegen ieder zeggen die ook kanker heeft en dit nu leest
verspil je energie er niet in de zogenaamde vrienden want ze zijn het niet waard
stop je energie in de gesprekken de behandelingen die je krijgt want uiteindelijk ben jij degene waar het om gaat toch ????

mocht iemand er graag over verder praten dan is dit mijn msn en voeg me maar toe als je het zelf wilt

super.miep@hotmail.com


Terug naar “Angst voor je relatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten