ik kan mijn hobby niet meer uit oefenen

Kun jij een bepaalde hobby niet meer als gevolg van je ziekte? Hoe heb jij dat opgevangen?

Moderators: liddy, emili

anne

ik kan mijn hobby niet meer uit oefenen

Berichtdoor anne » Zo Mei 25, 2003 10:00 pm

hoi, ik ben anne en heb door mijn ziekte mijn grote hobby honden moeten opgeven.het wandelen werd veel te veel, en ik ben nog heel vaak snel moe.om dan om te schakelen naar iets anders is best moeilijk.ik leef bij de dag en probeer van alles iets positiefs te maken.nu probeer ik maar iets anders te zoeken wat beter in de praktijk valt te combineren het is soms letterlijk vallen en weer opstaan. maar soms ben je heel erg verdrietig door dat je met je hoofd wel wil, maar je lijfje wil niet mee.ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen en hoop dat het heel goed met jullie gaat vriendelijke groeten anne.

nikky

kanker en dierenhobby

Berichtdoor nikky » Zo Jun 01, 2003 12:57 am

anne, misschien kun je af en toe gaan helpen in een dierenasiel of bij iemand even een hond lenen. want zonder dieren is het leven saai! verder is het zo dat dieren je dwingen volgens een bepaalde regelmaat
te leven en ook dat kan je helpen je vermoeidheid te overwinnen. ik heb veel dieren en heb ze tijdens en na kanker niet opgegeven, ondanks de vermoeidheid. want echt, die verlammende vermoeidheid vermindert een keer en dan ben je blij dat je je dierenvriendjes nog hebt.
sterkte!

dombi
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma Mar 29, 2004 3:35 pm
Locatie: Den Bosch - Eindhoven
Contact:

hobby

Berichtdoor dombi » Wo Apr 07, 2004 11:43 am

Beste Anne,

Al mijn vroegere hobbies zijn nu onmogelijk. Je kunt je ertegen verzetten, maar da verlies je. Je moet het accepteren - is heel moeilijk-, alleen zo kun je doorgaan en je openstellen voor nieuwe hobbies.
Ik heb een lijst gemaakt wat ik nog wel kon/kan, vooral lichamelijk gezien. Daarnaast heb ik alle mogelijke hobby's opgeschreven die ik kan.
Dit te combineren, kom je altijd uit op bepaalde leuke vrije tijdsbestedingen. Soms kunnen dingen die vroeger niet leuk vond, nu wel leuk zijn.
Aan dieren heb je veel steun, misschien vrienden met dieren?

gr.
dombi
inmiddels ben ik 10 jaar bekend met kanker en zijn behandelingswijzen. ik heb operaties (14)hormonen, chemo en bestraling ondergaan. De behandeling is na 10 jaar eindelijk aangeslagen en kan weer gedeeltelijk van het leven genieten


Terug naar “Ik kan mijn vroegere hobby niet meer uitoefenen!”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast