Waarom kunnen ze niks invriezen bij vrouwen...?!!

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

Zannuh
Berichten: 15
Lid geworden op: Di Jul 29, 2003 11:32 am
Locatie: Almere
Contact:

Waarom kunnen ze niks invriezen bij vrouwen...?!!

Berichtdoor Zannuh » Wo Aug 13, 2003 5:24 pm

Waarom kunenn ze bij vrouwen niks invriezen... of tenminste als het mogelijk is waarom hebben ze dan niet gevraagd!!?

Mijn menstruatie kwam maar niet op gang ik was al 15... (Tuurlijk worden sommige mensen het pas als ze wat ouder zijn) Aan bepaalde metingen konden ze zien dat het binnenkort zou komen, ze hadden we lbloed afgenoemen om te kijken hoe erg mijn hormonen bezig waren om eicelle te maken...
Dit bleek erg hoog te zijn, Te hoog... ik kreeg te horen dat ik waarschijnlijk onvruchbaar was... zelfs op je 15de komt dat hard aan, ik kom uit eeen groot gezin en zou het liefst ook een gezinnetje willen... Wel heb ik altijd gezegd dat ik wel een kindje zou willen adopteren maar dan nog... Toen ik dit te horen kreeg was ik alweer 2 á 3 jaar klaar met mijn behendeling... Daarna ben ik weer ziek geworden...
Bestraling en chemotherapie... Nu is het waarschijnlijk zeker dat ik helemaal nooit emer kinderen zou kunnen krijgen, ondertussen ben ik 16... Ik denk nog steeds hetzelfde over kinderen krijgen, maar het zal me nooit lukken...of er is een wonder...
Adopteren lijkt me ook geweldig... Dat moet ik natuurlijk nog zien... ik ben pas 16, je denkt wel over kinderen na, maar niet dat ze nu moeten komen!
.:: ~KisSes ZaNnuH~ ::.

1998 - Myelodisplasie Raeb ontdenkt, behandeld met chemo en beenmergtransplantatie....

2002- Ziekte teruggekomen behandeld met chemo en bestraling waarop beenmergtransplantatie volgde...
Alles gaat goed :)

Gast

Berichtdoor Gast » Wo Aug 13, 2003 7:48 pm

hoi Zannuh,

wat ongelooflijk moeilijk joh.. toch vind ik het goed dat je hier al over nadenkt... ook al is het moeilijk. Invriezen kan inderdaad niet... nouja invriezen wel, maar ik geloof dat de eitjes het niet overleven.. die zijn blijkbaar niet zo sterk als de spermacellen van de man... :( Bij informatie, bij gezondheidszorg staat het kopje kinderwens.... daar kun je misschien nog wat info vinden.. misschien heb je daar wat aan!

ik ga in elk geval hopen op een wonder voor jou!

liefs Marielle

voor zannuh

Re: Waarom kunnen ze niks invriezen bij vrouwen...?!!

Berichtdoor voor zannuh » Zo Okt 12, 2003 1:48 pm

Hi Zannuh!

Volgens mij zijn ze nu in Groningen met experimenten bezig om eitjes te bevriezen (dat is wat mijn arts mij vertelde) en ik weet dat het in Amerika in ieder geval al kan!

Groetjes,
Marieke.

misskatje
Berichten: 3
Lid geworden op: Za Mar 12, 2011 9:22 pm

Re: Waarom kunnen ze niks invriezen bij vrouwen...?!!

Berichtdoor misskatje » Za Mar 12, 2011 10:19 pm

ik heb baarmoederkanker,
echter hebben ze bij mij wel de eitjes ingevroren, en ze blijven echter wel maar twee jaar optimaal goed.
dus lang tijd om te herstellen na de behandelingen!

maar de optie is er wel goed navraag doen bij een accademisch ziekenhuis.


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten