IVF tussen chemo-kuren door???

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

Crockymokkel

IVF tussen chemo-kuren door???

Berichtdoor Crockymokkel » Wo Jun 23, 2004 5:53 pm

Hoi,

Afgelopen februari kreeg ik te horen dat ik Acute Myeloïde Leukemie heb. Inmiddels heb ik 2 chemo-kuren achter de rug, waarbij ik de volgende cytostatica toegedient heb gekregen: Cytarabine, Daunorubicine en Etoposide.
Doordat mijn beide zussen niet geschikt zijn als donor, moet ik nu een autologe stamceltransplantatie ondergaan. Morgen worden hiervoor de stamcellen voor geoogst (stamcelaferese).
Ondertussen heeft mijn doktor van het UMCN mij doorgestuurd naar een gynaecoloog om de mogelijkheden te bekijken voor mijn kinderwens, aangezien ik zo goed als zeker na de stamceltransplantatie onvruchtbaar zal zijn. Die onvruchtbaarheid zal zich uiten in de vroege overgang.
Bij die gynaecoloog kreeg ik te horen, dat men wel embryo's (bevruchte eicellen) kan invriezen. Maar na overleg met een cytostatica-deskundige durft men het toch niet aan (i.v.m. geboorte afwijkingen), omdat ik op dit moment 2 maanden en drie weken geleden de laatste cytostatica toegedient heb gekregen. Zij houden een termijn aan van minstens 6 maanden.
Over 2 weken heb ik weer een afspraak met mijn doktor en wil dan in ieder geval bespreken of de stamceltransplantatie niet uitgesteld kan worden, opdat ik dus eerst het begin van een IVF-procedure kan ondergaan.
Graag wil ik hierover praten met vrouwen die dit hebben gedaan of ook voor deze keuze stond. Andere berichten zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes,
Gitte
(Mijn kat heet Crocky)

mariska25
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo Sep 03, 2008 2:46 pm
Locatie: veenendaal

Berichtdoor mariska25 » Za Okt 11, 2008 11:16 pm

hi,

je zei dat alle berichten welkom waren, je hebt ook nog weinig(geen reactie) gehad op je vraag.
Bij mij hebben ze begin juli CML ontdekt, en wij hadden voor 18 juli een gesprek in het ziekenhuis gepland staan, we wilde een nieuwe icsi (ivf) behandeling starten. Hebben vorig jaar augustus een dochtertje gekregen. En we wilde heel graag nog een kindje. Ik slik nu Glivec en daar mee is het niet verstandig om zwanger te raken ivm mogelijk ernstige afwijkingen op het kind. Een pauze inlassen hebben we gisteren gehoord raadt de arts uit Nijmegen ook af. Dus ja dat vond ik verschrikkelijk om te horen. Voor jou is het wel weer een ander geval en ik weet niet of je al kinderen hebt? maar ik hoop dat je ondertussen al wat meer weet en dat het goed met je gaat.

gr mariska


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten