Kinderwens

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

KB

Kinderwens

Berichtdoor KB » Di Okt 25, 2005 3:34 pm

Hallo,

Ik ben een meid van 26 jaar en had net samen met mijn vriend besloten om te stoppen met de pil totdat ik het bericht kreeg dat ik schildklierkanker heb.
Ook bij mij is nog onduidelijk of ik na mijn behandelingen nog wel kinderen kan krijgen.
Ik begrijp dus heel goed jullie angst en onzekerheid omdat ik die op het moment zelf ook heb.
Ik zou graag in contact willen komen met meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en of zij uiteindelijk wel zwanger konden/kunnen worden.
Ik heb begrepen dat er helaas niet zoveel mensen met schildklierkanker zijn van mijn leeftijd...
Ik hoor graag van jullie!
En voor de rest van de meiden:ik leef met jullie mee!

Groetjes Karin

relindedebeer
Berichten: 3
Lid geworden op: Di Nov 08, 2005 4:56 pm
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor relindedebeer » Di Nov 08, 2005 5:20 pm

Hoi Karin,

Zag dat je helemaal nog geen reactie had. Ik heb zelf geen schildklierkanker maar Hodgin gehad. Maar wil toch even reageren.

Ik was zelf nog helemaal niet bezig met kinderen toen ik ziek werd, was lekker aan het studeren, dat kwam later wel!

Totdat ik hoorde dat ik waarschijnlijk na de tweede behandeling onvruchtbaar zou worden. Er is wel geprobeerd dat tegen te houden door middel van een nieuw medicijn, maar helaas heeft het niet gewerkt en blijk ik nu, 6 maanden na de behandeling, volledig onvruchtbaar.

De effecten daarvan zijn nog niet volledig tot me doorgedrongen, dat komt denk ik pas tegen de tijd daad ik daadwerkelijk een kinderwens krijg. Raar is het wel... :?

Ik hoop in elk geval dat dit jou bespaart blijft, maar belangrijker: eerst beter worden! Anders heeft de rest ook geen zin! Heel veel succes daarbij.

Liefs Relinde
Op mijn website relinde.blogspot.com staat de volledige beschrijving van de tweede keer in korte tijd dat bij mij de ziekte van Hodgkin werd geconstateerd en ik een stamceltransplantatie moest ondergaan.

petera

schildklier

Berichtdoor petera » Ma Jan 09, 2006 4:31 pm

hoe merk je dat je schildklier kanker heb?????

Annemieke

Kanker en kinderwens

Berichtdoor Annemieke » Wo Mar 15, 2006 1:31 pm

Hallo Karin,

een beetje een late reactie aangezien jij in oktober 2005 dit bericht hebt geplaatst. Ik kwam het tegen en ik wil er toch even op reageren. Ik ben 27 jaar en toen ik 15 jaar was heb ik schildklierkanker gehad. Ik ben nu inmiddels 11 jaar "gezond". Ik heb een half jaar geleden kenbaar gemaakt bij de internist, dat wij een kinderwens hebben. Dit is geen probleem. Je mag nl. een aantal jaren nadat je radioactief bestraald bent geweest gewoon zwanger raken. Je staat natuurlijk wel onder controle, meer dan iemand die niet ziek is geweest. Maar dit kun je ook als je voordeel zien :wink: Maar volgens mij is het totaal geen probleem. Ik mag gewoon zwanger raken.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Als je nog vragen mocht hebben mag je mij altijd mailen (amiekeedwin@hetnet.nl)

Succes en sterkte
Annemieke

anita

kanker en kinderwens

Berichtdoor anita » Do Mar 16, 2006 8:45 pm

Hallo Karin,
Ook ik heb geen schildklierkanker gehad, maar Hodgkin. Ik heb hiervoor 15 jaar geleden chemotherapie en bestraling gehad (ik was toen 14) Natuurlijk ben ook ik altijd bang geweest dat ik onvruchtbaar zou worden, ze hebben bij mij ook alles zo goed mogelijk geprobeerd te beschermen. Gelukkig is dit bij mij goed gelukt en ben ik inmiddels moeder van 2 gezonde meiden (1 en 3 jaar). Met mijn vruchtbaarheid is dus gelukkig alles goed, ik hoop dat dat voor jou ook zo mag blijken. Sterkte.
Anita

MiekeBa

Schildklierkanker en kinderwens

Berichtdoor MiekeBa » Do Apr 06, 2006 9:08 pm

Beste Karin,

Ik kwam via enkele omwegen op deze site en zag je bericht staan. In oktober 2004 is bij mij schildklierkanker (papilair) geconstateerd. Ik was toen 26 jaar. Mijn schildklier is operatief verwijderd en ik ben daarna 3 keer behandeld met radioactief jodium. De laatste keer was in oktober 2005. Gelukkig ben ik in november 2005 schoon verklaart.
Mijn man en ik hebben een dochter van nu ruim 2,5 jaar, maar ons gezin is voor ons nog niet compleet. Dus mijn eerste vraag aan mijn behandelend arst was dan ook of deze ziekte gevolgen had voor onze kinderwens. Hij gaf aan dat dit absoluut geen consequenties heeft voor eventuele volgende zwangerschappen. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je binnen een half jaar na je radioactief jodium behandeling niet zwanger mag worden. Voor mij is de laatste jodium behandeling dan nu ook een half jaar geleden en wij hopen dan ook binnenkort zwanger te worden, uiteraard ongeacht of je nu schildklierkanker hebt gehad of niet is het afwachten of het zal lukken.
Ik hoop dat je hiermee een stukje verder geholpen bent. Ik wens je heel veel sterkte!

Groet, Mieke

Gast

kinderwens

Berichtdoor Gast » Do Jun 08, 2006 10:04 am

hoi,
ik ben een meisje van 26 jaar en bij mij is borstkanker geconstateerd.
ik wordt deze week geopereerd.
volgende week krijg ik te horen wat voor nabehandeling ik krijg.
ik ben heel bang dat ik niet meer ruchtbaar ben straks.


groetjessss

kinderliefde

zelf ziek

Berichtdoor kinderliefde » Vr Jun 30, 2006 10:51 pm

hoi ik heb geen schildklierkanker maar een hersentumor en moet nu onderzocht worden op darm kanker maar heb net mijn tweede kindje gekregen een gezonde meid en eerst een gezonde zoon ben 26 jaar maar je ziet maar je kan wel kinderen krijgen ik dacht eerst ook nietdat het kon maar wel gelukt wel met hulp van het ziekenhuis maar toch ben dol gelukkig

femke
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo Jan 06, 2008 9:47 am

schildklierkanker

Berichtdoor femke » Zo Jan 06, 2008 9:55 am

hoi

ik ben femke en 28 jaar en weet sinds oktober 2007 dat
ik schildklierkanker heb,ik zelf heb al twee meiden van 2 en 5
zwanger raken kan iets moelijker worden maar dat hoeft niet het kan
het belangerijkste is nu een goede diagnose en goed herstel

groetjes femke
ik ben femke,28 jaar oud en heb schildklierkanker,ben 15 okt en 2 dec eraan
geopereerd en heb binnekort jodiumtherapie


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten