Kinderwens vervuld

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

Marike van Dalen- v.d.Mei
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo Mei 25, 2003 10:18 pm

Kinderwens vervuld

Berichtdoor Marike van Dalen- v.d.Mei » Zo Mei 25, 2003 10:51 pm

Na lange periode van wachten op de uitslag van de 1e operatie, kwam de mededeling van kwaadaardig heel erg hard aan. Aangeraden werd een 2e operatie, waarin andere eierstok en baarmoeder als risicovolle organen werd aangeraden. Altijd heb ik heel erg van kinderen gehouden en dit betekende dat ik die nooit op biologische wijze zou kunnen krijgen. Ik had geen relatie, ben nooit bang geweest voor niet een relatie te kunnen krijgen, omdat ik vindt dat je niet met elkaar trouwt om kinderen te krijgen, maar omdat je van elkaar houdt. Een lieve man heb ik gekregen, we hebben ons een half jaar na ons huwelijk voor adoptie aangemeld en zijn nu twee trotse ouders van 2 prachtige knullen! Tuurlijk is en blijft het een gemis nooit zelf zwanger te kunnen zijn, maar het leven heeft zoveel andere mooie dingen en die eerste ontmoeting met onze jongens zal ik daarin nooit vergeten!
1992(29, geen relatie) kwaadaardig gezwel aan 1 eierstok. 2e operatie andere eierstok + baarmoeder verwijderd. toekomstsideen in duigen. Bestralingen gehad. Volledig genezen, jaarlijkse controle.1995 getrouwd, 2001 moeder van 2 zonen uit Zuid Afrika

An

Kinderwens

Berichtdoor An » Ma Mei 26, 2003 2:35 pm



Hi Marike,

Doet echt goed om jouw berichtje te lezen.
Ben zelf 33 nu en ben 2 jaar geleden behandeld voor borstkanker (chemo, bestralingen, operatie). Aangezien ik een hormoongevoelig gezwel had , moet ik medicatie blijven nemen om mijn hormonnen stil te leggen. Pas na mijn eerste zware chemo, vernam ik dat mijn vruchtbaarheid een probleem zou zijn in de toekomst. Kwam heel hard aan, want ze plaatsen je voor een voldongen feit. Maar de hardste klap kwam na de operatie toe ze zeiden dat ik nooit meer zwanger mocht worden omdat dat mijn leven in gevaar zou brengen (oestrogeen-gevoelig gezwel). Die kanker vergeet je met de tijd , maar dat kinderloos blijven wordt je elke dag mee geconfronteerd, zeker als al je vriendinnen kinderen hebben.
Ik denk vaak aan adoptie en heb al wat info erover verzameld. Maar aangezien ik momenteel geen relatie heb, blijft het maar bij dromen. Ik wil wel eerst iemand die achter me staat en mee de adoptieprocedure doorloopt.
Maar nu ik hier lees dat jij een aantal jaren na je behandeling getrouwd bent en nu 2 adoptiezonenen hebt, geeft me dat wel enorm veel moed!
Kan je wat meer over de adoptie vertellen ?
An

Marike van Dalen- v.d.Mei
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo Mei 25, 2003 10:18 pm

Berichtdoor Marike van Dalen- v.d.Mei » Ma Mei 26, 2003 11:19 pm

Hallo An,
Wat leuk dat je gereageerd hebt en wat fijn dat het een bemoediging voor je kan zijn. (Ik ben gisteren pas bij de site terecht gekomen via het programma Netwerk)De adoptie is een heel verhaal, maar omdat bij ons al duidelijk was (en ook de relatie als zodanig gestart) hebben we snel na ons huwelijk informatie bij Min. v. Justitie aangevraagd en ons aangemeld. Dan gaat het proces (van veel wachten in ons geval) lopen. Daar wil ik je prive nog wel meer over mailen, want dat wordt hier zo'n lang verhaal.
Tegenwoordig kun je ook als alleenstaande melden voor adoptie, maar het is naar mijn mening fijner om het samen met iemand te doen, want het is absoluut niet niks!! Eigenlijk net zo als je iemand anders nodig hebt om kinderen te kunnen krijgen.
Niet alleen maar in het proces ervoor, maar zeker ook in het proces erna, want dat heb je elkaar ook heel hard nodig ook al gaat het heel erg goed zoals bij ons.
Heel veel sterkte ook in jou situatie, in de verwerking en je leven leven. Ik hoop en bid dat je liefdevolle mensen om je heen hebt, waar je jezelf bij kunt zijn.
Groetjes,
Marike
1992(29, geen relatie) kwaadaardig gezwel aan 1 eierstok. 2e operatie andere eierstok + baarmoeder verwijderd. toekomstsideen in duigen. Bestralingen gehad. Volledig genezen, jaarlijkse controle.1995 getrouwd, 2001 moeder van 2 zonen uit Zuid Afrika

tinteltoet
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma Apr 14, 2003 8:29 pm

adoptie

Berichtdoor tinteltoet » Di Mei 27, 2003 9:40 am

hoi an,
ik las dat jullie een zeer geslaagde adoptie hebben gedaan, gefeliciteerd. graag zou ik je willen vragen die ervaringen over het adoptie proces evt te willen delen met de redactie van internet haven zodat wij die info kunnen verwerken op de site?

groetjes tinteltoet :o
Laatst gewijzigd door tinteltoet op Di Mei 27, 2003 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Daantje
Berichten: 9
Lid geworden op: Di Apr 08, 2003 8:38 pm
Locatie: Delft

Hoi Marike

Berichtdoor Daantje » Di Mei 27, 2003 9:50 am

Hoi Marike,

Wat fijn dat jij zo'n goede ervaring hebt met adoptie en nu kan genieten van twee heerlijke kinderen?! Was je ziekte verleden hierbij geen probleem?! Mijn kansen op zwangerschap zijn nu gesteld op 10% op jaarbasis. Dus mijn gedachte gaan ook al langs de andere paden die te bewandelen zijn.
Mijn kinderwens is wel heel erg groot. Ik weet ook heel goed dat er meer dingen op de wereld zijn en daar leef ik ook voor, maar vind het wel fantastisch dat er meer mogelijk is!!

Komen jouw kinderen uit nederland of uit het buitenland? En moet je dan alles zelf betalen?

Ik hoop op een reactie!

Knuf Daantje
In 2000 hodgkin 3b. Sinds januari 2001 klaar met de bahandeling en alles ziet er nog steeds goed uit!


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten