leukemie en kinderwens

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

leukemie en kinderwens

Berichtdoor frouk » Do Mei 25, 2006 6:56 pm

Hoi allemaal,

Toen ik 3 jaar oud was is er bij mij acute lymfatische leukemie ontdekt, wat ook nog eens een tweede keer terugkwam in mijn hersenvocht. Ik heb hiervoor chemotherapie en bestraling gehad.

Nu ben ik 27 en gelukkig getrouwd en zijn we sinds september gestopt met de pil, maar wil het maar niet lukken. Via de Laterpolie van het Erasmuc MC hebben we afgelopen maandag een onderzoek gehad of er nog reserve eitjes zijn. Op de echo waren er geen te vinden maar stond er wel een eitje op springen, samen met twee maal een bloedonderzoek wordt er nu bekeken wat er nog is.

Graag kom ik in contact met mensen die dit ook hebben of herkennen, de kinderwens is erg groot bij ons en ik heb geen idee wat ons nu te wachten staat.

Heel veel groetjes van frouk

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

hallo?

Berichtdoor frouk » Ma Mei 29, 2006 7:03 pm

Is er dan niemand die ook ditzelfde probleem heeft of mischien al onder behandeling is bij de gyneacoloog?

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Ma Mei 29, 2006 11:30 pm

hoi Frouk
ik zal je vraag eens in enkele mailgroepen plaatsen!

misschien heeft er daar iemand hetzelfde meegemaakt, dan willen ze hier vast wel even reageren!

groetjes emili

bernerfreak

Berichtdoor bernerfreak » Di Mei 30, 2006 1:48 pm

Hoi Froukje,

Ik herken het verhaal.
Ik heb zelf in 1980 aml gehad en ook daarvoor chemo en bestraling gehad. Vorig jaar zijn mijn man en ik naar het umc geweest en daar bleek dat ik zelf geen eitjes meer heb, maar wel mijn eigen draagmoeder kan zijn. Dit was dus voor ons een behoorlijke domper maar ook nog iets positief. Wij zijn nu op zoek naar iemand die ons een eitje wil afstaan. Dit is erg moeilijk, dus wil ik jou heel veel succes wensen. Hoop met heel mijn hart dat het lukt.

Groetjes,
Marjan

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

Berichtdoor frouk » Di Mei 30, 2006 3:01 pm

Hoi Marjan,

bedankt voor je reactie, nu heb ik in ieder geval niet het idee dat ik de enige ben. Bij mij was er op het moment van de echo een eitje dus ik hoop dat er nog meer zijn. We horen dit 14 juni.
Veel succes met zoeken naar een eitje er moet vast wel iemand zijn die een eitje wil afstaan.

Groetjes Frouke

Gast

Berichtdoor Gast » Wo Mei 31, 2006 9:36 pm

hoi froukje
ik kan je nog niet veel vertellen.
ik ben bang dat ik nu ook in de overgang ben. tenminste ik weet dat ik het nu tot binnen vijf jaar wordt. en wil ook nog heel graag een kleintje erbij. ben zelf nu net 26 jaar en is toch een groote droom van mij.
ik loop momentueel ook in het erasmus in rotterdam. ze zijn bij mij ook nog aan het onderzoeken en heb al een klein deel van die uitslag binnen. en dat is dus dat ik vervroegd in de overgang. maar heb ook nog een paar eitjes. dus herken wel wat je schrijf maar echt er iets over zeggen is voor mij ook moeilijk omdat ik eigenlijk ook net zoveel weet als jou :?
groetjes gerda verschoor

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

Berichtdoor frouk » Zo Jun 04, 2006 8:25 pm

Hoi gerda

Fijn dat er eindelijk iemand is die in hetzelfde shuitje zit als waarin wij nu zijn beland. Ik hoop dat we vaker informatie aan elkaar uit kunnen wisselen. Jij ook heel veel succes met je behandelingen. P.S. bij welke arts loop jij?

Groetjes Frouke

gerda verschoor
Berichten: 9
Lid geworden op: Do Jun 01, 2006 4:00 pm
Locatie: rotterdam hoogvliet
Contact:

Berichtdoor gerda verschoor » Ma Jun 05, 2006 11:05 am

hoi frouk. ik liep bij lie jong. die deed een onderzoek voor vrouwen die nog moeten beginnen met de behandeling chemo of bestralingen.
ik heb hier aan mee gedaan. eigenlijk om andere vrouwen te helpen voor dat ze in deze situatie komen. ik heb toevaliig afgelopen vrijdag de uitslag gehoordt.
mijn hormoon waar ze naar kijken bij iedere vrouw is goed. en het nieuwe hormoon waar ze naar dit onderzoek ook naar gekeken hebben zitten dat al afbraak in. dus het kan zijn dat ik nu of over een jaar in de overgang zit. en dat ik dan niks meer kan krijgen.
vind dit echt moeilijk. ik wil zo graag een tweede er bij maar wil eiegnlijk ook wachten tot dat het risico minder is dat de aml terug kom.
ik wordt helemaal gek van die dingen. ik kan het nog misschien maar aan de andere kant ben ik zo bang dat de ziekte terug kom. maar zelfde gaat komt het helemaal niet terug en laat ik nog me laatse kans leggen.
ik zal de twaalfde in ieder gaval aan je denken en voor je duimen.
en het lijkt me leuk om in ieder gaval met jou contact te houden.
we zitten bijna immers in de zelfde situatie :(
groetjes gerda
hoi allemaal. ik kan hier van alees gaan schrijven maar als je even op mijn space gaat kijken zie je een beetje mijn verhaal. en me leventje.
groetjes gerda

gerda verschoor
Berichten: 9
Lid geworden op: Do Jun 01, 2006 4:00 pm
Locatie: rotterdam hoogvliet
Contact:

Berichtdoor gerda verschoor » Ma Jun 05, 2006 11:12 am

hoi frouk ik bedoel de 14 juni.
suc-zeven
hoi allemaal. ik kan hier van alees gaan schrijven maar als je even op mijn space gaat kijken zie je een beetje mijn verhaal. en me leventje.

groetjes gerda

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

Berichtdoor frouk » Ma Jun 05, 2006 1:27 pm

Hoi gerda

vind je het goed als ik je toevoeg aan mijn msn lijstje? dat praat mischien wel wat makkelijker.
jij ook heel veel succes, ik moet morgen ongesteld worden en daarna nog een keer bloed gaan prikken.
ik ben erg benieuwd wat eruit komt. hoeveel behandelingen moet jij nog?

groetjes Frouke

Gast

Berichtdoor Gast » Di Jun 06, 2006 11:08 am

hoi frouk.
tuurlijk mag je mij toevoegen aan msn. praat inderdaad makelijker.
alleen ben ik heel weinig op msn. maar ja dan meld ik me wel wat meer aan.
ik volg niet echt een behandeling.
ja veel oefenen in bed en hopen dat ik zwanger wordt.
maar dat kom ook omdat ik nog niet overal uit ben.
moet voor me zelf nog veel op een rijdtje zetten en hopen dat het nog lukt.
groetjes gerda

frouk
Berichten: 6
Lid geworden op: Do Mei 25, 2006 6:45 pm

Hoi. Hoi

Berichtdoor frouk » Ma Jun 19, 2006 8:08 pm

Hoi Gerda

Wij hebben in het ziekenhuis goed nieuws gehad. Met mijn hormonen en eierstokken is niets aan de hand. Ze gaan nu nog onderzoeken of mijn eisprong wel helemaal volledig verloopt en mijn man wordt nog onderzocht. Wij gaan weer vrolijk verder met oefenen en hopen dat het snel een keertje raak is.

Jij ook veel succes Groetjes

Frouke

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Vr Jun 23, 2006 10:41 am

fijn om te lezen frouk!!

emili

gerda verschoor
Berichten: 9
Lid geworden op: Do Jun 01, 2006 4:00 pm
Locatie: rotterdam hoogvliet
Contact:

hoi

Berichtdoor gerda verschoor » Do Sep 28, 2006 3:54 pm

hoi frouk. ik zat even aan je te denken en ben benieuwd hoe het nu met je is of teminste jullie.


ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu eiegenljk wil tenminste een zwangerschap kan ik nu niet aan. ook al had ik al wel medicijnen mee gekregen om een zwangerschap te bevorderen. maar heb besloten om dat nog niet te doen om dat er heel veel kans is op meerlingen. in de eerst volgende afspraak wil ik ook gaan vragen of het niet mogelijk is om ei cellen weg te nemen. en dat later terug geplaats kan worden ook al zit ik in de overgang. ik weet dat ik al bezig ben maar oook dat ik nog eitjes heb. dus ik ben benieuwd wat voor mogelijkheden er zijn. ik zou op dit moment ook niet zwanger kunnen worden wil eerst wachten tot me lichaam er aan toe is maar ook woon ik te klein om hier in dit huis nog er een kindtje bij te krijgen ook al is het mijn hartenwens. maar dat is juist zo krom. me lichaam kan geen kindtje aan maar als ik nog een kindtje wil moet ik het nu doen.

groetjes gerda
hoi allemaal. ik kan hier van alees gaan schrijven maar als je even op mijn space gaat kijken zie je een beetje mijn verhaal. en me leventje.

groetjes gerda


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast