CML en zwanger

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

Cat

CML en zwanger

Berichtdoor Cat » Do Jun 01, 2006 1:17 pm

Hallo,

Ik heb sinds augustus 2005 CML, ik slik sinds dag 1 Glivec (eerst 400, nu 600 mg), en het gaat heel goed. Het Philedelphiachromosoom is zelfs voor een gedeelte teruggedrongen en de bloedwaarden zijn goed. Sinds 2 weken voel ik me echter grieperig en sinds een paar dagen is mijn buik een beetje opgezet. Om een of andere reden besloot ik een zwangerschaptest te doen en die wijst uit dat ik zwanger ben. Ik word dit jaar 35 en ik heb een lieve vriend en een kindje is nooit ongewenst, maar toch komt dit wel als een enorme schok. Ik ben al 4 jaar niet aan de pil omdat ik allergisch ben voor die hormonen en ik doe het zo veilig mogelijk. Sinds ik leukemie heb let ik nog meer op natuurlijk. Ik heb mijn internist gebeld maar die is met vakantie. Ik word straks teruggebeld door de verpleegkundige. Ik wil niet op zaken vooruitlopen en heb geen idee wat voor een consequenties een zwangerschap voor mijn ziekteverloop heeft of mijn ziekte voor een eventuele zwangerschap.

Ik ben dus dringend op zoek naar mensen die hier wel ervaring mee hebben. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze er niet zijn, want dit is een mayor dillemma dat ik niemand toewens. Je wilt een kind, maar je wilt ook je gezondheid en die van het kind niet in gevaar brengen.

Volgens de bijsluiter van Glivec mag je Glivec wel gebruiken tijdens de zwangerschap maar alleen als het strict noodzakelijk is.

Ik hoop iets van iemand te horen! Alvast bedankt voor je reactie.

Cat

mariska25
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo Sep 03, 2008 2:46 pm
Locatie: veenendaal

Berichtdoor mariska25 » Wo Sep 03, 2008 3:00 pm

Hoi Cat,

Hoe is het allemaal afgelopen.
Ik weet namelijk ook sinds 2 maanden dat ik cml heb.
We hebben gelukkig al een dochtertje,maar mijn wens voor een 2e is heel groot.

Gr Mariska


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten