kinderwens na Hodgkin

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

Josine
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma Mar 05, 2007 12:50 pm
Locatie: Amsterdam

kinderwens na Hodgkin

Berichtdoor Josine » Ma Mar 05, 2007 2:21 pm

Eind 1999 kreeg ik te horen dat ik de ziekte van Hogkin ( lymfklierkanker) had in stadium 3. Met uitzaaiingen een plek op mijn milt en een plek naast mijn blaas was net 18 jaar geworden en begonnen aan mijn opleiding voor Bloemist, die ik ondanks alles toch heb kunnen voortzetten.
Maart 2000 zijn de behandelingen begonnen, 6 zware chemokuren en 15 bestralingen in mijn hals en naast mijn blaas. Ik ben behandeld in het VU te Amsterdam. Eind november 2000 was ik klaar met de behandelingen. Nu 7 jaar later ziet alles er goed uit.
Inmiddels is het 2007 en gaat alles heel erg goed. Ben bijna klaar met mijn opleiding aan de Styling Academie, heb al een tijd een hele fijne relatie met mijn vriend en nu ik bijna klaar ben beginnen de gedachten over een kinderwens en wat is de kans dat ik zwanger raak. Ik ben inmiddels 25 jaar en heb geen idee hoelang het gaat duren en of er sowieso een kans is om zwanger te raken op welke manier dan ook.
Graag wil ik ervaringen horen, van mensen die ook Hodgkin hebben gehad en toch zwanger zijn geraakt. Wat staat mij allemaal te wachten! En wat hebben jullie allemaal gedaan en waar?
Ik zou heel graag ervaringen van jullie willen horen.

gerda verschoor
Berichten: 9
Lid geworden op: Do Jun 01, 2006 4:00 pm
Locatie: rotterdam hoogvliet
Contact:

Berichtdoor gerda verschoor » Vr Mar 09, 2007 10:10 pm

hoi josine.
blij te horen dat het goed, ik heb zelf acute leukemie gehad en alleen drie hovan kuren gehad. en was ook bang dat ik geen kindtjes kan krijgen, niet dat ik na me leukemie nog een kindtje heb gekregen maar heb me eigen laten onderzoeken bij de gyneceloog.
om te kijken hoe of wat. en gelukkig heb ik nog eitjes en zijn me eierstokken niet beschadigd.
misschien kan je een verwijzing vragen van de huisarts of het ziekenhuis, omdat je wil weten hoe of wat.
ik hoop dat je snel wat meer weet
groetjes gerda verschoor
hoi allemaal. ik kan hier van alees gaan schrijven maar als je even op mijn space gaat kijken zie je een beetje mijn verhaal. en me leventje.
groetjes gerda


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten