kan het of kan het niet

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

kimm
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo Jun 01, 2003 11:06 pm

kan het of kan het niet

Berichtdoor kimm » Zo Jun 01, 2003 11:36 pm

hoi ik ben kim en ben 25 jaar. gelukkig ben ik inmiddels al weer 22 jaar genezen van de ziekte van hutchinson of te wel neuroblastoom (stadium 3). En wil ontzettend graag kinderen maar of dat mogelijk is dat is de vraag. op het azg zeggen ze van niet maar ik moet het eerst zien. zij stelden deze conclussie nadat ik 4 weken moest stoppen met de pil en toen een bloedtest heb gedaan ivm de hoeveelheid hormonen die aanwezig moeten zijn. en deze test was uiteraard negatief in de zin dat het fsh en lh hormonen fors verhoogd waren waardoor het eierstokhormoon oestradiol niet meetbaar was. ik had dit ook niet anders verwacht. want wat wil je dan!! je zit vanaf je 11 e al onder de hormonen. wie zegt dan dat je lichaam na 4 weken rust normaal zal reageren. ik weet dat het overkomt als wanhoop kreet en misschien is dat ook wel zo. maar ik denk eigenlijk meer dat het mijn eigenwijsheid is en dat ik het echt bewezen wil zien. daarom ben ik in overleg met mijn huisarts gestopt met de pil en wacht ik dus sinds oktober 2002 af op wat er komen gaat. ik ben dan ook zeer benieuwd naar jullie reacties.
liefs kim

Daantje
Berichten: 9
Lid geworden op: Di Apr 08, 2003 8:38 pm
Locatie: Delft

Kim

Berichtdoor Daantje » Ma Jun 16, 2003 10:31 am

Hoi Kim,

Ik ben Danielle 26 en in 2000 behandeld voor hodgkin (lymfklierkanker).

Bij mij is dus net als bij jou ook het FSH hormoon heel erg verhoogd! Van het LH hormoon heb ik niets gehoord! Maar bij mij kwamen ze ook tot de conlusie dat mijn eierstokken niet goed meer reageren. Mijn kans op vruchtbaarheid is dus geschat op tien procent op jaar basis!
Nadat ik in november gestopt ben werd ik eerst netjes op de drie weken ongesteld. Na drie keer bleef het heel lang uit, wel 12 weken. Dit bleek geen zwangerschap, maar mijn eierstokken reageerden niet op de grote hoeveelheid FSH dat er aan gemaakt werd. Toen ik na 12 weken wel ongesteld werd is mij verteld dat mijn kans op zwangerschap heel klein zou zijn. Ik werd na twee weken weer ongesteld, maar dat veranderde niets en mijn kans op zwangerschap is gesteld op tien procent. Maar toen werd ik gewoon na vier weken weer ongesteld en dat vind ik toch heel normaal?! Nu dus af wachten. Wanneer ik weer ongesteld wordt!! Misschien valt het dan toch nog wel mee met hoe klein mijn kansen zijn!!!

Je kan dus weinig aan op die uitspraken van dokters. Afwachten wat je lichaam doet is mijn enige advies!! Ik duim voor je dat het je gaat lukken!!!

Knuf Daantje
In 2000 hodgkin 3b. Sinds januari 2001 klaar met de bahandeling en alles ziet er nog steeds goed uit!


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten