Man heeft kanker, toch enorme kinderwens!!

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

wegaanervoor!
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr Jan 03, 2014 6:52 pm

Man heeft kanker, toch enorme kinderwens!!

Berichtdoor wegaanervoor! » Vr Jan 03, 2014 7:07 pm

Mijn man is 27 en ik ben 22 jaar. We hebben 3.5 jaar een relatie en hebben sinds een jaar een geregistreerd partnerschap en wonen samen. 2 jaar geleden kregen we te horen dat hij een zeldzame vorm van kanker had. In zijn been, wat zo bleek later, ook uitgezaaid was naar de longen. Na 1.5 jaar chemo en bestraling leek het een halfjaar heel goed te gaan. Het zou niet meer helemaal weg gaan in zijn been, maar als het rustig bleef was het goed. Een maand geleden kreeg hij veel pijn en we hebben net te horen gekregen dat er weer plekjes zijn gevonden op zijn wervels/ribben. Niet mooi dus. Voordat hij ziek werd hadden we al een enorme kinderwens. Tijdens de behandelingen kon het natuurlijk niet en omdat de kans groot was dat het zaad aangetast zou worden hebben we het ingevroren en de kwaliteit was erg goed. In het halfjaar dat het goed ging hebben we geprobeerd op de natuurlijke manier zwanger te worden, maar dit is niet gelukt. Na controle bleek dat het sperma veel minder van kwaliteit was dan voor alle behandelingen, wat natuurlijk logisch is. We weten nog niet precies wat er nog kan en gaat gebeuren, maar zeker is dus dat hij niet beter word. Toch is onze kinderwens, vooral in deze tijd, echt heel erg ontzettend groot. Op de gewone manier gaat het dus waarschijnlijk niet gebeuren, al blijven we proberen. Maar het probleem is.. dat het ziekenhuis ons niet wil helpen met het ingevroren zaad van mijn man totdat mijn man beter is. We vinden dit zoooo oneerlijk. We hebben zo veel liefde te geven aan een kindje. En ik wil zo graag dat we dit nog samen mee kunnen maken, al snap ik natuurlijk de reden van het ziekenhuis wel. Wie heeft hier ervaring mee? En weet misschien een ziekenhuis die dit wel doet?

Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten