Toen net 16...

Ondervind jij belemmeringen bij het uitgaan? Schaam je je voor een gevolg van de behandeling, of heeft het een andere reden? Deel het hier! want herkenning is erkenning.

Moderators: liddy, emili

Zannuh
Berichten: 15
Lid geworden op: Di Jul 29, 2003 11:32 am
Locatie: Almere
Contact:

Toen net 16...

Berichtdoor Zannuh » Wo Aug 13, 2003 5:13 pm

[color=indigo][/color][i] Ik was 15 toen ik te horen kreeg dat ik voor de tweede maal ziek werd... Hoofdpijn had ik, dat bleek te komen door een over maat aan bloedplaatjes... Ik voelde me verder gewoon goed... Mn conditie ging wel langzaam achteruit... :?

Het uitgaans café bij ons in de buurt (open om 22.00 uur t/m 4.00 uur)laat je binnen als je min. 16 jaar bent... Ik werd 16 in Augustus dus zou daar gaan feesten met mn vriendinnen zodra zij ook 16 waren... Totdat ik te horen kreeg dat mijn ziektje terug was, bleven we gewoon zo denken... In September werd ik behandeld dat stond vast... In Oktober mocht ik het ziekenhuis verlaten... Ondertussen was een deel van mijn vriendinnen al 16 en gingen daar maandelijks uit, maar ik wide ook mee... Ik merkte gewoon aan mijn conditie dat dit nog echt niet ging lukken... Het enige wat je kan doen is balen... want ja, je moet nou eenmaal langzaam herstellen... :( Ook was ik kaal en had ik een sonde dus op dat moment wilde ik eigenlijk ook niet anders... :wink:
Eenmaal haar en Sonde eruit: :)
Nog steeds wilde ik graag mee, je hoorde verhalen en je word er gewoon verdrietig om dat jij niet mee kan om te feesten... :?
Eenmaal een keer geprobeerd:
Het was echt super leuk, :D wel moest ik er een week van bijkomen, want echt niet te doen is.... :( Ik ben nu wel vaker uitgeweest ook al is dat nu bij drie keer gebleven... Er komt vast wel snel een volgende keer, maar ik baal er gewoon zo van dat ik niet ook zo kan doen als mijn vriendinnen, gelukkig zijn ze wel heel lie en aardig voor me, maar ik kan er zo vedrietig van worden... :cry:
:o Ik wil ook alles doen en weer een normaal leventje gaan lijden...

Aankomende week ga ik weer fulltime beginnen met school, hopelijk gaat dat lukken heb daar wel weer heel erg zin in... ik ga ervoor :)
Maar hebben jullie dat nou ook? :?
[/i]
.:: ~KisSes ZaNnuH~ ::.

1998 - Myelodisplasie Raeb ontdenkt, behandeld met chemo en beenmergtransplantatie....

2002- Ziekte teruggekomen behandeld met chemo en bestraling waarop beenmergtransplantatie volgde...
Alles gaat goed :)

SvenAnderson
Berichten: 22
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 12:42 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Berichtdoor SvenAnderson » Do Aug 14, 2003 3:42 pm

Beste Zannuh,

Voordat de behandelingen bij mij begonnen kreeg ik te horen dat mijn conditie achteruit zou gaan. Nu had ik al helemaal geen conditie. Voorgaande jaren liep ik nog de halve marathon van Rotterdam, maar vanwege het werk was dat er bij ingeschoten. Ik werkte alleen maar en deed 0,0 aan sport. Nog meer conditie verliezen leek me geen optie aangezien ik al niets had en hoe meer conditie je hebt, des te sneller gat het revalideren. Sinds dien ben ik dus begonnen met zwemmen, fietsen en naar de sportschool gaan. Erst maar even en toen steeds wat meer. Op een gegeven moment lag ik half uur in het water om aan 1 stuk banen te zwemmen en fietste ik 50km per dag.
Na de behandelingen heb ik er weer alles aan gedaan om zo snel mogelijk weer aan mijn conditie te werken.

Een doel voor mij was om de Carnaval mee te maken. Ik heb dit alle 5 de dagen kunnen doen. Eigenlijk zouden mijn bestralingen toe al begonnen zijn, maar ik heb kunnen regelen dat dit een dag na de Carnaval viel. Regelmatig even lekker gaan stappen kan harssstikke goed voor je zijn. Je hoeft het niet altijd laat te maken, maar om zo eens een avondje uit je dagelijkse vervelende sleur te zijn is prima!
Succes op school!

Houdoe,

Chris.
Life is like a box of chocolats... You never know what you're gonna get...... Except ours. It says: Extra Bitter!

Zannuh
Berichten: 15
Lid geworden op: Di Jul 29, 2003 11:32 am
Locatie: Almere
Contact:

Berichtdoor Zannuh » Do Aug 14, 2003 4:11 pm

:)
.:: ~KisSes ZaNnuH~ ::.



1998 - Myelodisplasie Raeb ontdenkt, behandeld met chemo en beenmergtransplantatie....



2002- Ziekte teruggekomen behandeld met chemo en bestraling waarop beenmergtransplantatie volgde...

Alles gaat goed :)


Terug naar “Belemmeringen bij het uitgaan”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten