Simpele dingen om je gedachten te verzetten.

Wissel hier met elkaar al je leuke ervaringen uit. Ook voor leuke dingen moet immers plaats zijn!

Moderators: liddy, emili

Oxigun
Berichten: 17
Lid geworden op: Ma Mei 12, 2003 12:14 am
Locatie: Tilburg
Contact:

Simpele dingen om je gedachten te verzetten.

Berichtdoor Oxigun » Di Mei 13, 2003 1:04 am

Aangezien ik dit forum aangevraagd heb zal ik maar gelijk van wal steken in de hoop zelf ook ideeen op te doen. Deze post loopt misschien door tot in het forum over ontspanning terwijl je toch moe bent maar dat zien we op het einde van het bericht wel.

Ik ben altijd een actief sporten geweest (badminton, mountainbiken, vechtkunsten, zwemmen) maar dat gaat op dit moment allemaal niet meer. Echt sporten komt er daarom niet meer van. Wat ik soms wel ga doen is biljarten met een vriend of met me vader in een niet-rokers ruimte op een rustige doordeweekse middag.
Thuis heb ik ook een aantal dingen gevonden die van nut kunnen zijn. Zorg bijvoorbeeld dat je ouders lekkere dingen in huis halen of ingredienten. Als je zin hebt om appelflappen te bakken kun je dat doen. Ben je lekker bezig en heb je later nog wat lekkers bij de koffie :)
Ik heb pas een digitale camera gekocht en ben daar ook lekker mee bezig. Binnen in huis ben je al snel uitgeschoten maar je zult verbaast zijn hoeveel leuke dingen er binnen 200m van je huis afspelen. Het geeft mij ook meteen een excuus om weer buiten te zijn, want doelloos een rondje lopen heb ik nooit gedaan :P

Wat knutselen gaat ook wel redelijk. Ik ben nu met waterkoeling bezig voor me pc. Misschien onnuttig, maar ik heb er plezier in om het te maken. En ik ben tenminste met iets bezig dan niets doen!

Winkelen heb ik nooit echt veel aangevonden en aangezien ik nu vaak veels te moe ben om te ondernemen komt het ook niet meer zo vaak voor maar soms pak ik gewoon de auto van me ouders en ga eens wat winkels doorlopen. Autorijden kost me weinig lichamelijke energie dus dan kom je tenminste nog ergens!

En als laatste nog computeren. Daar kun je ook lekker veel tijd in kwijt maar dat begint ook echt snel te vervelen de laatste tijd dus ik moet een vervanging hebben voor die tijd.

Bij TV kijken ben je al snel afhankelijk van het programma dus dat komt ook niet meer zo vaak voor. Hoewel ik er blij mee ben dat tenminste (bijna) elke dag Star Trek op tv komt. Dat is ondertussen zowat de enige structuur die ik in de week heb :(


Ik hoop zeker van anderen hier nog meer ideeen te horen want ik zit veel van de tijd toch me maar te vervelen :(
woei!

Marije
Berichten: 4
Lid geworden op: Di Apr 15, 2003 9:54 pm
Locatie: Nijmegen

Bezig zijn.

Berichtdoor Marije » Wo Mei 14, 2003 2:44 pm

Hoi Bram,

Ook ik zocht afleiding toen ik bezig was met de chemo. Ik kreeg iedere drie weken een nieuwe kuur. Daar was ik 1 week van uit mijn doen. De twee weken die daarop volgde kon ik best veel doen. Omdat ik graag wat 'nuttigs' wilde doen ben ik vrijwillig iedere ochtend wat klusjes gaan doen op de administratie van het verpleeghuis, waar ik net een maand een contract. ik was niks verplicht en kon gaan en komen wanneer ik wilde. Ik probeerde er iedere ochtend van 9 tot 12 te zijn. Dit zorgde ervoor dat ik een beetje een normaal ritme hield en ik voelde me toch nog een beetje nuttig. Ook vond ik het fijn om even met andere mensen in contact te komen.

Groetjes,

Marije

Afoortgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 1:44 pm
Locatie: amersfoort

hoi hoi

Berichtdoor Afoortgirl » Ma Mei 26, 2003 2:37 pm

hoi hoi,
ik ben nu ongeveer 2,5 maand klaar met de chemo,ik kreeg elke week een chemo kuur,de 1 zwaarder dan de ander. ik nam altijd wat schoolwerk mee probeerde daarmee aan de slag te gaan. Dat lukte meestal wel. Ook nam ik altijd muziek mee. Ook ging ik wel eens de pedagogisch medewerker te helpen, (ik liep namelijk nog in het kinderziekenhuis) en dat vond ik altijd wel leuk, vooral dat met kinderen bezig zijn, en ik leerde er nog wat van voor mijn opleiding. Nu ben ik nog veel met school bezig (het is een pittige opleiding). Maar nu mag ik ook alles weer zoals uitgaan, en dat doe ik dus ook. Maar ik moet wel uitkijken dat ik niet te veel op mijn nek neem. Ik knutsel ook veel en heb een bijbaantje bij een kennis,ik help haar 1 keer in de week met het huishouden en als ik dan moe ben vind ze het ook niet erg als ik er even bij ga zitten, ze heefty ze zelfs 1 keer naar huis gestuurd omdat ik te moe was. Ik sport ook 2 keer in de week, zwemmen en badminton, gewoon voor de ontspanning en de gezelligheid. Als ik erg moe ben en het is mijn sportavond ga ik meestal toch, omdat de moeheid dan toch anders was en daar geef ik wel aan toe.

groetjes wendy

joke
Berichten: 1
Lid geworden op: Do Jun 05, 2003 8:00 pm
Locatie: coevorden
Contact:

Berichtdoor joke » Za Jun 07, 2003 6:36 pm

hoi

ik heet joke ben 20.
bij mij afgelopen april 2003 mij dikke darm verwijderd er is nog een paar cm blijven staan daar hebben ze een pounch van gemaakt. en ik heb nu een tijdelijke stoma. die mag er gelukkig snel uit.
ik moet nu weer op krachten komen maar ik kan nog niks
maar als ik mij verveel dan pak ik gewoon een wit vel papier en stiften of potloden en maak ik gewoon vlakken en kleur ze in.
best wel ontspannend
maar ik kan af en toe ook al eventjes borduren en dat ontspant ook wel
misschien een is het een tip voor jullie. want kleuren kun je ook in het ziekenhuis.

groetjes joke

jejoentje
Berichten: 16
Lid geworden op: Za Mei 31, 2003 12:46 pm
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contact:

wat te doen?

Berichtdoor jejoentje » Zo Jun 08, 2003 12:36 pm

Hoi allemaal,

Even een tip voor Bram (en misschien ook voor anderen):

Ik ben net zoals jij wel een sportief iemand. Ik heb om de tijd na mijn chemokuren door te komen en ook om mijn conditie weer op te bouwen een ergometer (soort hometrainer) gekocht. Daar heb ik heel veel tijd op door gebracht en het voordeel was tweeledig: Het was een leuke invulling van mijn vrije tijd en daarnaast heb ik mijn conditie er ook mee terug gekregen. Ik heb in totaal zo'n anderhalf jaar "thuis gezeten" en al die tijd heb regelmatig getraind op mijn ergometer. Hierdoor heb ik mijn conditie weer kunnen opbouwen van nog geen 10 meter kunnen lopen tot na 1,5 jaar (weer) een fietstocht kunnen maken van 100 km!

Ik zou zeggen dus: Probeer iets sportiefs te gaan doen, bouw het trainen (heel) langzaam op en je slaat twee vliegen in een klap!

groetjes,

Jeroen
man, 25 jaar, single, student, zaadbalkanker (+recidief), motto: always look on the bright side of life! (Als dat mogelijk is natuurlijk...)


Terug naar “Deel hier al je leuke ervaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast