Vrijen en een borst......

Worstel jij met de volgende dingen: moeite met intimiteit, ben ik nog wel aantrekkelijk (met een kaal hoofd), vervroegde overgang, etc....? Plaats hier jouw verhaal, het zijn moeilijke onderwerpen maar zeker niet minder belangrijk! Doorbreek de taboe!

Moderators: liddy, emili

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Vrijen en een borst......

Berichtdoor Jennine » Zo Nov 23, 2003 10:53 pm

Sinds maart heb ik een amputatie ondergaan. Ik ben Jennine en ben 37 jaar oud, getrouwd met Gert-Jan 29 jaar oud.
Sinds de operatie ga ik toch anders met mijn lichaam om omdat ik het niet prettig vind wat er is gebeurd.
Ik voel me een halve vrouw en dat uit zich in heel veel dingen.
Ook als ik nu naar de badkamer ga of naar bed ga, zorg ik dat ik altijd iets aan heb, terwijl dat vroeger altijd naakt gebeurde.
Ik wil ook niet dat mijn man me ziet, zo half, terwijl hij aangeeft dat hij me zo ook mooi vind, maar zo voel ik me niet.
Als we gaan vrijen moet het licht nu ook uit terwijl ik dat nooit gehad heb. hoop dat dat wel over gaat.
Heeft iemand hier ook last van?
Groetjes Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.
Hoop op contact met lotgenoten.

Dennis

Borstamputatie

Berichtdoor Dennis » Wo Dec 17, 2003 2:39 pm

Hoi Jennine,

Ik ben Dennis. Misschien dat je je afvraagt waarom er in godsnaam een man op je mail reageert, maar hier komt het.
Mijn moeder heeft namelijk ook borstkanker gehad en besloten om haar borst te laten amputeren. In het begin heeft ze het hier ook erg moeilijk gehad. Stapje voor stapje bekeek ze steeds iets meer van haar lichaam (dus geestelijk gezien duurt het natuurlijk ook even). Ook haar eerste keer douchen na de operatie was voor haar een ramp. Zij voelde het inderdaad ook zo dat zij "half vrouw" was.
Zij heeft nu een borst laten reconstrueren(je hebt in dit geval ook voorrang bij een plastisch chirurg omdat het medisch is).
D.m.v. plastische chirurgie krijg je dan een siliconenborst. Ze is momenteel bezig om een tepel te laten tattoeëren.
Godzijdank weet ik niet veel over het sexleven van mijn ouders, maar ik weet wel dat mijn moeder zich nu nergens meer voor schaamt.

Ik neem eigenlijk aan dat je wel op de hoogte was van dit verschijnsel, maar zo niet dan ben ik blij dat ik geholpen heb.
Groeten en sterkte van Dennis.

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Voor Dennis, bedankt voor je lieve reactie

Berichtdoor Jennine » Wo Feb 04, 2004 9:02 pm

Hoi Dennis,

kwam vandaag pas weer hier en las je lieve bericht.
Inmiddels heb ik ook een borstreconstructie achter de rug en ik moet zeggen dat ik me meteen weer een vrouw voelde.
Gek dat een bult :roll: zoiets teweeg kan brengen.
Ik loop weer gewoon naakt naar de douche en stap naakt in bed met 2 borsten :lol: :lol: en vrij weer met een fijn gevoel met mijn man.
Wilde ik je even laten weten.
Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.

Hoop op contact met lotgenoten.

Gast

Berichtdoor Gast » Di Jun 15, 2004 1:26 pm

Vorig jaar is mijn linkerborst weggehaald. In die tijd had ik wel een vriend maar ik durfde mij nooit met maar 1 borst aan hem te laten zien.

Sinds 2 maanden heb ik weer 2 borsten een ik voel me weer compleet.

Ik ben blij dat ik een borstreconstructie heb ondergaan.

Ik heb op dit moment geen partner maar ik heb zelf het gevoel dat ik mijn lichaam niet meer hoef te verstoppen


Terug naar “Sexualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten