geen seks meer

Worstel jij met de volgende dingen: moeite met intimiteit, ben ik nog wel aantrekkelijk (met een kaal hoofd), vervroegde overgang, etc....? Plaats hier jouw verhaal, het zijn moeilijke onderwerpen maar zeker niet minder belangrijk! Doorbreek de taboe!

Moderators: liddy, emili

theo

geen seks meer

Berichtdoor theo » Do Mar 02, 2006 11:59 pm

Hallo allemaal ik heb een vraag bij mijn vrouw 31 jaar hebben ze vorig jaar borstkanker geconstanteert.Ze heeft een borstbesparende operatie gehad 30 bestralingen en 6 chemo kuren.
Nou is ze zover dat ze een operatie krijgt om de eierstokken te verwijderen omdat ze snel groeiende tumor had.
Dat is op zich geen probleem ze voelt zich redelijk goed en ik steun haar in de moeilijke momenten.Alleen we hebben sinds de ondekking van de tumor geen seks meer gehad zo'n 1,5 jaar,en dat was voor mij niet zo'n groot probleem maar ik ben een man dus ook behoefde aan aardappelen maar nu zegt ze steeds dat ze niet vochtig en niet opgewonden kan raken door de chemokuur,in het begin geloofde ik dat maar ik krijg steeds meer twijfels hierover als ik er over wil praten dan begint ze ergens anders over te praten.Maar ik wil dat alles weer goed komt maar ik weet het soms ook niet meer heeft iemand hier ervaring mee of moet ik gewoon geduld hebben .

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Mar 13, 2006 4:26 pm

hoi theo,
ik ben 35 en heb ook borstkanker(ben nog in behandeling),ik ben alleen maar ook ik heb het moeilijk met sexualiteit.het is inderdaad zo dat de vagina droger wordt,en dat je daardoor ook niet echt opgewonden geraakt.je kan inderdaad een grote steun zijn,en geduld hebben,maar sexualiteit verandert nu éénmaal bij een vrouw met borstkanker,je moet je lichaam kunnen aanvaarden en dat vraagt tijd,er verandert zoveel,ook hormonaal..ik denk dat je gewoon heel veel geduld moet hebben,en praat desnoods is samen met een psychologe.maar zeker niets forceren..begrijp ook wel dat het moeilijk is voor jouw,en kan je vrouw er niet met jouw over praten,misschien is er iemand waarmee ze dat wel kan ? in ieder geval beide veel sterkte !


Terug naar “Sexualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten