25 jaar na dato

Op jonge leeftijd kanker hebben gehad
Hoe ga je er later mee om!

Moderators: liddy, emili

verweijarie
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 10:13 pm
Locatie: Purmerend

25 jaar na dato

Berichtdoor verweijarie » Ma Mei 26, 2003 10:34 pm

Hi allemaal,
zag gisteravond op de tv een progamma over deze site, was direkt geïnteresseerd omdat ikzelf 26 jaar terug te horen kreeg dat ik leed aan de ziekte van Hodgkin............

wellicht kunnen mijn ervaringen een lichtpunt zijn voor anderen.....chemo-therapie stond toen (1977) nog in zijn (haar) kinderschoenen.........

het resultaat was en is dat ik hier nu zit te tikken, een "rijk" leven heb en probeer wat voor anderen te betekenen...........

als je meer over mijn geschiedenis wil weten, kun je me ook direkt mailen, mijn adres is: verweijarie@hotmail.com

groet van hier,
arie.

Els

Hodgkin

Berichtdoor Els » Ma Jun 02, 2003 8:38 pm

Ook ik heb 27 jaar geleden hodgkin gehad, dat was in 1976!!! Ik was toen 20/21 jaar. Ook ik ben toen bestraald in het A.v.L. in Amsterdam.
Heb daarna vier kinderen gekregen, die nu respectievelijk 23. 22. 19 en 16 jaar oud zijn.
Helaas is er nu bij mij borstkanker geconstateerd en wordt ik 26 juni geopereerd.
Eigenlijk ben ik nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben. Ik probeer het positief te bekijken, ik heb in 1976 toch maar liefst door de bestraling 27 jaar kado gekregen, en hoop dat nu weer te krijgen. Hoe het met de uitzaaingen staat/zit is nog erg onzeker, komt pas tijdens/na de operatie uit. Maar goed ik ga er weer voor!!!

Lieve groetjes,

Els

verweijarie
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 10:13 pm
Locatie: Purmerend

25 jaar na dato

Berichtdoor verweijarie » Ma Jun 02, 2003 10:55 pm

Hi Els,
las je reaktie, sorry om te horen dat je nu binnenkort weer "onder het mes" moet, zoals je schreef: ik ga er weer voor, dat is de instelling die volgens mij veel helpt,

kon je niet direkt antwoorden, aangezien adres ontbrak,

ben zelf nu na 25 jaar nogsteeds blij met elke dag, ben destijds na zo'n 12 chemo-kuren, die goed pakten, weer snel opgeknapt, hoop voor jou dat juni je goed bericht brengt, sterkte van hier, jij bent sterker dan die nieuwe dreiging, dat heb je al eerder bewezen,

groet,
Arie.
pluk de dag

Gast

Berichtdoor Gast » Za Jun 07, 2003 3:43 pm

hoi Arie,

Ik zag vandaag pas je berichtje, dank hiervoor, klopt ik heb geen e-mail adres achter gelaten, ik weet ook niet hoe ik mij moet inloggen hier, of eerlijk gezegd ik heb mij er niet in verdiept, andere dingen aan mijn hoofd.
Ik weet ook niet of het wel de bedoeling is/was dat ik hier een berichtje mag schrijven, ik ben tenslotte al 48 jr.
Het was ook meer dat ik jou reactie zag staan, en ik dus net die medeling had gekregen.

Tuurlijk ben ik ook blij, ik heb er toch 27 jr bijgekregen, toen zag ik het ook eerst even niet zitten. Maar echt ook nu geniet ik nog elke dag, wie weet wat het straks, 26 juni operatie, zal zijn!! Dit pakken ze mij in elk geval niet meer af.

Eventueel mailen kan els1955@hotmail.com

lieve groetjes,

Els

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Do Jun 19, 2003 6:15 pm

Hoi Ik ben susan, en ik heb 22 jaar geleden een niertumor gehad. Ik ben behandeld in het Emma kinderziekenhuis. Ik heb eerst chemo gehad en daarna een operatie waarbij een nier verwijderd is. Ik moet nog jaarlijks op controle nu in het AMC bij de polikliniek late effecten.
Hebben jullie er ook "late effecten" aan over gehouden?
Ik heb psoriasis, leer en concentratie problemen, en mijn motoriek is niet al te best, ik heb ook nog last van chronische vermoeidheid.

Groetjes susan

Gast

Berichtdoor Gast » Do Jan 06, 2005 4:23 pm

Hoi Susan,

Ik heb 20 jaar geleden een niertumor gehad. Ik ben ook behandeld in het Emma. Ook bij mij is 1 nier helemaal verwijderd en 6 chemokuren daarom heen. Ik ga niet meer op controle in het AMC bij PLEK. Daar ben ik denk ik 6 jaar geleden mee gestopt. Het werd waarschijnlijk te confronterend. Ik heb verder geen late effecten overgehouden. Wel vermoeidheid inderdaad, wat de meeste ook wel noemen hier, maar geen idee waar dat vandaan komt. Ik gooi het op mijn geestelijke gesteldheid. Ergens heb ik ook al verteld dat ik een jaar geleden depressief ben geworden. Ik vertoonde nog te veel "overlevingsgedrag". Mijn motoriek is verder helemaal top. Ik heb ook geen psoriasis. Ik heb wel concentratieproblemen, een boek lezen is voor mij een probleem, ik ben heel slecht in begrijpend lezen. Als ik een stukje lees, dan moet ik het nog een paar keer lezen, wil ik kunnen begrijpen waar het over gaat. Ik heb verder wel de HAVO in een keer gehaald. Alleen daarna ben ik een beetje gaan pruttelen. Een jaartje HBO gedaan, gestopt, een jaartje gewerkt, een jaartje HBO kunstacademie, gestopt, half jaartje gewerkt, een jaartje HBO kunstacademie opgepakt, gestopt. En nu sinds een jaar werkloos en onder behandeling bij de psycholoog. Geen idee wat ik later (later is nu toch?) wil worden, wat voor studie ik wil gaan doen enz. Ik probeer er eerst maar eens achter te komen wie ik ben, wat ik wil, een doel te vinden in het leven en het verleden achter me te laten. Genoeg om aan te werken dus!

Als je wil, kan je mij mailen op dit adres: mirellavanzoelen@gmail.com

Verder wens ik iedereen heel veel sterkte en succes en nog de beste wensen voor 2005!

Liefs, Mirella


Terug naar “Leven na kinderkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten