Leven na kinderkanker

Op jonge leeftijd kanker hebben gehad
Hoe ga je er later mee om!

Moderators: liddy, emili

Erica
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma Mei 19, 2003 2:54 pm
Contact:

Leven na kinderkanker

Berichtdoor Erica » Di Jul 15, 2003 3:46 pm

Ik heb zelf als kind van 12 kanker gehad en ben helemaal genezen. Ik mis een forum met dit onderwerp. Misschien komt dit doordat de meeste kinderen van toen er niet veel meer mee bezig zijn? Ik zou graag wat meer met dit soort "lotgenoten" in contact komen. Vandaar deze suggestie.

Erica

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Do Aug 14, 2003 7:24 pm

hoi Erica,

Ik heb zelf als kind van 9 maanden kanker gehad. Ik ben nu 23.
Ik had een nier tumor, hiervoor heb ik chemo gehad, en later een operatie waarbij er een nier verwijderd is.
Ik moet nog een keer per jaar op controle en zal dit ook de rest van mijn leven moeten blijven. Dit omdat ik nog maar een nier heb en als er iets mis zou gaan dat ze er dan snel bij kunnen zijn. Verder ook om te onderzoeken wat ik er aan over heb gehouden. (aan al die chemo's, medicijnen etc,etc)
Wat zijn jou ervaringen op late termijn? Ik ben altijd erg moe, ik heb psoriasis, dat is een huidaandoening, waarschijnlijk ook door de chemo gekregen, en ik heb altijd op het speciaal onderwijs gezeten vanwege concentratie en leer stoornissen. Mijn motoriek is ook niet al te best. :?
Ik heb nu een baan als administratief medewerkerster voor 16 uur per week en dat bevalt goed. :)

Groetjes Susan

Erica
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma Mei 19, 2003 2:54 pm
Contact:

Berichtdoor Erica » Do Aug 21, 2003 4:47 pm

Hoi Susan,
Dank je voor je reactie.
Om een antwoord te geven op jouw vraag over mijn ervaringen op late termijn; ik heb zelf eigenlijk nergens last van gelukkig. Mijn hart is echter wel iets minder (pompkracht) en hierdoor is mijn uithoudingsvermogen niet zo goed. Ik ben zelf wel nieuwsgierig naar andere ervaringen, vandaar mijn bericht.
Vervelend dat je zelf last hebt van verschijnselen. Maar we moeten natuurlijk alles van de positieve kant blijven bekijken. De kanker is overwonnen!
Groetjes,
Erica

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Do Aug 21, 2003 6:47 pm

Hoi Erica,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een paar jaar geleden een hartonderzoek gehad. Dit hoort bij de onderzoeken die ik onderga, om te kijken wat ik er aan over gehouden heb.
Ik moest een (gezond) iemand van ongeveer dezelfde leeftijd, in mijn geval was dat mijn broer meenemen, en dan konden ze vergelijken.
Alles zag er goed uit.

Het is inderdaad belangrijk dat we nog leven! Die handicaps er om bij heb ik er dan graag voor over. :)

Groetjes susan

Marleen

Ik begrijp t!

Berichtdoor Marleen » Do Aug 28, 2003 12:17 am

Hoi :o :D :) 8) :P :roll: :wink: ,
Ik heb zelf 2 keer kanker gehad, de 1e tijdens men geboorte en de2e keer met men 10e jaar.. ik ben gelukkig goed uitgered ook al heb ik een kunstbeen en een scheel oog, maar ik kan gelukkig verder, ik begin steeds meer dingen te kunnen doen, ook al heb ik zeer slechte condtie..
Ik heb heel vaak vet medelijde mee mensen die nie simpel ff tussnuit kunnen vanwege hun vermoeidheid of andere redenen. Tis jammer!! Ik wens deze mensen veel sterkte en geluk en zolang je zelf geniet komt alles echt wel goed hoor!! Heeel veel liefs en xxxxjes LEentjuh!!

Ilona

gevolgen

Berichtdoor Ilona » Di Aug 24, 2004 12:39 pm

Hallo,

Ik ben dus Ilona en ik had rhabdomyosarcoom toen ik 4, 5 en 6,5 was. Ik ben nu 19.
Mijn kleine teen van mijn linkervoet is daarvoor geamputeerd en er zijn zoveel mogelijk lymfeklieretjes verwijdert uit mijn linkerlies. Als gevolg daarvan draag ik een steunkous, heb ik goede, stevige (,dure) schoenen nodig, en heb ik soms moeite met lopen. Lange afstanden, verstoord evenwicht, dat soort dingen. Gelukkig ben ik niet echt overdreven moe, maar ik heb het er nu emotioneel wel moeilijk mee. Is er iemand anders die dit ook heeft?

Ilona

ilja

berichtje

Berichtdoor ilja » Ma Nov 29, 2004 1:38 pm

hoi erica,
ik ben ilja 32 jaar, heb 2 jonge kinderen van 6 en 2 jaar oud, ik heb als kind schildklierkanker gehad. ik ben genezen verklaard toen ik 21 jaar was, en heb nu sinds 2 jaar leukemie. ik ben al heel mijn leven patient en ik moet eerlijk bekennen dat ik er schijtgenoeg van heb, ik was zo blij na de geboorte van mijn jongste dochtertje maar dat werd al snel over-
schaduwd met de diagnose leukemie. het toekomstbeeld is onzeker
maar ik ben nu alweer 2 jaar verder en ik voel me redelijk goed, ik
heb van de vroegere ziekte nog comlicaties als moeheid, en lich. klachten nav. behandeling en helaas heeft dit als late effect de leukemie veroorzaakt. ik ben door een hel gegaan van emoties en nu 2 jaar later
mag ik zeggen dat het een beetje in balans zit, ik kan het op een zijweg
zetten en ik laat het met tijden op de voorgrond treden.
ik moet zeggen dat het ontzettend belangrijk is dat er een PLEK bestaat
en iedereen heeft zijn eigen ervaringen en visies hoe en waarom om te gaan met deze ziekte, daar zul je als lotgenoot respect voor moeten
opbrengen en als ik kijk naar je reacties dan zie ik met name blijdschap en ook hier en daar een traan en verdriet, en laat me duidelijk zijn, het
is geweldig als iemand geneest van kanker maar hoe iemand dit verwerkt
is zijn eigen zaak, je mag boos , verdrietig , angstig en god weet ik het wat zijn, nu en na al die jaren!
ik hoop dat je hier wat aan hebt en geniet van het leven zoals jij dat
wilt, want dan kun je zeggen ; ik heb echt geleefd!

groetjes ilja hage

Gast

Berichtdoor Gast » Do Jan 06, 2005 3:58 pm

Hoi allemaal,

Ik heb toen ik bijna 2 jaar was een willemstumor gehad. 1 nier is operatief weggehaald en natuurlijk chemokuren. Ik ben na een jaar genezen.

Nu 20 jaar later, nou ja eigenlijk vorig jaar al en een beetje al 2 jaar geleden en een heel klein beetje 5 jaar geleden kwam ik er achter dat ik niet het maxiamale uit mijn leven haal.

Ik kan absoluut nog niet zeggen, van ik geniet veel van het leven en als ik op deze manier doorga, kan ik op mijn eind ook niet zeggen van, ik heb geleefd.

Ik ben nu een jaar onder psychische behandeling, af en toe ga ik naar iemand die hollistische massages geeft en ik heb al 2 trainingen gedaan op het gebied van zelfontplooing (ESSENCE).

Ik weet zeker dat het door het ziekzijn van vroeger komt en ik het nooit echt verwerkt heb en een plekje heb gegeven. Wie herkent dit???

Graag zou ik met expatienten in contact willen komen die dit herkennen.

Liefs, mirella

Semmie5
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo Jul 01, 2009 12:41 am

Re: Leven na kinderkanker

Berichtdoor Semmie5 » Wo Jul 01, 2009 1:25 am

Hallo,

Ik heb op mijn 2e jaar een yolksac-tumor gehad ook wel baarmoederhalskanker genoemd.
Toen is mijn baarmoeder verwijderd en heb ik veel chemokuren gehad.
Het was een hel om als 2 jarig klein meisje in een ziekenhuis te zijn.
Op mijn 12e jaar ben ik 100% genezen verklaart, en ik ben nu 16.
Nog steeds is het iedere dag moeilijk om iedere keer maar geconfronteerd te worden met het feit
dat je vroeger nooit kinderen kan krijgen.
Heel veel mensen zeggen ja maar je kan adopteren dan is het probleem opgelost, dan geef ik die mensen
altijd maar gelijk en bedenk me dan echt dat hun er geen zicht op hebben.
Natuurlijk kun je een kindje adopteren maar je hebt het dan niet zelf gedragen en het is niet jou bloed en niet jou vlees.
Dat is het grote probleem!
Ik denk dat ik in de toekomst hier nog erg veel moeite mee ga hebben maar dit moet ik accepteren en een plaatsje
kunnen geven, hier heb ik nu al erg veel moeite mee.
Gewoon ook om het feit dat ik een stukje van de pubertijd oversla.
Ik heb het iedere dag nog moeilijk met mijn verleden.
Hoop op een betere toekomst!

Groetjes,
Samantha

Wimmell
Berichten: 3
Lid geworden op: Di Sep 22, 2009 1:32 pm

Re: Leven na kinderkanker

Berichtdoor Wimmell » Di Sep 22, 2009 1:46 pm

Hoi hoi,

Ik weet niet hoe ik het moet overbrengen maar er is een medicijn dat tot nu toe alleen gebruikt word in Azie, het heeft bij een hoop mensen positief uitgewerkt die kanker, tumor en evt HIV hebben, misschien dat er nog hoop is.

Ik moet het wel importeren om het uit te testen omdat het nog niet in europa geiintroduceerd is, ik zoek enkele mensen die er interesse voor hebben, ik kan het niet iedereen voorzienen heh.
Het is uit natuurlijke plant vervaardigd zonder enige chemische stoffen in verwerkt.

Als je interesse hebt dan kan je me evt. mailen, bellen of smsen naar lerrick5th@hotmail.com of evt. 06 24 98 99 53

Groetjes,

Willem Lerrick

anne
Berichten: 2
Lid geworden op: Do Mei 23, 2013 10:12 pm

Re: Leven na kinderkanker

Berichtdoor anne » Do Mei 23, 2013 10:29 pm

Semmie5 schreef:Hallo,

Ik heb op mijn 2e jaar een yolksac-tumor gehad ook wel baarmoederhalskanker genoemd.
Toen is mijn baarmoeder verwijderd en heb ik veel chemokuren gehad.
Het was een hel om als 2 jarig klein meisje in een ziekenhuis te zijn.
Op mijn 12e jaar ben ik 100% genezen verklaart, en ik ben nu 16.
Nog steeds is het iedere dag moeilijk om iedere keer maar geconfronteerd te worden met het feit
dat je vroeger nooit kinderen kan krijgen.
Heel veel mensen zeggen ja maar je kan adopteren dan is het probleem opgelost, dan geef ik die mensen
altijd maar gelijk en bedenk me dan echt dat hun er geen zicht op hebben.
Natuurlijk kun je een kindje adopteren maar je hebt het dan niet zelf gedragen en het is niet jou bloed en niet jou vlees.
Dat is het grote probleem!
Ik denk dat ik in de toekomst hier nog erg veel moeite mee ga hebben maar dit moet ik accepteren en een plaatsje
kunnen geven, hier heb ik nu al erg veel moeite mee.
Gewoon ook om het feit dat ik een stukje van de pubertijd oversla.
Ik heb het iedere dag nog moeilijk met mijn verleden.
Hoop op een betere toekomst!

Groetjes,
Samantha


Ha Samantha,

Ook bij mij is bij de operatie mijn baarmoeder verwijderd, op 5jarige leeftijd.
Wat je vertelt over een stukje van de puberteit missen ten opzichte van alle meisjes om je heen herken ik zeker.
Nu op mijn 25e vind ik dat nog steeds lastig. En natuurlijk het niet kunnen krijgen van kinderen. Zeker nu dat om mij heen steeds meer begint te komen.

Groetjes Anne


Terug naar “Leven na kinderkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten