"jong"en hormoniale borstkanker

Dit forum gaat over borstkanker en alles daaromheen b.v reconstructies, implantaten,
verwerking, inbreuk op je vrouwelijkheid als je dat zo voelt

Moderators: liddy, emili

Gast

"jong"en hormoniale borstkanker

Berichtdoor Gast » Wo Feb 02, 2005 3:46 pm

hoi ik zal me eerst even voorstellen

ik heet merel ben 33 jr , moeder van een zoontje van nu 6
getrouwd en een halve kinderboerderij aan beesten

4 jaar geleden is er bij mij borstkanker geconstateerd
en heb toen een compleet toilet gehad , zoals ze dat dan noemen
direct gevolgd door een chemo
en later tamoxifen wat niet echt positieve bijwerkingen had
laat ik het zo zeggen ik wou buiten scheiden (en mijn man toen ondertussen ook) uiteindelijk ook niet meer leven , niks kon me nog schelen ik werd helemaal nom van die dingen
en daar zijn we dus mee gestopt
een periode van wellen niettes volgde

een paar vragen beantwoord en nog veel meer vragen niet ,..

nu na een second opini , waar de artsen met de vraag zaten of het uberhaubt wel hormoniaal was en waarom we niet bestraald waren ? , tja moet je de arts vragen , dat weet ik toch niet ,

ze hebben zelf alles weer onderzocht :
met de verwachting van 2 antwoorden

nee het is niet hormoniaal -> en dus ziet alles er erg goed uit
ja het is wel hormoniaal -> en dus zijn er nog behandelingen die zin hebben ter voorkoming van en als het goed is word je over een jaartje (of 2 ) gezondverklaard


krijg je te horen ,tja het is idd hormoniaal en eigenlijk had je die en die medicijnen ook moeten hebben , maar dat heeft nu geen zin meer om die alsnog te nemen , nee je word niet gezond verklaart ,niet na 5 jaar , gewoon nooit niet , je blijft onder controle , tja antwoord wat we niet hadden verwacht , kon dat ook nog :?:
en we raden het krijgen van kinderen ten sterkste af

sinds kort hebben we een computer

en vroeg me nu af of er toevallig nog meer dames op deze site zitten die
in het zelfde schuitje zitten ,.. hoe doen jullie het

en reconstructie wel of niet , hoe hebben jullie aderen de chemo overleeft ?

kortom ervaringen uitwissellen ,..

ik hoop snel van iemand te horen en hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?!

groetjes merel

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Wo Feb 02, 2005 6:25 pm

hoi Merel,
wat hebben ze er een zooitje van gemaakt bij je zeg, die artsen! Ik heb zelf geen borstkanker gehad, en kan dus ook alleen maar antwoord geven op je laatste vraag; over de aderen..

daarmee is het slecht.. en ik baal er ontzettend van! En misschien nog wel meer van die priksters die denken; ach ze is nog jong, het zal wel meevallen, wanneer ik zeg dat ik moeilijk te prikken ben. Want nu na een paar jaar, zijn ze niet hersteld.. prikken is een drama.. gewoon bloedprikken al.. laat staan wanneer een infuusje nodig is bij een ct scan..
tja een pretje is anders.. gelukkig heb ik nog maar om het half jaar controles.. wat dus ook geld voor het bloedprikken, niet meer zo vaak dus... maar ik moet bekennen dat ik altijd eerst erg nerveus ben voor het prikken.. daaaaaarna komt de angst voor de controle zelf pas..

maar oke... ik hoop dat er nog jongeren hier komen die in een soortgelijke situatie zitten als jij, waar je contact mee uit kan wisselen.. en mogelijk vind je iemand in de chatbox van sdk, die net vernieuwd,

groetjes Emili

Gast

Berichtdoor Gast » Do Feb 03, 2005 11:21 am

hen je een adres vor mij van die chatbox??

ja Kl*te he die aderen

ben zelfs door een nanatoloog niet te prikken
en dan vragen ze of ik zin heb in 6 operaties voor een reconstructie
nou uhm mmmm laat maar , voor nu althans

laatst zijn ze 7 weken bezig geweest voor 1 ml bloed

ik gaf nog de tip , joh wil wel ff in mijn vinger snijden hoor gaat veel sneller :D

tegenwoordig geef ik ze al op voorhand de toestemming om links te prikken , schijnt eigenlijk niet te mogen ivm de afwezigheid van klieren daar ,

maar ja of daar of mijn nek ader , nou ik ben al jaaaaaaaren panisch voor prikken en weet dat het weinig voorsteld (nog een overblijfseltje van de kleuter tijd en het zonder verdoving doorprikken )

dus dan toch maar liever links :P

... ja heb der flink de p over in dat die aderen zo slecht zijn geworden
we hebben nu ook besloten dat mijn man zich maar moet laten "helpen"ipv ikje , zie die ok echt niet zitten en mag ABSOLUUT geen kids meer (kans dat de K dan rappido terug komt is meer dan aanwezig zeg maar) helaas want ik had er graag nog wat gehad

maar mijn man vind het "eng"het mietje :wink:

hij kan kiezen , geheel onthouding of kleine ingreeo :twisted: maar ik denk dat hij dan liever voor de geheel onthouding kiest

we zijn dus nog in overleg :roll: ,...

Gast

Berichtdoor Gast » Do Feb 03, 2005 11:26 am

emili schreef:hoi Merel,
wat hebben ze er een zooitje van gemaakt bij je zeg, die artsen! ,

groetjes Emili


je moest eens weten , bij de second opini hadden ze goed nieuws voor me

JE LEEFT NOG , werd er met volle verbazing gezegd

dus er zal ook IETS goed gegaan zijn
arts zat met volle verbazing te luisteren naar ons verhaal

bijna alles wat ze fout hadden kunnen doen is gedaan
muv de ok en de chemo alleen had het wel anders gekund
(eerst bestraling of erna iig eerst ontdekken wat er zit voor de ok en een slachter had netter gesneden en de gemiddelde naaister had netter gehecht..)

ach ja , we zijn er nog ,.. er zijn zeg maar ,ergere dingen ,..

Gast

Berichtdoor Gast » Do Feb 03, 2005 1:27 pm

hoi Merel,

ik moet wel lachen om wat je zegt over wie zich moet laten 'helpen' (?? raar woord in dit geval maar oke) volgens mij zijn in de praktijk vrouwen echt veel te vaak de klos.
Het voordeel voor de man is ook nog eens dat het te herstellen is, mocht er ooit iets aan de situatie veranderen.. de operatie bij een man stelt bovendien veel minder voor dan bij een vrouw..

maarja, de chatbox vind je via www.diagnose-kanker.nl ; voorop zie je het staan, links in beeld!

groetjes Emili

* lost*

Berichtdoor * lost* » Vr Feb 04, 2005 10:33 pm

Hallo Merel,

Op het forum van

www.de-amazones.nl

vind je een waarschijnlijk wel antwoord op je vragen. Dit is een site voor jonge vrouwen met borstkanker.

groetjes,

* lost *


Terug naar “Borstkanker en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten