op welke leeftijd komt borstkanker voor

Dit forum gaat over borstkanker en alles daaromheen b.v reconstructies, implantaten,
verwerking, inbreuk op je vrouwelijkheid als je dat zo voelt

Moderators: liddy, emili

gast

op welke leeftijd komt borstkanker voor

Berichtdoor gast » Di Mar 08, 2005 5:05 pm

op welke leeftijd komt in het algemeen borstkanker voor?

gast

Berichtdoor gast » Ma Mar 14, 2005 12:46 am

Borstkanker komt voornamelijk voor bij vrouwen die de overgang al achter de rug hebben. De gemiddelde leeftijd is 60 jaar.
Het komt echter ook voor bij jongere vrouwen, zelfs bij vrouwen zo jong als zeventien jaar. Bij jonge vrouwen is er vaak sprake van een agressieve vorm van borstkanker, dus dan is het belangrijk om het snel te behandelen. Denk dus nooit: ik ben te jong om borstkanker te krijgen. Ga altijd naar de dokter als je een knobbeltje of strengetje in je borst of oksel hebt.

Gast

Berichtdoor Gast » Di Dec 20, 2005 6:01 pm

13 jaar ook ? :?

Gast

Berichtdoor Gast » Di Dec 20, 2005 6:10 pm

Ik ben dertien jaar en toch zit ik al over dit onderwerp in.
Sinds mijn twaalfde zat er een knobbeltje in mijn borst en daarmee
zijn we naar de dokter geweest. Die zei dat het alleen was dat het begon te groeien zeg maar. Nu ben ik dertien (vijf maanden) en ze doen echt ontzettend pijn, hoort dit of moet ik me nu zorgen maken. Naar de dokter durf ik echt niet!

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Di Dec 20, 2005 8:56 pm

helaas zijn borsten behoorlijk gevoelig.. vooral rond je menstruatie en in de pubertijd kan het extra gevoelig zijn.. dat hoeft niets te betekenen...

als er echt een knobbeltje zit, dat je echt vast kan pakken zeg maar moet je het zeker wel in de gaten houden.. hoe klein de kans ook is..

groetjes emili

simonskoop

borstkanker

Berichtdoor simonskoop » Ma Feb 06, 2006 9:30 pm

Wat ik wil opmerken is dat borstkanker ook bij mannen kan voorkomen. Een op de honderd borstkankerpatiënten is een man. Het is een misverstand dat borstkanker een vrouwenziekte is.
simonskoop

Elly

Berichtdoor Elly » Di Feb 14, 2006 12:57 pm

Heel jong met de anticonceptie-pil beginnen is ook een borstkankerrisco.
De pil is een borstkankerrisico.

Elly

Berichtdoor Elly » Di Feb 14, 2006 12:59 pm

Eigenlijk alle behandelingen met hormonen vormen een risico

Gast

re-elly

Berichtdoor Gast » Zo Jun 18, 2006 7:21 pm

het is niet bewezen dat de anticonceptiepil borstkanker als risico met zich meebrengt. Mijn moeder heeft borstkanker, en zij is 59, en waarschijnlijk is het juist doordat ze de pil slikte nu pas eruit gekomen...(ze is sinds 2 jaar gestopt). We horen over 1,5 week of het een hormoongevoelige tumor is of niet, en hoe het verder zit. En of ik zelf risico loop, ik ben 23, en als dat zo is worden we allebei getest. (ik gebruik ook al 11 jaar de pil hoor)


Terug naar “Borstkanker en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten