gevolgen chemokuur

Dit forum gaat over borstkanker en alles daaromheen b.v reconstructies, implantaten,
verwerking, inbreuk op je vrouwelijkheid als je dat zo voelt

Moderators: liddy, emili

kleertouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo Jun 15, 2005 9:32 am
Locatie: Renkum

gevolgen chemokuur

Berichtdoor kleertouwer » Wo Jun 15, 2005 9:40 am

Hallo,

Ik wil graag weten of meer mensen problemen hebben met vermoeidheid en concentratie na een chemokuur. Natuurlijk heb ik gehoord dat veel mensen last hebben van vermoeidheid na een chemokuur. Zelf heb ik het idee gehad dat ik daar geen last van had. Het is nu 3 jaar geleden dat er bij mij borstkanker geconstateerd werd en het gaat heel goed met mij. Ik merk alleen steeds vaker dat ik me slecht kan concentreren en vergeetachtig ben. Heel storend, vooral tijdens mijn werk. Ik merk bijvoorbeeld dat ik als ik lang moet luisteren b.v. tijdens een bijeenkomst ik moeite heb om mijn ogen open te houden. Daarnaast betrap ik mijzelf op fouten die ik voorheen niet gemaakt zou hebben, en soms kan ik mij dingen absoluut niet meer herinneren. Graag wil ik weten of meer mensen hier last van hebben, en ook of iemand weet of je dit kan laten testen en wat je er zelf mee doet. ik zoek eigenlijk een stukje erkenning.
alvast bedankt voor je reaktie
Ik ben 37 jaar, getrouwd en heb twee kinderen, twee meisjes van 7 en bijna 6 jaar.

Max
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo Feb 15, 2006 6:50 pm

reactie kleertouwer

Berichtdoor Max » Wo Feb 15, 2006 7:06 pm

Hallo kleertouwer,
Ik las je berichtje en ik weet niet of er al op gereageerd is maar ik kan je dat stukje erkenning geven.ik ben nu 33 jaar en was 27 toen ik borstkanker kreeg.ik heb het brca1-gen.kreeg na mijn amputatie chemo.heb 4 kuren van 1 grote kuur gehad.4 mnd achter elkaar.ik ben doodziek en doodmoe ervan geworden.na de 4e kuur kreeg ik de goede medicijnen en daarmee was ik niet meer doodziek.het is nu 6 jaar geleden en ik ben cronisch moe.elke dag worstel ik om mijn bed uit te komen.concentratie is heel sterk afgenomen.na 10 minuten heb ik het gehad.ik kan niet zoveel met mijn kind doen(hij is 7) ,ik heb af en toe het gevoel dat ik gek wordt.mijn geest is heel actief maar mijn lichaam wil niet meer.ik ben niet meer in staat om te werken.heb een baan van 9!uurtjes gehad in de week en kon niets meer.mijn huishouden gaat niet echt meer.ik doe het meest noodzakelijke en dan kan ik niet meer.dan moet ik minstens 3 uur rustig aan doen voor ik iets anders doe.en ik heb begrepen van andere vrouwen dat het nog wel jaren kan duren voor de vermoeidheid uit je systeem is.nu is het erkend die vermoeidheid maar helaas zet het je hele leven op de kop.wat ik ook heb is sterke vergeetachtigheid.ik vergeet regelmatig in een zin wat ik wilde zeggen en mijn man zegt regelmatig dat ik bepaalde dingen veel herhaal omdat ik vergeet dat ik dan al dingen gezegt heb tegen hem.ik maak wel eens grapjes van 'als mijn hoofd niet vastzit vergeet ik die ook nog eens'.helaas wel een vleugje waarheid.ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Terug naar “Borstkanker en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten