15 jaar.. pijn in rechterborst

Dit forum gaat over borstkanker en alles daaromheen b.v reconstructies, implantaten,
verwerking, inbreuk op je vrouwelijkheid als je dat zo voelt

Moderators: liddy, emili

Annoniem

15 jaar.. pijn in rechterborst

Berichtdoor Annoniem » Za Apr 29, 2006 8:34 pm

Hallo,
ik ben een meisje van 15 jaar en heb sinds 1 dag
pijn aan mijn rechterborst, ik kan niet precies zeggen waar de pijn zit, iemand enig idee of ik borstkanker kan hebben? :o
groetjes

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Za Apr 29, 2006 9:13 pm

hoi anoniem,

kanker voel je vaak niet eens in de vorm van pijn, maar meestal in de vorm van een knobbel die je voelt. Wanneer je pijn hebt is het vaak een spier die gespannen is, of overbelast ofzo. Kijk het even een paar dagen aan en is het niet over dan kun je altijd naar de huisarts gaan. Het is niet iets waarvan je gelijk zegt; ow je hebt kanker.

maar oke, hopelijk ben je er snel van af!

sterkte
emili

Annoniem

Re

Berichtdoor Annoniem » Zo Apr 30, 2006 1:59 pm

Hallo emili

Oke, bedankt voor je antwoord.
Heb je misschien ook enig idee of het voorkomt dat meisjes op 15-jarige leeftijd borstkanker kúnnen krijgen?

Groetjes,

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Zo Apr 30, 2006 4:44 pm

alles kan. Er worden baby's geboren met kanker en er zijn bejaarden die een typische 'kinderkanker' hebben en ook zijn er mannen met borstkanker (komt nog vaker voor dan mensen denken)
Wanneer je echter vraagt komt het veel voor? Dan zeg ik nee. Het zijn uitzonderingen, grote uitzonderingen. Het is heel zeldzaam. En ook de klachten die je omschrijft zijn niet logisch. Ik denk echter dat als deze angst eenmaal in je hoofd hebt, dat je beter naar de huisarts kan gaan, zodat hij echt kan bevestigen of uitsluiten dat het geen borstkanker is, of je kan vertellen wat het wel is. Dat laatste is nu natuurlijk nog beter, want dan kun je er wat aan doen.
sterkte, en wacht niet tot je helemaal gek bent van angst of spanning voor dat je naar de huisarts gaat, want daar schiet je niets mee op! Dat is zonde van de tijd die je verspilt, dan kun je beter aan leuke dingen denken!

groetjes Emili

Annoniem

Berichtdoor Annoniem » Wo Mei 03, 2006 11:01 am

Oke heel erg bedankt :-)

Annoniem

Re Re

Berichtdoor Annoniem » Vr Mei 05, 2006 3:43 pm

Weet iemand misschien wat het wel kan zijn (voordat ik meteen naar de dokter ga)
Als ik bijvoorbeeld onderin mn borsten druk aan de binnenkant zon beetje doet het nogal pijn, en af en toe voel ik ook gewoon pijn in mijn rechterborst vooral(linker ook wel een beetje) en soms ook weer een tijdje niet, ik heb het nu week zon beetje en heb geen idee wat het kan zijn en durf het ook niet echt aan mn moeder ofzo te vragen, en volgens mij kan ik voor zover ik weet niks bijzonders voelen(maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen want ik weet niet precies hoe dat zou moeten voelen)
Maar ja, als iemand antwoord weet, alvast bedankt!

Groetjes, Annoniem

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Za Mei 06, 2006 3:02 pm

het kan te maken hebben met je hormonen. Misschien kun je eens in de gaten houden een tijdje of het samenhangt met je menstruatie. Ook kan het komen door het slikken van de pil (dus ook door je hormonen eigenlijk), veel vrouwen hebben dat hoor. Bepaalde pilsoorten hebben het erger dan anderen. Een collegaatje dat pas gestart is met de diane pil, had er momenteel ook verschrikkelijk last van; 'je hoeft er maar naar te wijzen en ik voel ze al!'

hopelijk wordt het snel wat minder!

emili

Annoniem

Berichtdoor Annoniem » Zo Mei 07, 2006 8:56 pm

Oke.. dank je, maar ik gebruik de pil nog dus daardoor kan het niet komen, maar misschien komt het inderdaad door mn hormonen maar, wel raar dat ik er nog nooit eerder last van heb gehad, maar bedankt! :)
Groetjes annoniem

Annoniempjeex

Berichtdoor Annoniempjeex » Zo Mei 14, 2006 2:55 pm

he verdorie ik loop mezelf helemaal gek te maken :S
mn borsten doen nu weer meer pijn dan een paar dagen geleden en nu maak ik mezelf gek met dat het wat heel ernstigs is, en als ik op een andere plek pijn heb zoals bijvoorbeeld mijn benen of rug, denk ik dat het uitzaaiingen zijn, ik denk dat het echt tussen mn oren zit, of is het verstandig naar de dokter te gaan? of is een psychiator misschien beter? ( :P ) En ik denk dat ik mezelf maar eens minder gek moet maken want daardoor word ik nog eens echt gek. maar goed ik moest het hier ff neerzetten...

groetjes.

Sandra(18)

Vraagje

Berichtdoor Sandra(18) » Ma Mei 22, 2006 3:13 pm

ik heb ook even een aantal vragen. alleereerst afscheiding uit je borsten, hoe ziet dat er uit en is dat dan vloerbaar, want af en toe heb ik op het puntje van mijn tepel een beetje een wit achtig soort korstje, wat kan dat zijn ?!
En als je een knobbeltje zou hebben waar zou je dat dan moeten voelen of kan dat overal in de borst zitten?
En doet het ook pijn als je een knobbeltje zou hebben, en zo ja, alleen op de plek waar het knobbeltje zit of in je hele borst? en ik heb al een paar jaar (2 ofzo) wat bultjes op mijn tepels, hele kleine bultjes, wat zou dat kunnen zijn? ik zit al heel lang met deze vragen dus ik hoop er nu eindelijk antwoord op te kunnen vinden.

M.v.g. Sandra

christel

reactie

Berichtdoor christel » Wo Mei 24, 2006 10:41 am



Lieve allemaal

Ik kom voor het eerst op deze site. Ik lees in reacties op bepaalde stukjes o.a dat het geen pijn doet als je borstkanker zou hebben. Dat het symptom geen pijn in je borst, niet kan duiden op beginnende borstkanker. Helaas is dit een misverstand. Pijn in je borst kan wel degelijk te maken hebben met beginnende borstkanker.

Alleen komt dit niet zo vaak voor, waardoor er gedacht wordt dat het niet kan. Wees bij pijn in je borst wel degelijk allert.

Iemand

Berichtdoor Iemand » Wo Mei 24, 2006 4:26 pm

als het bij mij in mijn rechterborst pijn doet bijvoorbeeld, voel ik opdezelfde plek als ik bijvoorbeeld erop druk(soms ook zonder erop te drukken) in mijn linkerborst, en ik kan ook niet duidelijk 1 plaatst zeggen waar de pijn zit, maar ik slaap meestal ook op mijn buik en s'ochtends
doet het vooral pijn zou hier hierdoor kunnen komen? en hoe ziet afscheiding uit je borst eruit? Groetjes S

Iemand

Berichtdoor Iemand » Wo Mei 24, 2006 5:38 pm

waar zou een eventueel knoppetje dan moeten zitten? hoe kan je dat voelen?

annoniem15

Berichtdoor annoniem15 » Wo Mei 24, 2006 7:57 pm

en overal lees ik was anders:S de een zegt dat een knobbeltje geen pijn doet de ander wel, de een zegt dat het bijna niet voor komt op jonge leeftijd de ander dat het op jonge leeftijd erg agressief is en je dus snel moet handelen, ik super onzeker hierdoor hoor :S en is het iemand die er
echt verstand van heeft want ik word echt gek met het idee dat ik misschien borstkanker heb :(
gr. mij

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Do Mei 25, 2006 8:31 am

Zekerheid is er nooit. Mensen die zich topfit voelen, blijken kanker te hebben. Mensen die ontzettend ziek zijn en allemaal knobbeltjes hebben blijken iets onschuldigs te hebben. Niets is zeker. Het enige dat zeker is, is dat je NU leeft en daar nu moet van genieten. Maak je zelf niet stapelgek. Als je iets niet vertrouwd, ga naar de huisarts. Hij kan er wat meer over zeggen. En leg je neer bij zijn uitkomst. Het enige dat je anders doet is je eigen leven vergallen. En dat is zo zonde! Geniet er van, doe leuke dingen, kijk naar leuke dingen om je heen, geniet van de mensen om je heen.

Maar oke, voor wat betreft borstkanker, misschien heb je nog iets aan deze link:

http://markforlife.dm2.nl/

sterkte met deze angst en onzekerheid. Hopelijk vind je iets of iemand die/wat je gerust kan stellen.

er is ook een rubriek met meest gestelde vragen.

Emili

ps: voor de definitieve diagnose van borstkanker moet er altijd overigens een stuk weefsel onder de microscoop bekeken worden. Maar een huisarts zal je niet zomaar doorsturen om in je te laten snijden (wat een chirurg ook niet zal doen overigens) als er geen aanleiding toe is. Want iedere operatie heeft ook weer risico's.


Terug naar “Borstkanker en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten