Recidief Hodgkin op mijn 30e

Hodgkin komt vaak voor bij jonge mensen, vandaar een eigen forum. hier kan je praten over de gevolgen.

Moderators: liddy, emili

Frietje

Recidief Hodgkin op mijn 30e

Berichtdoor Frietje » Di Mar 15, 2005 8:31 pm

Ook ik heb geboeid de "verhalen" gelezen van mede- patiënten. Alles klinkt bekend al heb ik wel het idee dat er toch wel verschillende behandelingen worden gegeven. Eigenlijk ben ik niet iemand die zijn verhaal wereldkundig wil maken, maar na het lezen van een stukje op www.jongekankerpatienten.nl :

Het is onlogisch om in dezelfde ‘valkuilen’ als anderen te stappen of om alleen het wiel te moeten uitvinden! Ik stel daarom voor om dit ‘samen’ te doen.


heb ik besloten mijn verhaal te doen, wellicht komen er nog reacties op waar ik zelf ook iets aan zou kunnen hebben.

Mijn verhaal is wellicht een schrikbeeld voor (ex-) patiënten, het is echter NIET mijn bedoeling iemand angst aan te praten.

Op mijn 21e werd hodgkin vastgesteld na 8 jaar lang puncties in mijn oksel te hebben gehad, de opgezwollen klieren (een half ei) bleek dus Hodgkin te zijn. Na het operatief verwijderen van de lymfklieren en 6 x MOBB-ABV kuren volgden 25 bestralingen.
Je zou zeggen dat een en ander voldoende zou moeten zijn om de Hodgkin uit te bannen, zeker als je inmiddels dik 9 jaar verder bent en continue onder controle staat. Echter medio 2004 kreeg ik na diverse onderzoeken te horen dat ik recidief Hodgkin had/heb. De tumoren 4 in totaal zitten bij mijn aorta, mijn luchtpijp en mijn longen. Dus niet operabel, wel werd een stukje weggehaald om defintief vast te stellen dat het recidief Hodgkin was.

Nu, begin maart 2005 heb ik mijn 14e toediening gehad (7B) en volgen er nog 2 (8A en 8B) de vooruitzichten zijn goed te noemen want de kuur slaat aan. Wel merk ik wel dat de accu leeg begint te raken want het is en blijft een aanslag op je lijf, al moet ik zeggen dat er een helehoop veranderd is sinds 1995. Nu zeggen ze : wat in 1995 werd toegediend was toch wel echt rotzooi, en dat zeggen ze over 10 jaar waarschijnlijk ook over wat nu wordt toegediend maar de onderzoeken zijn stukken uitgebreid en de kuren zijn beter te hebben. Of beter...het is absoluut niet te vergelijken.


Ik hoop (of eigenlijk hoop ik dat NIET) dat er mensen zijn welke zich herkennen in "mijn" korte samengepakte verhaal en wellicht willen reageren. Mocht er iemand zijn die vragen (of die ik anderzijds van info kan voorzien), mijn mailadres is ferflex@wxs.nl.

Ferry

Terug naar “Hodgkin en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten