Hodgkin Onrustig na Vincristine

Hodgkin komt vaak voor bij jonge mensen, vandaar een eigen forum. hier kan je praten over de gevolgen.

Moderators: liddy, emili

Rico

Hodgkin Onrustig na Vincristine

Berichtdoor Rico » Do Jun 22, 2006 9:05 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, er is bij mij in februari 2006 Hodgkin vastgesteld, en ondertussen ben ik net klaar met m'n 5e kuur. Maar wat mij dwarszit is dat ik na toediening van de stof Vincristine (oncovin) erg onrustig ben. Ik zou graag als iemand daar een oplossing voor heeft, die oplossing horen.
Ik kan namelijk niet stilzitten, terwijl ik doodmoe ben omdat ik slecht slaap. Klinkt allemaal raar waarschijnlijk maar wat mn kop wil, wil mn lichaam niet.
Dus als iemand iets weet...

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Vr Jun 23, 2006 10:28 am

hoi Rico,

weet je zeker dat het aan de vincristine ligt? prednison namelijk geeft ook exact de genoemde reacties als jij beschrijft. Hoewel vincristine ook onrustige benen veroorzaakt, en pijnlijke.. Wanneer je echt moeite hebt met slapen, terwijl dat juist nu zo belangrijk is, zou ik dat zeker aangeven bij de arts. Een licht kalmerend middel, of een slaaptablet, zou wonderen kunnen doen. Ik heb er zelf ook veel baat bij gehad. Meestal pakte ik per kuur 1 nacht een slaaptablet om even echt te kunnen uitrusten, echt even bij te tanken. Gewoon omdat ik dat zo nodig had.

misschien heb je er wat aan. en sterkte met je verdere kuren

emili

KrOlLyY
Berichten: 7
Lid geworden op: Zo Dec 30, 2007 11:11 pm

Re: Hodgkin Onrustig na Vincristine

Berichtdoor KrOlLyY » Zo Dec 30, 2007 11:28 pm

Rico schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, er is bij mij in februari 2006 Hodgkin vastgesteld, en ondertussen ben ik net klaar met m'n 5e kuur. Maar wat mij dwarszit is dat ik na toediening van de stof Vincristine (oncovin) erg onrustig ben. Ik zou graag als iemand daar een oplossing voor heeft, die oplossing horen.
Ik kan namelijk niet stilzitten, terwijl ik doodmoe ben omdat ik slecht slaap. Klinkt allemaal raar waarschijnlijk maar wat mn kop wil, wil mn lichaam niet.
Dus als iemand iets weet...



hey rico,

ik had net het zelfde probleem,
en ik probeerde kleine dingen te doen, en als het niet meer lukte zette ik me neer op een stoel en deed verder, en als dat niet meer lukte sliep ik even en probeerde daarna opnieuw
of wat me ook kalmeerde was naar men favoriete muziek te luisteren...
ik hoop dat ik je wat kon helpen... :)

groetjes KrOlLyY


Terug naar “Hodgkin en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten