vraag... bloedonderzoek was goed, nu biopsie.. 11 knobbels..

Hodgkin komt vaak voor bij jonge mensen, vandaar een eigen forum. hier kan je praten over de gevolgen.

Moderators: liddy, emili

paul280279
Berichten: 1
Lid geworden op: Za Mei 24, 2008 3:28 pm

vraag... bloedonderzoek was goed, nu biopsie.. 11 knobbels..

Berichtdoor paul280279 » Za Mei 24, 2008 3:30 pm

Ik heb sinds 2 jaar 2 knobels in mijn linker lies, sinds een paar maanden zitten er ook 3 in mijn andere lies, in mijn hals aan elke kant 2, onder mijn linker oksel 1 en sinds eergister opeens onder op mijn schouderblad. Op de laatste na weet ik dat het opgezette lymfeklieren zijn. Ik heb 2 weken geleden bloedonderzoek gedaan. Ze dachten eerst aan een bloedziekte. Ook op hiv en pfyfer ben ik getest. Niets uitgekomen. Nu woensdag wordt een klier weg gehaald en verder onderzocht.
Mijn vraag is: Zouden ze al aan het bloed gezien moeten hebben als het hodgkins zou zijn? Sinds een paar maanden heb ik gigantisch last van nachtzweten, en sinds 1,5 jaar loop ik op en af naar de huisarts, dan weer bronchitus, dan weer dat..
Ik had tot voor 2 weken geleden nog nooit van Hodgkins gehoord overigens..
Het wordt zowiezo wachten op de uitslag.. maar was benieuwd of ze het al aan het bloed hadden moeten kunnen zien mocht het Hodgkins of non-hodgkins zijn.

Ik hoop wat te horen.

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Di Sep 23, 2008 2:01 pm

hoi paul,
een antwoord met maanden vertraging, mijn excuses daarvoor. Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je is? heeft de biopsie wat opgeleverd? Is er meer duidelijkheid?

Zover ik weet kunnen ze hodgkin in je bloed niet echt zien. Er kunnen symptomen zijn die naderhand zeggen van; oke, dat hoort bij hodgkin, maar die symptomen komen ook bij tal van andere ziektes voor. Om echt te zien dat je hodgkin hebt, moet er dus een bioptie genomen worden.
Maar oke, dat weet je waarschijnlijk inmiddels al..

hopelijk gaat het nu wat beter met je...


Terug naar “Hodgkin en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten