hersentumor

Hier kan je praten over de overige kankersoorten. Als er veel animo voor een bepaalde kankersoort, dan maken wij daar een nieuw forum voor aan

Moderators: liddy, emili

Joyce

hersentumor

Berichtdoor Joyce » Di Mei 24, 2005 10:30 am

Hoi allemaal,

in december vorig jaar werd bij mij een hersentumor ontdekt. Ik moest zo snel mogelijk onder 't mes, aangezien de tumor al zo groot als een sinaasappel was.
toen ik geopereerd was kregen we naar een paar weken de uitslag: een zeer zeldzame agressieve kwaadaardige tumor.
Ik moest bestraald worden. na 33 bestralingen was dat eindelijk klaar. ik had veel bijwerkingen van de bestraling, maar gelukkig was er overal wel een middeltje voor zodat de bestraling wel draagbaar was.
wel werd ik kaal, omdat ik op mijn hoofd en rug ben bestraald. momenteel begint mijn haar weer op bepaalde plekjes te groeien.
mijn vraag was eigenlijk: zijn er meerdere jongeren van mijn leeftijd (ik ben 21) met een hersentumor??

zwaantjeb

hersentumor

Berichtdoor zwaantjeb » Ma Jul 18, 2005 4:54 pm

Hoi Joyce,
Ik ben de moeder van Petra, zij was 23 jaar toen zij aan een kwaadaardige hersentumor is geopereerd en daarna 30 bestraling dat is nu 2 jaar geleden en het gaat goed met haar. Het komt weinig voor op die leeftijd zei men in het ziekenhuis maar helaas weet ik niet of dat zo is want de afgelopen tijd hoor ik steeds meer van jonge leeftijd.
Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag van je groeten Tonnie

........

hersentumor

Berichtdoor ........ » Ma Aug 01, 2005 5:40 pm


Hallo Joyce,
ik ben een meisje van 14 en een tijdje geleden is er bij mij een hersentumor ontdekt.
t was een grote schok, waar ik nog overheen moet komen.
k heb al vele bestralingen gehad en 2 operaties.
steun van me vrienden en familie is niet te missen en daarom kom ik er ook door heen
maar ik zal het niet redde was de conclusie van de dokter.

liefs mij

Gast

Berichtdoor Gast » Vr Aug 12, 2005 5:28 pm

hoi ik ben appy en ben 12 jaar en ik heb al kanker van af me 5e
1,5 jaar geleden is er ondekt dat ik een hersen tumor heb
vecht er dus al me hele leven tegen

groeten appy
als je met me wilt chatten
sweetgremmie@hotmail.com

medeleefje

hersentumor

Berichtdoor medeleefje » Di Sep 20, 2005 4:53 pm

hoi, mijn dochter van 16 is ook geopereerd aan een hersentumor(22 juli jl), een pilocitair astro cytoom, alles is gelukkig verwijderd , in eerste instantie zou dat niet mogelijk zijn, zou te dicht tegen de hersenstam zitten, maar is wel gelukt! :D :D :D

ze krijgt nu revalidatie, en in nov. moet ze weer in de mri om te kijken of de twee stippen overgebleven hersentumor zijn of overgebleven van de operatie.

ze kan nu gelukkig alles, in eerste instantie zou ze niet kunnen slikken, of niet goed meer lopen, of niet praten en wat al niet meer, maar gelukkig kan ze nu alles.

heel veel sterke toegewenst, en ik leef met je mee!

groetjes, medeleefje

medeleefje

hersentumor

Berichtdoor medeleefje » Di Sep 20, 2005 4:58 pm

hoi, joyce,

ik heb een ongebruikelijke vraag. ben jij toevallig 3 jaar geleden in de zomer naar een gratis concert van tiesto in breda geweest. kan relevant zijn hoe gek het ook klinkt.

groetjes, medeleefje

Gast

Berichtdoor Gast » Zo Nov 13, 2005 12:20 pm

Hoi Joyce,

Mijn zoontje van 10 jaar is ook geopereerd aan een zeldzame tumor in zijn hoofd, een supratentoriele PNET. (Deze tumor heeft zijn oorsprong in de grote hersenen "cerebrum"maar was bij hem in de hersenholte doorgegroeid).Hij was ook groot 6 x 6 cm en ze hebben helaas niet de hele tumor kunnen verwijderen. Na een aantal chemokuren, die niet goed zijn aangeslagen wordt hij binnenkort opnieuw geopereerd en wordt de resttumor verwijderd en daarna bestraald. Omdat hij nog jong is ben ik vooral bang voor de gevolgen van dze bestralingen. Hoe heb je dit ervaren?

groetjes Marike

Marike
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo Nov 13, 2005 12:48 pm
Locatie: Voorschoten

Berichtdoor Marike » Zo Nov 13, 2005 12:59 pm

ik heb me inmiddels aangemeld en je kan nu eventueel ook reageren via mijn email.

Vast bedankt

groetjes Marike

Joyce
Berichten: 7
Lid geworden op: Di Mei 24, 2005 10:37 am
Locatie: Geertruidenberg
Contact:

Berichtdoor Joyce » Zo Jan 01, 2006 8:34 pm

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer!! het gaat inmiddels iets beter met me!! mijn haar is zo goed als teruggegroeid, maar heeft wel een compleet andere kleur gekregen (ik was rood en nu is t peper&zout)
Ik had ook een PNET en de artsen vertelde me dat dat heel zeldzaam is op mijn leeftijd en dat meestal jongere kinderen dit krijgen!!
Van de bestraling heb ik een aantal dingen overgehouden. Ik ben heel snel moe en mijn huid doet nog steeds zeer.
Ik heb botontkalking gekregen en ik heb niet genoeg rode bloedlichaampjes in mijn bloed. Ik werd dan ook van mijn kruin tot aan me bibs bestraald en dat is een hele zware omdat je organen dan ook automatisch worden meebestraald ookal is dat helemaal de bedoeling niet!!
maar hoplijk gaat dit alles dmv medicijnen en voldoende rust over.
Ik wilde jullie allemaal even hartelijk bedanken voor de reacties....
ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar dat komt vooral omdat het internet eraf lag...
Ik wens jullie allen beterschap en heel veel sterkte!!!

groetjes Joyce

p.s ik ben niet naar een gratis concert van Tiesto geweest!! (maar hoezo dat dan?)

Tamara

Berichtdoor Tamara » Do Feb 23, 2006 7:46 pm

Hoi Joyce,

Ik ben heb ook een (zeldzame) hersentumor gehad. Ik was net 19 toen ze het ontdekten en ik ben nu 21.
Ik ben ook geopereerd, 30 bestralingen van het hoofd en het ruggenmerg, en 3 chemokuren.
Ik ben nu vanaf augustus 2004 kankervrij.

Voeg me maar toe als je wilt! lijkt me leuk :)

just_me_737@hotmail.com

Groetjes Tamara

Noortje
Berichten: 1
Lid geworden op: Do Jun 18, 2009 7:25 pm
Locatie: Enschede

Re: hersentumor

Berichtdoor Noortje » Do Jun 18, 2009 7:34 pm

Hallo,

ik zie dat dit onderwerp al een beetje oud is, maar ik reageer toch maar!!
Heb zelf in september ook dezelfde diagnose gekregen op 21 jarige leeftijd (medulloblastoom) en ben ook geopereerd, 33 keer bestraald op mn hoofd en ruggengraat.

Wimmell
Berichten: 3
Lid geworden op: Di Sep 22, 2009 1:32 pm

Re: hersentumor

Berichtdoor Wimmell » Di Sep 22, 2009 1:40 pm

Hoi hoi,

Ik weet niet hoe ik het moet overbrengen maar er is een medicijn dat tot nu toe alleen gebruikt word in Azie, het heeft bij een hoop mensen positief uitgewerkt die kanker, tumor en evt HIV hebben, misschien dat er nog hoop is.

Ik moet het wel importeren om het uit te testen omdat het nog niet in europa geiintroduceerd is, ik zoek enkele mensen die er interesse voor hebben, ik kan het niet iedereen voorzienen heh.
Het is uit natuurlijke plant vervaardigd zonder enige chemische stoffen in verwerkt.

Als je interesse hebt dan kan je me evt. mailen, bellen of smsen naar lerrick5th@hotmail.com of evt. 06 24 98 99 53

Groetjes,

Willem Lerrick

johannes
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma Sep 28, 2009 1:07 pm
Locatie: sappemeer

Re: hersentumor

Berichtdoor johannes » Ma Sep 28, 2009 1:26 pm

zwaantjeb schreef:Hoi Joyce,
Ik ben de moeder van Petra, zij was 23 jaar toen zij aan een kwaadaardige hersentumor is geopereerd en daarna 30 bestraling dat is nu 2 jaar geleden en het gaat goed met haar. Het komt weinig voor op die leeftijd zei men in het ziekenhuis maar helaas weet ik niet of dat zo is want de afgelopen tijd hoor ik steeds meer van jonge leeftijd.
Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag van je groeten Tonnie

hallo ik ben johannes uit sappemeer ze hebben bij mij ook een hersentumor gevonden ik ben geopereerd en 28 bestralingen en 6 chemos gehad de 7 de moet ik nog doen in febuari hebben ze hetgevonden ik hoop dat ik reaktie krijg mvg johannes


Terug naar “Overige kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten