Eierstokkanker

Hier kan je praten over de overige kankersoorten. Als er veel animo voor een bepaalde kankersoort, dan maken wij daar een nieuw forum voor aan

Moderators: liddy, emili

minetje
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr Aug 19, 2005 2:51 pm
Locatie: Houten

Eierstokkanker

Berichtdoor minetje » Vr Aug 19, 2005 2:59 pm

Eind 2003 werd bij mij eierstokkanker ontdekt. Ik was toen 25 jaar. Ik heb toen twee operaties gehad, waarbij een eierstok verwijderd is. Ook heb ik 6 chemokuren gehad. Ik ben nu goed hersteld, maar heb nog wel regelmatig een dip door alles wat ik heb meegemaakt. Ik ben op zoek naar jonge vrouwen die ook eierstokkanker hebben gehad om ervaringen uit te wisselen. Ik spreek wel eens vrouwen die het ook hebben gehad, maar die zijn vaak al ouder, zo rond de 50 jaar.
Ik ben erg benieuwd of er ook vrouwen zijn die nadat ze behandeld zijn voor eierstokkanker kinderen hebben gekregen. En of er mensen zijn die erfelijkheidsonderzoek hebben gedaan. Mocht je zelf vragen aan mij hebben, dan kan dat natuurlijk ook!!!

groetjes,

Bea

Hola

Berichtdoor Bea » Ma Sep 05, 2005 10:37 pm

My name is Bea and I am spanish, I know about this web site because I am married to a Dutch boy who has traslated your histories for me.
I am 28 years old and in December 2004 I was operated of overys cancer. Both overys were removed. By that time it was 6 moths since we married and we did not have any children.
I have gone through 6 quimiotherapy sessions, it is only 4 months since I got the last one and I feel almost completly recovered.
As Minetje mentions on her mail, fortunately it is very dificult to find young women with this disease and I would not mind to exchange this experience with girls, as Minetje or anybody else, that have gone through this problem.
This is my e-mail address: beaherrero@hotmail.com

Mucho besos y saludos!!!!

Bea

Dorien
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo Okt 26, 2005 12:45 pm
Locatie: Goor

Dorien

Berichtdoor Dorien » Wo Okt 26, 2005 1:18 pm

Hallo ik ben dorien en ik ben 24 jaar oud.
in mei juni van dit jaar hebben ze bij mij naar vele onderzoeken ook eierstokkanker geconstateerd. jeetje wat schrok ik hiervan: kanker? waarom ik?? ik ben nog zo jong? heb ik wat verkeerd gedaan? deze vragen kwamen als eerst in me op en vanaf het moment dat je dat bericht krijgt wordt je geleefd.....
er zat een groot gezwel van 16 centimer op mijn rechtereierstok en deze hebben ze operatief verwijderd, na een kort herstel heb ik daarna 3 Bep(chemo) kuren gehad. godzijdank is deze wel aangeslagen.
Nu blijf ik het eerste jaar iedere maand onder controle, dat geeft een goed gevoel. toch blijven er gedachtes in mijn hoofd rondspoken: komt het terug, kan ik nog kinderen krijgen,etc,etc.

lushi81
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo Dec 13, 2006 3:11 pm

Berichtdoor lushi81 » Wo Dec 13, 2006 3:22 pm

ik ben 25 en er is geheel onverwacht een soort eierstokkanker ontdekt. Het vreemde is dat er in mijn bloed niks te vinden was. De kankercellen waren helemaal ingekapseld in een grote cyste. Die cyste is verwijderd, pas na 5 weken kreeg ik te horen dat er kankercellen inzaten. het ziekenhuis had zelfs een second opinion laten doen omdat ze de eigen onderzoeksuitslag zo vreemd vonden

dat was enorm schrikken, omdat zelfs de gynaecoloog dit niet verwacht had. chemo 's e.d. zijn op dit moment nog niet nodig, er komt nu een tweede operatie aan, ze gaan overal in mijn buikholte monsters nemen of er ergens nog meer kanker cellen te vinden zijn. Echt vreselijk, ik hoop van harte van niet, maar ben heel bang voor de resultaten.

De vragen als "waarom ik?""waarom nu ik zo jong ben" komen mij heel herkenbaar voor. het is iets wat 'normaal' alleen bij anderen gebeurd en nu ben je zelf zo'n 'andere'

Het is fijn om te lezen dat bij jullie de chemokuren zijn aangeslagen. dat geeft mij weer wat hoop mocht het bij mij ook zo ver komen. Net als minetje ben ik heel benieuwd naar verhalen over kinderen krijgen na eierstokkanker en het verwijderen van een eierstok. De arts heeft erfelijkheidsonderzoek ook al even genoemd, maar daar kan ik nu nog niet aan denken, eerst maar eens zekerheid.

Marye
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr Jan 26, 2007 11:57 am

eierstokkanker

Berichtdoor Marye » Vr Jan 26, 2007 12:18 pm

heeey allemaal!!

heey lushi81!!

Ik heb het zelfde als jouw gehad...! ben nu nog herstellende van de 2de oparatie... :cry: duurt allemaal zo lang.....

Bij mij d8ten ze eerst dat het gewoon een goede grote cyste was van doorsnede 28 bij 20 cm!!! ik leek ook echt zwanger... zown dikke buik:shock:

na de 1ste operatie waarbij het verwijderd was zeiden ze dat het toch eigenlijks een borelinetumor was... maar ze stuurden het nog voor second opinion.. mij best daar kwam meestal altijd het zelfde uit zeiden ze... 2 maand gew8 in de zomervakantie druk aant herstellen... vertelde ze mij dat het toch wel echt eierstokkanker was... :shock: :shock: en ik moest weer geopereerd worden om alsnog die ene eierstok weg te halen en ze moesten mijn buik weer door..
Gelukkig hebben ze niks gevonden geen uitzaaiingen dus ik hoefde geen chemo... :D

nog steeds heb ik de onzekerheid en angst.. vrijdag moet ik weer voor controle en daarbij komt ook nog dat mijn andere 2zussen ook nog een cystes blijken te hebben dus waarschijnlijk gaan we een erfelijkheidstest doen... ik ben wel bang heb 1 eierstok!! de kans is groot dat er weer een cyste komt!! en als het erfelijk is... dan ben je nog verder van huis!

de enige voordeel is dat ik onder controle sta..om de 3 maand nu... maar elke keer die angst en zenuwen van te voren... je staat machteloos...

Ik heb een beste verticale snee op me buik omdat de tumor zo groot was.... de laatste operatie was 14 september en de 1ste 14 juli.. precies 2 maand ertussen... ik werd 16 september 20 jaar...
kon ik lkkr int ziekenhuis vieren... :cry:

Ik herken jouw verhaal dus goed lushi.. ik wens je veel sterkte en hoop dat er niks meer gevonden word in je buik!

Het is een moeilijk tijd... en dat zal ook nog wel een tijd duren!
De vraag waarom probeer ik niet aan te denken... het klinkt misschien raar... maar iemand moet t krijgen... zo probeer ik te denken! als ik het niet was, was iemand anders het wel...!

iedereen veel sterkte!!!! kuskuss marije

lushi81
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo Dec 13, 2006 3:11 pm

Berichtdoor lushi81 » Za Jan 27, 2007 3:03 pm

Hoi marye, toch fijn omte horen dat ik niet de enige ben.
update van mijn situatie:
ik heb 27 december de tweede operatie gehad, en die is goed gegaan. Ik was met 5 dagen (!) weer thuis. net met oud en nieuw, dus dat was heel erg fijn.
Gelukkig is er verder niks meer gevonden in mijn buik. het was eierstokkanker stadium 1a, er hoeft niet meer na behandeld te worden. komende maandag nacontrole in het ziekenhuis. dan krijg ik ook te horen hoe vaak ik de komende tijd gecontroleerd ga worden.
Het herstel gaat razend snel. ik heb al bijna geen last meer van mijn buik, kan eigenlijk alles al weer doen, behalve tillen en stofzuigen. ik ben nu dus langzaam mijn conditie weer aan het opbouwen (die was altijd heel goed, je schrikt ervan hoe snel je die kwijtbent)

jufdebralee
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma Feb 25, 2008 3:44 pm

eierstokkanker

Berichtdoor jufdebralee » Ma Feb 25, 2008 3:49 pm

graag zou ik met jullie in contact willen komen over dit onderwerp. Dit jaar is er eierstokkanker geconstateerd bij mij en ik moet nog beginnen met de chemo. Beide eierstokken, mijn baarmoeder etc zijn 2 weken geleden bij mij verwijderd. Ik kom haast niets tegen over dit onderwerp en zeker niet bij jonge mensen (ik ben 27 jaar). Mijn adres is: middel_d81@hotmail.com.

Groetjes

taksylvi
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr Mei 02, 2008 10:51 pm
Locatie: Terneuzen

30 en eierstokkanker

Berichtdoor taksylvi » Vr Mei 02, 2008 11:24 pm

Hallo meiden,

Het is inmiddels 3 jaar geleden dat er bij mij eierstokkanker werd ondekt. Ik was toen 30 jaar.
In een hele korte tijd werd mijn buik zo dik alsof ik 7 maanden zwanger was. Ik had een Mirena spiraal zitten dus een zwangerschap was eigenlijk niet mogelijk. Wat bleek, een tumor zo groot als een babyhoofd. Minder dan een halve procent kans dat het kwaadaardig zou zijn werd er verteld. Op 20 maart 2005 werd de eierstok waar de tumor op zat verwijderd. Tevens besloot ik dat de andere eierstok gesterilisseerd mocht worden. Ik had gelukkig reeds 2 gezonde zonen en was van mening dat alle manipulatie van anticonceptie niet echt gezond zou zijn.
Enkele weken later kreeg ik de uitslag. De tumor bevatte wel degelijk kwaadaardige cellen. Besloten werd om alle organen die verwijderd konden worden te verwijderen. Het was inmiddels 25 april en ik ging weer onder het mes voor een uurtje of 6. Baarmoeder, de overgebleven eierstok, blinde darm, buikschort en wat lympfeklieren konden er allemaal uit. Alle andere organen waar men bij kon werden goed onderzocht. Chemo was gelukkig niet meer nodig.

Geen eierstokken betekent direct in de overgang. Daarvoor slik ik tot mijn 50ste hormoontabletten Zumunon. Het feit dat deze operaties mijn leven hebben gered maakte mij super gelukkig. Echter de angst op mijn 30ste geen libido meer te hebben en wat dat zou betekenen voor mijn huwelijk bekropen mij. Gelukkig heb ik daar helemaal niets over te klagen.

Nu 3 jaar verder gaat het heel erg goed met mij. Nu nog ieder half jaar controle. Een anker op mijn buik. Een horizontaal litteken van de keizersnede van mijn oudste zoon en de eerste operatie en een verticaal litteken tot 10 cm boven mijn navel voor de laatste operatie.
Ik heb super veel geluk gehad op mijn 24 ste en 27 ste moeder te zijn geworden van 2 prachtige jongens. Hierdoor heb ik de hele kankerperiode geestelijk goed kunnen verwerken. Ik kan me voorstellen dat het voor degene die nog geen kinderen hadden en ze nu niet meer kunnen krijgen het geestelijk veel moeilijker moet zijn.

Veel sterkte en geluk gewenst.
Groetjes,

Sylvia

Lizzo
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr Dec 05, 2008 6:38 pm

Berichtdoor Lizzo » Vr Dec 05, 2008 6:49 pm

Hey allemaal,
Bij mij is afgelopen september op 20-jarige leeftijd eierstokkanker geconstanteerd. Dit kwam doordat er een ontzettend grote cyste zich in mijn buik had gevromd. Deze cyste had een doorsnede van 40 cm en woog bij verwijdering 20 kilo. In eerste instanstie hadden ze niet verwacht dat er kwaadaardige cellen bij zouden zitten. Maar door de grootte van de cyste konden ze op echo's niet zo heel veel zien. Ook de ct-scan kon niet echt verheldering geven. Maar tijdens de operatie werd dus ontdekt dat er wel degelijk sprake was van eierstokkanker, helaas...en dit op 20-jarige leeftijd. Dat verwacht je toch niet! Ze hebben tijdens de operatie de cyste en mijn rechter eierstok verwijder. Ook hebben ze een aantal biopten genomen. Helaas was ik na deze operatie nog niet klaar. Er zijn nog wat losse 'zwevende' cellen met een vergrote kern in mijn buikvocht gevonden. Wat dus inhoudt dat ik aan de chemo moest. Inmiddels heb ik twee kuren van de zes gehad. Ik zou graag in contact komen met mensen die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt op zo'n jonge leeftijd. En ook ik ben benieuwd of er iemand is die kinderen heeft gekregen nadat deze persoon eierstokkanker overwonnen heeft....

Liefs Lissi

leintje
Berichten: 1
Lid geworden op: Di Aug 11, 2009 7:39 pm

Re: Eierstokkanker

Berichtdoor leintje » Di Aug 11, 2009 7:46 pm

Hallo,

Mijn naam is Marjolein, ik ben 27 jaar en ik ben inmiddels 1,5 jaar van de chemo af. Bij mij is in November 2007 eierstokkanker ontdekt nadat ik pijn in mijn buik kreeg en een bobbel voelde. Het bleek mijn eierstok zelf te zijn die de grootte had van 2 grapefruits. 1,5 eierstok is bij mij verwijderd en ik heb in totaal 3 BEP-kuren gehad. Ik ben nog steeds dingen aan het verwerken, maar ik merk dat mijn kinderwens nog steeds even groot is als toen ik ziek werd. Ik ben inmiddels bijna 4 jaar getrouwd en mijn man en ik willen dolgraag een kleintje, maar we mogen het pas proberen nadat ik 2 jaar klaar ben met de chemo. We moeten dus nog even geduld hebben, maar als het lukt hoop ik dat ik dit forum nog steeds bezoek en dat ik jullie een beetje hoop kan geven.
Met mij gaat het momenteel hartstikke goed, de artsen zijn positief en ik merk dat ik weer een beetje mezelf begin te worden. Ik heb nog steeds problemen met mijn gewicht (het is wat verstoord geraakt na de chemo en daardoor heb ik moeite met afvallen), mijn zenuwen en mijn huid (een van de bijwerkingen van de BEP-kuur was jeuk en een andere bijwerking was dat mijn huid niet gekrabt mocht worden... gevolg, bruine verkleuringen op mijn huid die maar heel langzaam wegtrekken). Verder mag ik niet klagen, ik werk weer fulltime, geniet van het leven en van mijn man en probeer weer hoop te krijgen en vertrouwen in mijn eigen lichaam.

Ik leef met jullie mee. Mocht er iets bij jullie veranderen, laat het alsjeblieft weten op dit forum.

Liefs

Marjolein

claudia81
Berichten: 1
Lid geworden op: Di Jan 22, 2013 11:07 am

Re: Eierstokkanker

Berichtdoor claudia81 » Di Jan 22, 2013 11:27 am

hallo meiden,

ik ben 30 jaar en heb in oktober jl. ook te horen gekregen dat ik eierstokkanker had. Ik had al 1,5 jaar het gevoel dat er iets niet klopte mett mijn lichaam, maar in die tijd 4 keer een bloedonderzoek gehad zonder resultaat. Ze hadden bij mij in 2008 en 2010 al cystes verwijderd van mijn rechtereierstok waardoor ik ieder half jaar voor controle moest. In aaugustus 2012 had ik weer 2 grote cystes aan mijn rechter eierstok en was ik er klaar mee, dus in overleg besloten deze te laten verwijderen. ik had al 1 dochtertje, maar was al enige tijd bezig geweest met KI, maar inmiddels hadden we al besloten daarmee te stoppen. (maar de hoop op een tweede kindje bleef) En met een eierstok kun je tenslotte nog steeds kinderen krijgen. Op 1 oktober werd ik geopereerd en werd mijn eierstok verwijderd. Ik moest 5 dagen later de hechtingen laten verwijderen bij mijn huisarts en bij thuiskomst zag ik dat er iemand gebelt had. Een uur later ging weer de telefoon en het bleek mijn gynaecoloog te zijn met de boodschap dat de uitslag van het weefselonderzoek binnen was en dat dit absoluut niet goed was. Ik moest de volgende dag meteen komen. Toen kreeg ik dus de diagnose....eierstokkanker pffffff alle grond onder mijn voeten vandaan!! Ik had een slijmvormende tumor in mijn eierstok.
Het weefsel was opgestuurd naar de patholoog voor verder onderzoek en ik moest een week later naar de oncoloog. Bij de oncoloog kreeg ik te horen dat het om een 1a ging, maar ik moest zo snel mogelijk geopereerd worden. Op 31 oktober werd ik geopereerd in Hengelo waarbij ze mijn andere eierstok met eileider, blinde darm, vetschort, 30 biopten uit mijn buikwant en alle lymfklieren uit mijn onderlichaam zijn verwijderd. Een week later kreeg ik te horen dat er in dat weefsel geen kankercellen zijn aangetroffen. En ik had dus geen chemo nodig. Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder, maar ben nog heel erg moe en als gevolg van de operatie heb ik lymfoedeem overgehouden in beide benen en zit ik midden in de overgang. Ik heb hier hormonen voor gelukkig om de klachten te onderdrukken. Begin volgende maand moet ik weer onder de ct-scan omdat ze destijds wat op mijn longen gezien hadden en 4 dagen later moet ik naar de oncoloog voor de uitslag en voor het eerste controle onderzoek. Hier zie ik als een berg tegenop.......ben echt doodsbang!!!! Ik merk dat ik sinds me dit is overkomen psychisch goed in de knoei lig en ben dan ook blij dat er forums als deze zijn. Vooral omdat er inderdaad maar weinig vrouwen van onze leeftijd zijn die dit overkomt. Er wordt ook nog een onderzoek gestart ivm erfelijkheid omdat mijn oma en overgrootoma eraan overleden zijn (weliswaar op oudere leeftijd) en omdat ik een dochter heb.
Er is een stichting voor ons vrouwen waar je online ook je ervaringen kunt delen en mekaar kunt steunen. Deze naam heb ik gekregen van het ziekenhuis en dat is www.Olijf.nl en daar zijn nog veel meer vrouwen die dit op jonge leeftijd is overkomen en daar zul je ook heel veel antwoorden vinden.


Terug naar “Overige kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten