Schildklierkanker

Hier kan je praten over de overige kankersoorten. Als er veel animo voor een bepaalde kankersoort, dan maken wij daar een nieuw forum voor aan

Moderators: liddy, emili

KB

Schildklierkanker

Berichtdoor KB » Di Okt 25, 2005 3:57 pm

Hallo,

Ik ben Karin,ik ben een meid van 26 jaar en zou erg graag in contact willen komen met meiden van mijn leeftijd die schildklierkanker hebben of hebben gehad.
Ik ben zelf nu 2 keer geopereerd en sta dus nog aan het begin van een reeks behandelingen.
Ik hoop reactie van iemand te mogen ontvangen...

Groetjes Karin

Mendy

schildklierkanker

Berichtdoor Mendy » Zo Dec 04, 2005 3:09 pm

Hoi, ik ben Mendy (29) en bij mij is in juni '05 schildklierkanker geconstateerd.
Binnen 2 weken heb ik twee operaties gehad en is mijn gehele schildklier verwijderd. In augustus '05 heb ik een jodiumkuur gekregen en mocht na 3 dagen het ziekenhuis verlaten. Het verblijf in het ziekenhuis en daarna 2 weken in quarantaine thuis heb ik het ergste gevonden van alles.
Het instellen van de Thyrax heeft ongeveer 3 maanden geduurd.Ik slik nu een dosis van 175 mg en voel me weer de oude en ik moet over 2 maanden pas weer terugkomen. In februari '06 wordt er opnieuw gekeken of ik nog schildkliercellen heb. Zo ja, dan staat me nog een jodiumkuur te wachten en anders blijf ik onder controle staan bij de internist :) Ik mag op dit moment niet zwanger worden tot 6 maanden na de jodiumkuur, maar daar ben ik op dit moment niet mee bezig, want ik ben vrijgezel. En gezondheid gaat toch voor alles..
Tegen mij is gezegd dat ik "gewoon" zwanger kan worden, maar dit wel moet overleggen met de internist ivm de dosis van de Thyrax.
Op dit moment heb ik mijn oude leven weer aardig op de rails en werk weer full-time. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
Het is inderdaad moeilijk om leeftijdsgenoten te vinden met deze ziekte.
Daarom hoop ik dat iets hebt aan mijn ervaring en wens ik je het allerbeste.

Groetjes Mendy


Terug naar “Overige kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast