Nasopharynx Carcinoom

Hier kan je praten over de overige kankersoorten. Als er veel animo voor een bepaalde kankersoort, dan maken wij daar een nieuw forum voor aan

Moderators: liddy, emili

eisbaerke
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr Dec 02, 2005 9:14 pm
Contact:

Nasopharynx Carcinoom

Berichtdoor eisbaerke » Zo Dec 04, 2005 11:24 pm

Hoi,

Ben 21 jaar en afgelopen zomer hebben ze bij mij nasopharynx kanker vastgesteld ... (zit ergens achter je sinussen, onder je hersenen in het hoofd) ... Heb nu 4 chemo's gehad en 35 keer bestraling en voorlopig gedaan met de behandelingen ... tumor was ongeveer 4cm groot ... binnenkort terug scan en hopelijk is de tumor weg of in remise ...

Maar wat ik wou vragen, zit volop in herstel periode en had graag eens gehoord hoe jullie herstel loopt en of iemand tips heeft tegen

1. weinig eetlust
2. vermoeidheid
3. slecht slapen
4. maag / darmen die steeds overhoop liggen ...
5. speekselkliere die stuk zijn ten gevolge van bestraling

Had het graag bij natuurlijke hulpmiddelen gehouden want ben na al die maanden heel de chemische & medicamenten zever meer dan beu hehe :roll:

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Berichtdoor emili » Ma Dec 05, 2005 10:15 am

hoi

ik heb zelf geen ervaring met de soort kanker die jij hebt.. echter herken ik wel een aantal van je klachten.. zoals de vermoeidheid

Belangrijkste is denk ik ritme en regelmaat! Zorg dat je lichaam went aan een vast dagelijks ritme. Als het nodig is plan je ook dagelijks een rust uurtje of half uurtje in. Niet perse om te slapen maar gewoon even om te liggen. Slapen komt mogelijk vanzelf dan wel.
Probeer verder eens een wandeling te maken iedere dag, of juist voor je naar bed gaat, de buitenlucht helpt en wekt ook je eetlust op. Of een enkele keer in de week te gaan zwemmen. In sommigen zwembaden kun je in warm water zwemmen. Dat is lekkerder nu je nog niet zo fit bent, en wanneer je weer thuis bent ben je lekker moe en warm.. Een warme douche voor het slapengaan kan ook helpen met slapen.. Zodat je heerlijk warm en ontspannen bent. Gebruik in de douche een lekker lavendel luchtje, dat werkt ook weer ontspannend.. Ik merk zelf dat dat wel helpt..
Let er alleen goed op dat je alles opbouwt.. rustig aan... Ik weet niet of je uit nederland of belgie komt maar in Nederland heb je ook nog Herstel en balans.. een speciaal programma voor kankerpatienten. Ik heb er veel baat bij gehad. Ze richten zich hier op de lichamelijke conditie maar ook op de geestelijke... op www.herstel-en-balans.nl vind je hierover meer info..

groetjes emili


Terug naar “Overige kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten