Een blik openen zonder teveel moeite

Hier kun je alle tips delen met je medepatienten. Tips die het leven eenvoudiger hebben gemaakt of gewoon plezieriger.

Moderators: liddy, emili

Gast

Een blik openen zonder teveel moeite

Berichtdoor Gast » Ma Aug 22, 2005 1:23 pm

Na lang zoeken op het internet, zag ik dat er nergens een pagina is met handige tips om de dagelijkse dingen weer te doen.

Na mijn bestraling is mijn handkracht verminderd, ik denk dat ik niet de enigste ben die daar last van heb. Via mijn ergotherapeut krijg ik wel tips van hoe ik dingen makkelijker kan doen, maar een blijk soep openen, hoe doe je dat makkelijk?
Er is wel een soort 'haak' voor, maar dan moet je dat weer kopen (en denk dat ie niet goedkoop is) en neemt veel plek in beslag.

Met dat probleem zat ik dus vorige week, had trek in soep en verder was er niemand om te openen. Dus keek in mijn besteklade en zag een gebaksvorkje en ja hoor. Deed met de steel het lipje omhoog, stak het vorkje van onder erin en als een hefboom trok ik de vork naar me toe. Nou dit was zo handig en ging niet moeilijk, ik moet het gewoon even verder vertellen.

Ik hoop dat jullie ook nog handige tips hebben, zodat we het voor elkaar makkelijker kunnen maken.

:P Groetjes Patricia

Terug naar “Praktische tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast