vraag over bloed testen en kanker

Heb ik ook kanker? "Een mens leidt het meest onder hetgeen hij vreest". Ben je ongerust, ga dan naar je huisarts.

Moderators: liddy, emili

Michelle

vraag over bloed testen en kanker

Berichtdoor Michelle » Wo Okt 26, 2005 9:00 pm

Als je ongerust bent dan moet je naar de dokter, dat is logisch. Dat denk ik zelf ook wel. ;) En ik ben naar de dokter geweest omdat ik last had van jeuk over heel mijn lichaam. Ik heb daarenboven ook gezwollen (pijnloze) klieren in mijn hals en onder mijn kin die al na bijna 2 maanden nog steeds niet weg zijn of verkleind zijn. Omdat ik nogal vaak denk dat ik overdrijf en me nodeloos zorgen maak heb ik niets gezegd over mijn gezwollen klieren. (Ik dacht meteen al dat ik hodgkin had en misschien is dat wel paranoia van mij om onmiddellijk het ergste te denken.)

De dokter heeft mijn bloed getest -omdat de jeuk blijft aanhouden- en hij vertelde me vandaag dat alles in orde was en er geen infecties waren.

Kan je met een bloedtest weten of je kanker hebt? Of moet daar een speciale test voor worden gedaan en geen algemeen bloedonderzoek?

Zou iemand mij uit mijn ongerustheid kunnen brengen? Of kan je kanker niet opmerken door een algemeen bloedonderzoek?

Terug naar “Angst voor kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten