Probeer het als je het aangeboden krijgt..

Heb je praktische tips t.a.v. psychosociale begeleiding? Of andere zaken die verbetering kunnen gebruiken? Meld dit hier!

Moderators: liddy, emili

emili
Berichten: 48
Lid geworden op: Zo Apr 06, 2003 4:27 pm

Probeer het als je het aangeboden krijgt..

Berichtdoor emili » Wo Mei 07, 2003 9:52 am

Zelf had ik telkens als ze het me aanboden, een maatschappelijk werkster ofzo, had ik zoiets van; ach, dat heb ik niet nodig... het gaat toch goed...? Naderhand toen het wat minder ging, dacht ik ook nog steeds, van; ach dat zal wel niet nodig zijn...

1 jaar na de laatste behandeling, ben ik bij een psychologe terecht gekomen.. en ze heeft me ontzettend geholpen.. 4 maanden later, voelde ik me geestelijk zo'n stuk sterker! Ik had toen echt spijt, dan ik niet veel eerder met een psychologe/maatschappelijk werkster had gesproken... het had me een hoop twijfel en angst bespaard waarschijnlijk... Dus als ze het vragen, probeer het uit.. klikt het, dan kun je er heel veel aan hebben... wacht niet, zodat je later net als ik beseft van; had ik het maar eerder gedaan...

emili

Marike van Dalen- v.d.Mei
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo Mei 25, 2003 10:18 pm

Berichtdoor Marike van Dalen- v.d.Mei » Zo Mei 25, 2003 10:24 pm

Op het moment van constatering en periode van ziekzijn heb ik psychologische hulp aangeboden gekregen. Op dat moment heb ik er geen gebruik van hoeven maken, door enorme steun van mensen om mij heen en mijn geloven in God. De psychologe had echter gezegd, dat als ik haar ooit nodig mocht hebben ik een beroep op haar kon doen. 2 jaar later liep door het zkh, kwam ik haar tegen en bedacht mij dat. De gesprekken met haar hebben mij enorm geholpen en ik kan het iedereen aanraden. Je bent niet gek omdat te doen, maar juist gek om het niet te doen, want het is heerlijk om met een deskundig en onafhankelijk iemand alles op een rijtje te kunnen zetten.
Marike
1992(29, geen relatie) kwaadaardig gezwel aan 1 eierstok. 2e operatie andere eierstok + baarmoeder verwijderd. toekomstsideen in duigen. Bestralingen gehad. Volledig genezen, jaarlijkse controle.1995 getrouwd, 2001 moeder van 2 zonen uit Zuid Afrika

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Re: Probeer het als je het aangeboden krijgt..

Berichtdoor Jennine » Wo Nov 26, 2003 11:28 pm

Hoi Emily,
las dit stukje en wilde even reageren.
Heb zelf en psychologe en een psycholoog waar ik alles kwijt kan, alleen hij heeft nooit kanker gehad....dat vind ik wel jammer want op dat gebied begrijpt hij me niet en dat gevoel heb ik met de chirurg gelukkig wel.
Groetjes Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.
Hoop op contact met lotgenoten.

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Berichtdoor Jennine » Wo Nov 26, 2003 11:32 pm

Hoi Marieke,
las je berichtje en wil even reageren.
Ook ik heb psychische hulp en vind het zo fijn dat ik niet meer zonder zou kunnen, lijkt het haast wel.
Toch probeer ik steeds door te gaan, maar mijn lichaam is soms helemaal op en kom ik even niet verder.
Maar ik heb er ook hele goede dagen bij zitten hoor.
Dan heb ik de energie om de Hymalaya te beklimmen. Jammer dat ik dat nooit gedaan heb.
Groetjes van Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.

Hoop op contact met lotgenoten.

troetel
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr Aug 13, 2004 7:08 pm
Locatie: tilburg

Berichtdoor troetel » Vr Aug 13, 2004 7:14 pm

hoi allemaal,

ook ik heb in de tijd psychologische hulp gehad die was altijd maar kort en krachtig omdat ik te ziek was om er energie in te steken. Maar dat beetje wat ze telkens zei of deed heeft me er wel doorheen gesleept.

6 jaar later ben ik weer naar een psychologe gegaan en heb ik heel die rot periode een beetje leren verwerken en met mijn vermoeidheid leren om te gaan. Je neemt toch meer aan van zo'n persoon.

ik heb het heel fijn gevonden zo hoef je er niet zelf mee te tobben.

groetjes troetel


Terug naar “Praktische tips t.a.v. psychosociale begeleiding”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten