begeleiding van (ex) kanker patiënten en naasten

Heb je praktische tips t.a.v. psychosociale begeleiding? Of andere zaken die verbetering kunnen gebruiken? Meld dit hier!

Moderators: liddy, emili

roby
Berichten: 3
Lid geworden op: Di Mei 06, 2003 8:45 pm
Locatie: arnhem/nieuwerkerk a/d IJsel (bijna)
Contact:

begeleiding van (ex) kanker patiënten en naasten

Berichtdoor roby » Zo Jul 06, 2003 10:52 am

ik heb me een paar maanden nadat ik te horen kreeg dat ik borstkanker had, gemeld bij het taborhuis (website: www.taborhuis.nl ) omdat ik al voor mijn lichaam zorge in de zin van een dieet, operatie en straling had gehad... blijft over: mijn psyche. ik heb er erg veel steun aan, ga 1x per maand en zal dat zeker blijven doen. een aanrader dus. je kunt altijd voor een kennismakings gesprek gaan om te proeven wat het is. het wordt door mijn verzekering voor 75% vergoed (ik heb Amicon,die heel
vervelend kan doen!)
groetjes en sterkte, roby

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Re: begeleiding van (ex) kanker patiënten en naasten

Berichtdoor Jennine » Di Nov 25, 2003 8:46 am

Hoi Roby,
leuk je hier tegen te komen.
Hoe is het met jou?
We hebben elkaar leren kennen in Dordrecht op het weekend van sjk en zag je naam staan.
Jammer dat het Tabor huis hier ver vandaan is, anders had ik me er wel bij aangemeld.
Wij hebben hier in de buurt het Vicky Brownhuis staan in Den Bosch, misschien is het hetzelfde....groetjes van Jennine
Laatst gewijzigd door Jennine op Wo Nov 26, 2003 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.
Hoop op contact met lotgenoten.

Helma
Berichten: 2
Lid geworden op: Di Nov 25, 2003 9:22 pm
Contact:

Berichtdoor Helma » Di Nov 25, 2003 9:53 pm

Hoi Roby, Jennine en Max,

Ook ik heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het weekend in de Biesbosch. Erg confronterend, maar wel heel goed. Ik heb ook wel een aantal dagen nodig gehad om het allemaal te verwerken.

Toen ik dacht dat het wel weer goed ging,werd ik door mijn baas naar huis gestuurd! Ik liep op het randje, zei hij en ik moest maar eens gaan uitrusten. Na de eerste verbazing, werd ik boos. Wie is hij om te zeggen hoe ik me voel??? Maar hij had eigenlijk wel gelijk...
Afgelopen woensdag voor de zekerheid bloed laten prikken en de beslissing genomen om toch maar weer naar een psycholoog te gaan. Er zijn nog heel dingen die ik nu eindelijk eens moet gaan accepteren, maar dat valt niet mee....

Vandaag weer een les gedaan, het was weer erg leuk. Ik merkte dat ik niet goed tegen de drukte van mijn collega's kon, ik werd er erg nerveus van. Ik was helemaal op toen ik weer thuis kwam.

Wat foto's betreft... Gisteren heb ik van Marianne een foto gekregen. Zij en John hebben er vast nog wel meer gemaakt!

Heel veel groetjes,

Helma

Gast

Berichtdoor Gast » Wo Nov 26, 2003 11:45 am

Helma schreef:Hoi Roby, Jennine en Max,

Ook ik heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het weekend in de Biesbosch. Erg confronterend, maar wel heel goed. Ik heb ook wel een aantal dagen nodig gehad om het allemaal te verwerken.

Toen ik dacht dat het wel weer goed ging,werd ik door mijn baas naar huis gestuurd! Ik liep op het randje, zei hij en ik moest maar eens gaan uitrusten. Na de eerste verbazing, werd ik boos. Wie is hij om te zeggen hoe ik me voel??? Maar hij had eigenlijk wel gelijk...
Afgelopen woensdag voor de zekerheid bloed laten prikken en de beslissing genomen om toch maar weer naar een psycholoog te gaan. Er zijn nog heel dingen die ik nu eindelijk eens moet gaan accepteren, maar dat valt niet mee....

Vandaag weer een les gedaan, het was weer erg leuk. Ik merkte dat ik niet goed tegen de drukte van mijn collega's kon, ik werd er erg nerveus van. Ik was helemaal op toen ik weer thuis kwam.

Wat foto's betreft... Gisteren heb ik van Marianne een foto gekregen. Zij en John hebben er vast nog wel meer gemaakt!

Heel veel groetjes,

Helma


Het word nog eens gezellig op het forum op deze manier. Ik had vorig weekend in Baarn slim gedaan en ging gelijk de volgende dag weer werken. Geen goed idee want ik zat gelijk een week thuis. Je moet na zo'n weekend zeker even de tijd nemen om weer op krachten te komen mentaal. Als iemand foto's heeft zie ik ook graag over de mail arriflex02@yahoo.com Als je het leuk vindt kan je even mijn eigenhandig gemaakte website bekijken op www.maximweb.tk

greetings

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Berichtdoor Jennine » Wo Nov 26, 2003 10:27 pm

Hoi Helma, wat leuk je hier te treffen.
Ik was een beetje aan het surfen en kwam hier terecht, al had ik me al in september aangemeld, maar het werkte allemaal niet zoals ik zelf wilde dus ben ik er toen maar mee gestopt, maar nu heb ik het weer opgepakt. Ik heb van bijna iedereen foto's en volgens mij van jou ook Helma, zal je e-mailadres proberen te zoeken en stuur ze dan wel door. Veel liefs van Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.

Hoop op contact met lotgenoten.

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Re: begeleiding van (ex) kanker patiënten en naasten

Berichtdoor Jennine » Wo Nov 26, 2003 10:31 pm

Hoi Max,
sorry een beetje te druk gehad, maar ik stuur je foto's vandaag naar je mailadres. Groetjes van Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.

Hoop op contact met lotgenoten.


Terug naar “Praktische tips t.a.v. psychosociale begeleiding”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten