Solliciteren

Heb je praktische tips voor hervatting of onderbreking tijdens werksituatie? Meld dit hier!

Moderators: liddy, emili

SvenAnderson
Berichten: 22
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 12:42 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Solliciteren

Berichtdoor SvenAnderson » Vr Aug 15, 2003 2:15 pm

Beste Mensen,

Ik ben nu weer druk bezig met de jacht naar een nieuwe baan. Het is vrij lastig, omdat ik mijn opleiding nog niet heb afgerond en geen diploma heb. Ook worden er mensen nu, in deze economische zware tijden, op straat geschopt die veel ervaring hebben. Mensen met een diploma en/ of een fikse portie werkervaring liggen beter in de markt dan ik.

Mocht ik worden uitgenodigd voor een gesprek, dan komt de ziekte altijd ter sprake. Ik heb het al een keer meegemaakt en toen vertelde mijn potentiele werkgever dat hij niet wist wat hij ermee aanmoest. Dat terwijl ik duidelijk aangaf dat alles weer oke was.

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met solliciteren (vlak) na hun ziekte. Tips kan ik wel gebruiken...

Houdoe,

Chris.
Life is like a box of chocolats... You never know what you're gonna get...... Except ours. It says: Extra Bitter!

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Vr Aug 15, 2003 6:52 pm

Hoi Svenanderson,

Ik had ook problemen met het zelfstandig vinden van een baan. Ik heb via kliq een jobcoach gekregen. Dit is iemand die je helpt met het zoeken van een baan, en je vervolgens op je werkplek begeleiding bied.
Ik ben er zeer over te spreken. Heb er goede ervaring mee.

Misschien heb je er wat aan. :)

Groetjes Susan

SvenAnderson
Berichten: 22
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 12:42 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Berichtdoor SvenAnderson » Wo Aug 20, 2003 9:51 pm

Het KLIQ? Dat zegt mij niets...Hoe kom ik met die mensen in contact?

Groeten,

Chris.
Life is like a box of chocolats... You never know what you're gonna get...... Except ours. It says: Extra Bitter!

Gast

Berichtdoor Gast » Do Aug 21, 2003 10:03 am

hoi Chris,

je zegt een nieuwe baan.. had je al vast werk? ik bedoel heb jij niet te maken met instanties als het Gak enzo?

Ik heb namelijk via hen een tussenpersoon toegewezen gekregen. Relan, een reintegratie bureau. Zij hebben voor mij een beroepskeuzetest geregeld én een opleiding tot administratief medewerker. Alles word betaald door -in mijn geval- de cadans, die voor de wao zorgen.

Heb jij niet zo'n instantie waar je terecht kan?

groetjes Marielle

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

kliq

Berichtdoor susan » Do Aug 21, 2003 6:52 pm

Hoi Chris,

Je zou eens op www.kliq.nl kunnen kijken. Misschien dat je daar meer informatie kunt vinden.
Ik ben via het GAK in aanmerking met Kliq gekomen.

Hopelijk heb je er wat aan :?:

Groetjes susan

Gast

Berichtdoor Gast » Do Aug 28, 2003 6:17 pm

Hoi Chris,

Ik was eigenlijk wel benieuwd of het je nog gelukt is met Kliq in contact te komen.

Groetjes Susan :lol:

SvenAnderson
Berichten: 22
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 12:42 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Berichtdoor SvenAnderson » Vr Aug 29, 2003 1:10 pm

Hey Susan,

Harsstikkke bedankt voor je tip. Ik ben wel al op de website wezen kijken en volgens mij is het wel wat voor mij. Over 2 weken moet ik weer op het CWI kantoor verschijnen met mijn behaalde resultaten op het gebied van het solliciteren. Ik zal dan zeker vragen wat de mogelijkheden zijn met KLIQ.

Groetes, Bedankt & Houdoe,

Chris.
Life is like a box of chocolats... You never know what you're gonna get...... Except ours. It says: Extra Bitter!

gast

job coaching

Berichtdoor gast » Do Jan 15, 2004 3:44 pm

beste chris

ik lees toevallig je bericht.

met job coaching werkt het zo dat het cwi contracten heeft voor job coaching met bepaalde organisaties. Kliq is zo'n organisatie (het voormalige arbeidsbureau) maar je hebt ook Start-Kans bijvoorbeeld.

je zou aan het CWI moeten vragen met wie zij (in jouw regio) zaken doen als het gaat om job-coaching.

met groet
jelle van dijk

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Do Jan 15, 2004 6:16 pm

Hallo,

Ik heb helaas niet zo'n goede ervaringen met Startkans. (Sorry, maar ik heb hier meer verhalen over gehoord van mensen die niet tevreden over hun waren.)
Krijg nu de jobcoaching van Jobstap. Ben er zelf zeer te spreken over :D

Groetjes Susan

SvenAnderson
Berichten: 22
Lid geworden op: Ma Mei 26, 2003 12:42 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bedankt

Berichtdoor SvenAnderson » Za Jan 31, 2004 2:46 pm

Beste Jelle en lieve Susan,

Ik wil jullie allen even bedanken voor de tips. Het is (gelukkig) niet nodig geweest. Ik heb nu weer een goede en leuke baan. Het was effe doorbijten en het heeft me een godsvermogen aan postzegels voor sollicitaties gekost, maar het is allemaal goed gekomen.

Nogmaals bedankt, groeten & Houdoe,

Chris.
Life is like a box of chocolats... You never know what you're gonna get...... Except ours. It says: Extra Bitter!


Terug naar “Praktische tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten