Jobcoach

Heb je praktische tips voor hervatting of onderbreking tijdens werksituatie? Meld dit hier!

Moderators: liddy, emili

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Jobcoach

Berichtdoor susan » Vr Jul 11, 2003 6:24 pm

Hallo,

Ik heb na mijn opleiding veel problemen ondervonden met het vinden van een baan.
Via mijn school ben ik aan een jobcoach gekomen.
Deze begeleid je met het vinden van een passende baan, en als je eenmaal werk hebt begeleid hij of zij je op je werkplek.

Ik heb nu een paar maanden een jobcoach en ik heb er hele positieve ervaringen mee. Ze komt een keer per week langs en dan bespreken we bijvoorbeeld de dingen waar ik tegen aan loop, of als je met andere dingen problemen hebt ofzo.

Als jullie misschien vragen hebben kunnen jullie mij altijd mailen.
Je kunt trouwens ook via het gak of een andere instantie een jobcoach aanvragen. Het preciese weet ik hier ook niet van. :)

Gast

Berichtdoor Gast » Zo Jul 13, 2003 6:56 pm

hoi Susan,

zelf ben ik via de wao (in mijn geval via Cadans) terecht gekomen bij een reintegratie bureau. Het lijkt denk ik een beetje op een jobcoach. Hoewel de reintegratiemedewerkster je ondersteund, maar het initiatief moet écht van je zelf komen.. Zelf ben ik via hen aan een reintegratie cursus gekomen, waar ik morgen mee ga starten. Omscholing dus eigenlijk. Een administratieve cursus. Als ik daarmee klaar ben ga ik weer op zoek naar werk, ik krijg ondersteuning voor de sollicitatiegesprekken in die zin, dat ik sollicitatie training krijg en zelfs als ik wil begeleiding bij de sollicitatie gesprekken. Erg prettig, vooral om dat ik dan kan leren, hoe en wanneer ik het beste over de ziekte en m'n verleden kan vertellen.. ook heb ik al via hen een beroepskeuze test gedaan...

maar ik denk dat het best wel op de jobcoach lijkt :) , oja, ik ben gewoon via de arbeidsdeskundige doorverwezen..

groetjes Marielle

susan
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 3:12 pm
Contact:

Berichtdoor susan » Zo Jul 13, 2003 7:45 pm

Hoi Marielle,

Ik ben via Kliq bij een omscholingscursus terecht gekomen.
Ik heb op Werkenrode in Groesbeek gezeten. Ik heb ook een administratieve opleiding gevolgd. Richting Receptioniste/Telefoniste.

Ik wens je heel veel succes met je opleiding.

Groetjes Susan


Terug naar “Praktische tips”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast