geen baarmoeder

Welke gevolgen kan een behandeling hebben wat betreft de kinderwens en hoe kun je je daarop voorbereiden. Is het nog mogelijk om keuzes te maken (zijn er alternatieven)?

Moderators: liddy, emili

lynn

geen baarmoeder

Berichtdoor lynn » Za Aug 23, 2003 6:38 pm

hallo iedereen,
ik heb toen ik ongeveer 7 jaar kanker gehad en ben toen bestraald en heb chemokuren gehad maar bij de operatie is mijn baarmoeder verwijderd
ik ben nu bijna 16
zijn er nog meer mensen die dit hebben?
groetjes lynn :D

miekjuh

geen baarmoeder

Berichtdoor miekjuh » Ma Sep 08, 2003 11:47 am

hey lynn!!

ik heb geen kanker gehad, maar ik heb volgens mij helemaal geen baarmoeder, ik ben nu 17 en ben nog steeds niet ongesteld.. ik heb ook geen ingang, dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen, k durf niet naar de dokter te gaan.. weet jij iets???
alsjeblieft kun je mij tips geven??

dikke kus mieke :lol:

Gast

Berichtdoor Gast » Ma Sep 08, 2003 4:05 pm

hoi Mieke,

ik denk toch dat je je vraag ergens anders moet stellen. Deze site is duidelijk voor jonge mensen die met kanker te maken hebben. Dat je niet ongesteld word, kan vele oorzaken hebben. En dat hoeven niet eens ernstige te zijn. Uiteindelijk zul je tóch naar de huisarts moeten als je écht iets wil weten. Waarschijnljik zal hij je wat vragen stellen en verder niet zo veel. Misschien schrijft hij je de pil voor. Om het op gang te laten komen. Maar je zult écht naar de dokter moeten voor een zeker antwoord.

groetjes marielle

lynn

geen baarmoeder bij miekjuh

Berichtdoor lynn » Di Sep 09, 2003 5:14 pm

hoi miekjuh, ik vindt t erg leuk dat jij hebt gereageerd hor, je hoeft niet naar n ander forum ofzoow hor maar zolas gast dus zei kun je met je vraag toch echt beter naar de dokter gaan
ik heb een in de fancy gelezen, een verhaal over een meisje dat geen vagina had en ook geen baarmoeder...
dit zou bij jou dus wel t zelfde kunnen zijn...
maar je moet er echt mee naar de dokter gaan hor want misschien is het wel niet zo erg als je denkt ofzo en maak je je voor niks druk, zou kunnen natuurlukal lijkt het me dan wel onligisch dat je geen ingang hebt
je kan natuurluk ook naar n dokter gaan die je niet kent en verder misschien ook niet meer hoeft te zien, misschien vindt je dat prettiger, of misschien juist een dokter die je wel kent
het lijkt rot misschien, om misschien (misschien hoeft het helemaal niet) bloot te zijn bij een dokter, maar ik moet dat ook eens per jaar en geloof me, zo eng is het niet, die mensen zijn er alleen maar om je te helpen
je kan misschien wel bellen, of internet zokeen naar informatie erover of op een site voor medische dingen misschien kun je dan wel mailen of chatten met deskundigen...of vindt je lotgenoten...daar ben ik dus ook naar opzoek
en ik vind het heel leuk dat jij nu gereageerd hebt iig, veel suc6 drmee en hou me wel ff op de hoogte he hier op deze site...
en als je nog meer lotgenoten vindt of goede sites (misschien ook over mogelijkheden voor kinderen later als die dr ooooit nog komen) laat me het weten he
doei lynn

miekjuhh

geen baarmoeder

Berichtdoor miekjuhh » Ma Sep 15, 2003 12:31 pm

hey lynn!

dankjewel dat je op mijn antwoordt hebt gereageerd.. ik zal wel late wete als ik ook meer weet, ma k vind t echt eng om na de dokter te gaan, k ben ook heel bang voor de waarheid..
naja je hoort t wel...
xxx
mieke

voor lynn

Re: geen baarmoeder

Berichtdoor voor lynn » Zo Okt 12, 2003 1:45 pm

Hi Lynn!

Ik ben nu 22 jaar en mijn baarmoeder is verwijderd op mn 20ste vanwege baarmoederhalskanker. Ik zou je mn emailadres wel willen geven, maar weet niet precies hoe dat werkt op deze sites!

Ik hoop dat je dit nog leest en als je contact wilt, je bent altijd welkom!

Groetjes,
Marieke. :D

lynn schreef:hallo iedereen,
ik heb toen ik ongeveer 7 jaar kanker gehad en ben toen bestraald en heb chemokuren gehad maar bij de operatie is mijn baarmoeder verwijderd
ik ben nu bijna 16
zijn er nog meer mensen die dit hebben?
groetjes lynn :D

lynn

geen baarmoeder

Berichtdoor lynn » Di Okt 14, 2003 11:17 pm

hoi marieke,
bedankt voor je antwoord, tis toch wel fijn om te weten dat je tenminste niet de enige bent...
jij bent nu toch 22? denk je dan al niet aan kinderen, weet jij of daar verder nog mogelijkheden voor zijn, behalve adopteren en draagmoeder?
groetjes lynn :D

rowiej

Berichtdoor rowiej » Do Nov 13, 2003 2:23 pm

haai mensen
ik ben zonder baarmoeder geboren
ik heb het hier erg moeilijk mee ik weet het pas sinds een paar maanden er is mij gister verteld dat ik 50%kans heb dat ik maar 1 nier heb en dat ik 50% kans heb op jeugd kanker ik moet nog wachten op de uitslag mensen die dit ook hebben voeg mij toe ik wil er raag over pratenrowy_aka_mikylover@hotmail.com

anne
Berichten: 2
Lid geworden op: Do Mei 23, 2013 10:12 pm

Re: geen baarmoeder

Berichtdoor anne » Do Mei 23, 2013 10:17 pm

Ha Lynn,

Ik zie dat bovenstaand bericht inmiddels 10 jaar geleden is geplaatst en kan me voorstellen dat dit berichtje niet meer aankomt.
Mocht dat toch wel het geval zijn: ik herken me precies in jouw beschrijving. Ook ik heb als kind chemo en bestraling gehad en bij de operatie is helaas mijn baarmoeder verwijderd. Ik ben inmiddels 25 jaar.

Mocht je nog contact zoeken hoor ik het wel!

Groetjes Anne


Terug naar “Kanker en Kinderwens”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten