borstreconstructie

Dit forum gaat over borstkanker en alles daaromheen b.v reconstructies, implantaten,
verwerking, inbreuk op je vrouwelijkheid als je dat zo voelt

Moderators: liddy, emili

Draakje
Berichten: 1
Lid geworden op: Di Mei 27, 2003 8:58 am

borstreconstructie

Berichtdoor Draakje » Di Mei 27, 2003 9:30 am

Hallo allemaal,

Ik ben een meid van 26 jaar en ongeveer een jaar geleden werd er bij mij borstkanker geconstateerd.
Mijn rechterborst werd geamputeerd en kreeg ik chemotherapie en bestraling.
Nu ik al de behandelingen al een tijdje achter de rug heb kan er gesproken worden over borstreconstructie. Nu heb ik over ongeveer 3 maanden een consult met de plastische chirurg over de mogelijkheden van borstreconstructie.

Ik heb al veel informatie gelezen over het onderwerp borstreconstructie
Nu was ik benieuwd naar ervaringen van mensen die een borstreconstructie hebben ondergaan.

Peetje

Borstreconstructie

Berichtdoor Peetje » Di Nov 11, 2003 6:11 pm

Hallo, draakje,

Ik ben een vrouw van 37 jaar en bij mij is ruim een half jaar geleden bosrtkanker ondekt. Mijn linkerborst is geamputeerd, ik ben bestraald en nu ben ik bijna klaar met mijn chemo.

Ik neem aan dat je reeds je consult hebt gehad. Mag ik weten wat je te horen hebt gekregen en wat je gaat doen? / reeds hebt laten doen?

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Re: borstreconstructie

Berichtdoor Jennine » Di Dec 02, 2003 9:04 pm

Hoi Draakje,
ik ben Jennine en ik krijg op 12 januarie een borstreconstructie via de rugspiermethode.
Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak met een patient die dat net gehad heeft ,ook via de rugspiermethode en bij dezelfde pc. Is allemaal geregeld op de mammacare. Misschien is er ook wel een mammacare bij jullie in het ziekenhuis en zou je kunnen vragen of er dames zijn die dat ook wel willen doen. Succes er mee! jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.
Hoop op contact met lotgenoten.

Jennine
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo Nov 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Veghel (Noord-Barabant)
Contact:

Blij met mijn borstreconstructie! YIPPIE

Berichtdoor Jennine » Wo Feb 04, 2004 8:57 pm

Hoi Draakje,

Ik ben nu 3 weken geleden geopereerd via de rugspiermethode en ik moet je zeggen dat ik na heel veel pijn, blij ben dat ik het gedaan heb.
Ik ben weer in het bezit van 2 borsten, wat me een werelds :lol: :lol: gevoel geeft. Wist niet dat ik meteen alweer zo blij kon zijn, maar dat is dus wel.
Hoop dat wanneer je ook overweegt om een reconstructie te laten doen, dat het je net zo mag bevallen als het mij doet.
Veel liefs van Jennine
Ben Jennine, 37 jaar en ben al 9 jaar borstkankerpatient. Heb in maart 2003 een amputatie ondergaan en krijg op 12 januari een borstreconstructie via de rugspiermethode, waarik heel blij mee ben.

Hoop op contact met lotgenoten.

goudblok
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo Jul 21, 2004 10:23 am
Locatie: Amsterdam

forum

Berichtdoor goudblok » Wo Jul 21, 2004 11:02 am

Hoi Draakje,

Op het forum van Viva staat een groep jongen vrouwen met borstkanker
(Borstkanker bij jonge vrouwen: hoe het verder ging...)
Een aantal hiervan zijn ook klaar met de behandelingen en hebben wel of niet gekozen voor een reconstructie. Mammacass o.a. kan je er meer over vertellen.
Misschien een idee om je vraag daar ook eens te stellen

Gast

Berichtdoor Gast » Do Apr 21, 2005 4:08 pm

Inmiddels is er een hele site door en voor jonge vrouwen met borstkanker.

http://www.de-amazones.nl

Opgericht door een groepje jonge vrouwen die eerst op het vivaforum posten en graag een eigen forum wilden.
Er is daar veel informatie te vinden over borstreconstructie.

Anna

Re: borstreconstructie

Berichtdoor Anna » Ma Jul 18, 2005 9:51 pm

Draakje schreef:Hallo allemaal,

Ik ben een meid van 26 jaar en ongeveer een jaar geleden werd er bij mij borstkanker geconstateerd.
Mijn rechterborst werd geamputeerd en kreeg ik chemotherapie en bestraling.
Nu ik al de behandelingen al een tijdje achter de rug heb kan er gesproken worden over borstreconstructie. Nu heb ik over ongeveer 3 maanden een consult met de plastische chirurg over de mogelijkheden van borstreconstructie.

Ik heb al veel informatie gelezen over het onderwerp borstreconstructie
Nu was ik benieuwd naar ervaringen van mensen die een borstreconstructie hebben ondergaan.

Hallo Draakje,

Ik ben 42 jaar. Drie jaar geleden is bij bij borstkanker geconstateer. Mijn rechterborst werd geamputeerd en ik kreeg ook chemotherapie en bestraling. Mijn eierstokken zijn verwijderd en ik krijg ook nog hormoontherapie.
In november 2004 heb ik een borstreconstructie laten uitvoeren via de diepflapmethode. Ik heb in maart 2005 mijn andere borst laten verkleinen (dit was voor de reconstructie al beslist omdat ik vrij grote borsten had)gelijktijdig is toen de tepel gereconstrueerd en op 27 juni jl. heb ik de tepel en tepelhof laten tatoeren. Ik ben heel erg blij dat ik de reconstructie heb laten uitvoeren. Er is nog wel enig verschil tussen beide borsten, maar dat is voor mij heel acceptabel. De pijn en overlast van de operatie is mij ontzettend meegevallen. Ik heb geen last van ontstekingen of afsterven van de huid gehad.
Je krijgt wel een groot litteken over de buik, maar ik heb er helemaal geen last van, mijn buik is niet verzwakt, omdat de buikspier niet is gebruikt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel sterkte met je keuze.

Anna


Terug naar “Borstkanker en de gevolgen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten