vragen over alvleesklierkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
monique1977
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Aug 2008 21:18

vragen over alvleesklierkanker

Berichtdoor monique1977 » Zo 17 Aug 2008 21:36

Goedenavond allemaal,

De reden waarom ik hier mijn bericht tik is het volgende,

Mijn oom is 61 jaar jong, en kampte al weken met pijn in zijn maag, was vermoeid en is ondertussen 15 kg afgevallen.
De huisarts dacht aan zijn darmen en daarom is een week of drie geleden een onderzoek gedaan, uitslag: darmen zijn goed, niets te vinden.

Toch bleven de klachten aanhouden, vermoeidheid, lusteloos, geen eetlust etc. weer terug naar de huisarts..conclusie: tussen de oren! dus kreeg -Gerard- antideprisiva!

Afgelopen woensdag kreeg hij ineens heftige pijnen, dus naar de eerste hulp! hier dachten ze aan een acute blindendarmonsteking... diclofinac ingenomen en de pijn nam af..
De volgende ochtend is er een ct-scan gemaakt..en daar kwam er slecht nieuws uit, Alvleesklierkanker!!! de wereld stond stil..
Het ''goede'' nieuws is dat ze gelijk konden zien dat de lever er goed uitziet. Op dit moment is gerard in het ziekenhuis opgenomen en beginnen ze morgenochtend met een plan van ''wat te doen''

Als ik alle verhalen zo lees, vrees ik het ergste! zelf een vrouwtje van 35 jaar...wat een Kl... zooi!! zo vreselijk jong en dan al afscheid moeten nemen van je leven en dierbaren.

anyway, morgen begint de molen dus te lopen, in het gunstigste geval is een operatie!! maar als ik dat allemaal zo lees, is dit ook geen wondermiddel en al helemaal geen garantie voor een verder kankervrije toekomst.

Ik ben verdrietig, en verslagen en weet niet wat ik van dit alles moet denken...

Is het postitief dat de lever helemaal schoon is?? wel schijnt er vocht in de buik te zitten, hiervan wordt morgen ook een punctie gemaakt, deze moet dan 10!! dagen op de kweek..dus voorlopig nog heel veel onzekerheid..

Bedankt dat ik mijn verhaal mocht doen,

groet Monique
Laatst gewijzigd door monique1977 op Ma 18 Aug 2008 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Marija
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 10:28

Berichtdoor Marija » Ma 18 Aug 2008 00:01

hoi Monique,
Altijd vreselijk schrikken zulk nieuws. Na het eerste ongeloof en de shock heb ik veel steun gehad aan de alvleeskliervereniging, daar is veel info en ervaring aanwezig. Ik schrijf het nog maar even, want je weet nooit of jij er ook iets aan kan hebben.
Veel sterkte, en blijf hoopvol en positief! Mijn vader heeft een succesvolle operatie ondergaan en hij is 79 jaar. Een academisch ziekenhuis is altijd het beste heb ik begrepen.
Hartelijke groet van Marija.

Hulp- en informatielijn
U kunt 24 uur per dag uw vraag inspreken via onze telefonische hulplijn. De medewerkers van deze lijn bellen u dan zo spoedig mogelijk terug om uw vraag te beantwoorden en waarnodig u te adviseren.
Telefoon : (033) 4633290
Internet : www.alvleeskliervereniging.nl
e-mail : info@alvleeskliervereniging.nl

monique1977
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Aug 2008 21:18

Berichtdoor monique1977 » Ma 18 Aug 2008 09:55

Goedemorgen Marja,

bedankt voor je reactie! ik zal idd eens op de site kijken!
Verder is het gewoon afwachten..en aan de ''goden zijn overgeleverd''

Mag ik vragen wie er bij jou getroffen is door deze vreselijke nachtmerrie?

groet monique

monique1977
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Aug 2008 21:18

Berichtdoor monique1977 » Za 23 Aug 2008 20:50

Hallo allemaal,

ondertussen zijn er wat nieuwe ontwikkelingen en weten we nu helemaal niet meer waar we aan toe zijn.

Mijn oom heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen voor diverse onderzoeken. Hierbij is zijn bloed nagekeken, lever gecontroleerd, de longen en nog meer organen
Nu blijken alle organen schoon te zijn! natuurlijk vreselijk goed niews!

Gisteren zijn er 3 hapjes uit de alvleesklier zelf gehaald, om te kijken wat voor tumor het nu precies is?? de dokter vertelde zelfs ''Misschien dat het meevalt'' meer zei hij er niet over..

Zou het kunnen betekenen dat het misschien geen kanker is, maar een ''gewone'' onstekeking???

we weten het nu echt niet meer en leven tussen hoop en vrees.
De hapjes moeten bijna 10 dagen op de kweek staan, dus voorlopig hebben we geen uitslag

Misschien dat jullie hier meer over weten,

groet Monique

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Ma 25 Aug 2008 22:24

zolang de kweken niet bekend zijn er is ook nog geen zekerheid over wel of niet kwaadaardig

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Di 09 Sep 2008 13:15

hoi hoi

ik heb 2 weken terug mijn partner tevens de vader van mijn kinderen verloren aan alvleesklierkanker, weet wel dat je heel snel moet zijn voor de wipple operatie dus ze moeten er niet te lang mee wachten

ook bij mijn partner was op het moment van de onderzoeken alle organen schoon en niets uitgezaaid maar binnen een aantal weken was de tumor al rond de belangrijke slagader gegaan en kon niet meer geopereerd worden

sterkte natuurlijk hoop ik dat jou oom dit bespaart blijft

groetjes nathalie

monique1977
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 17 Aug 2008 21:18

Berichtdoor monique1977 » Ma 06 Okt 2008 11:19

Hallo nathalie,

wat verschikkelijk voor jullie! ook voor de kindjes..om nu al hun vader te moeten missen...

Verder heb ik ook slecht nieuws! mijn oom is nu thuis, 25 kilo afgevallen..we denken zelf dat hij er nog maar kort zal zijn.

Wat is die toch een vreselijke ziekte, echt een strijd die bijna niet te winnen is..Oneerlijk!! zucht

Voor iedereen veel sterkte,

groet Monique


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten