Tumorkoorts

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Caline
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 19 Aug 2008 17:04

Tumorkoorts

Berichtdoor Caline » Di 19 Aug 2008 17:23

Bij mijn man is 3 weken geleden ver uitgezaaide huidkanker geconstateerd. Prognose: geen genezing mogelijk. Rekening mee houden dat mijn man nog enkele maanden te leven heeft.
1 week geleden kreeg mijn man koorts. Hiervoor heeft hij antibiotica voorgeschreven gekregen. Die heeft niet geholpen. Afgelopen weekend met hoge koorts opgenomen in het ziekenhuis. Diagnose: tumorkoorts. Dus weer ontslagen uitslagen uit het ziekenhuis met de boodschap dat hier weinig aan te doen is. Alleen paracetamol.

Mijn vraag is: in welk stadium komt tumorkoorts het meeste voor? Zijn er lotgenoten die hier ervaring mee hebben of meer over weten? Komt dit alleen in de laatste weken voor, of ook eerder?

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Do 21 Aug 2008 00:16

hallo,

Tumorkoorts treedt wel vaker op bij uitgezaaide tumoren. Er is dan geen verklaring meer te vinden waarom iemand koorts heeft. Vaak zie je tumorkoorts bij uitgezaaide ziekte. Waarom dat dit zo is, is niet geheel duidelijk. Waarschijnlijk reageert het lichaam op de activiteit van de ziekte, veel symptomen die bij kanker voor kunnen komen worden niet altijd goed verklaard.

LinaS
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 08 Apr 2009 20:39

Re: Tumorkoorts

Berichtdoor LinaS » Wo 08 Apr 2009 20:48

Mijn man heeft uitzaaingen van kanker op de lever. De primaire tumor is niet gevonden.
Hij heeft echter de meeste last van hoge koorts 's-avonds, nachtzweten en is al 19 kilo afgevallen.
Nu heeft hij een chemokuur in de thuissituatie aangevuld met o.a. prednison en paracetamol.
Het gaat overdag aardig naar omstandigheden maar 's-avonds begint het steeds weer.
Is hiervoor al opgenomen geweest. Volgens zoeken op diverse sites kom ik bij tumorkoorts uit.
Kan iemand ons verder helpen met verhaal of oplossing of praktische raadgevingen?


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten