Berichtdoor Miek » Zo 08 Jun 2003 12:05
sorry, ik kan je niet veel vertellen, niet veel goeds iig.
een meisje bij mij in het dorp heeft dit, ze is nu bezig met haar kuren... zijn twee maanden voorbij, nog 25 maanden... waarna ze pas kunnen vertellen of het echt weg is. een meisje in mijn straat heeft het ook gehad. zij is ten gevolge van een longontsteking overleden.
mijn broer heeft acute lymphatische leukemie, prebeta cel non-hodgkin burkitt like. hij is niet meer te genezen, we hebben het op 9 december jl. gehoord(zijn 22 verjaardag!). er werd gezegd dat hij de kerst niet meer zou halen, hij leeft (wonder boven wonder) nog steeds...
als ik je een tip mag geven, probeer van ieder moment iets moois te maken, ookal is het heel pijnlijk en verdrietig, huil met elkaar, maar lach ook met elkaar!! soms zijn dingen niet te begrijpen of te bevatten.
een jongen zei ong 2 jaar geleden tegen mij: leef iedere dag alsof het je laatste is, ik begreep hem toen (achteraf gezien niet) drie weken erna is hij overleden (niet aan kanker) nu mijn broer ziek is en ik weet dat hij nooit 23 zal worden begrijp ik hem: leef iedere dag, zoals je wil, niet met feesten en bezatten (wat je als onbezorgde student vaak zo zou kunnen interpreteren) geef aandacht en liefde aan elkaar en probeer iedere dag tot een mooie en goede dag te maken, dat je niet achteraf gaat denken, had ik maar!
ik wens je heel veel sterkte!! ook voor je vriendinnetje!!!!,
mieke