Wat te doen bij twijfels over een ziekenhuis?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Milika
Lid

Wat te doen bij twijfels over een ziekenhuis?

Berichtdoor Milika » Wo 17 Feb 2010 09:12

Hallo allen,

in de afgelopen 2 weken is de wereld onder mijn voeten vandaan gezaagd. Mijn vader heeft kanker, in zijn ruggenwervels, heup, schouder en nog vlekjes op de long. Alsof dat niet al erg genoeg is, vind ik de manier van doen in het ziekenhuis waar hij naartoe gaat eigenlijk maar niks. Ik ben 1 keer mee geweest naar een gesprek met een radioloog zonder enige sociale kwaliteiten (opmerkingen als: "de activiteit in die hoge wervel vind ik maar niks, voor je het weet zit je met een dwarslaesie en dat wil je natuurlijk niet, he?"). Ook zat hij gedurende een gesprek van 15 minuten minstens 10 minuten al "tja"-end in een computer te scrollen, terwijl we een half uur te laat uit de wachtkamer werden gehaald - lees dat fucking dossier dan gewoon even voordat je ons ophaalt! Er is een punctie geweest en we hebben tot en met gisteren op de uitslag gewacht, aangezien papa ook Bechterew heeft zouden het ook nog ontstekingen kunnen zijn, tenminste zo werd het aan ons verteld. Dus we hebben dik 1,5 week in spanning gezeten.. Blijkt het toch kanker te zijn, en dat het ziekenhuis dat ook allang wist, en dat de punctie was om te onderzoeken wat voor soort kanker het was. En dat het gewoon niet naar mijn ouders toe gecommuniceerd was. Verder is er nu dus van alles bij mijn vader geconstateerd, en moeten mijn ouders zelf contact opnemen met de longarts om achter verder onderzoek aan te gaan. Ik vind het raar dat hij niet doorgestuurd wordt naar een oncoloog, aangezien het over meer gaat dan alleen de longen..

Misschien overdrijf ik wel enorm, maar ik heb gewoon niet het idee dat dit de meest optimale manier van doen is. Mijn ouders zijn nog van het slag 'de dokter weet alles', terwijl ik liever zelf de halve wereld afGoogle en juist altijd dingen aan artsen vraag terwijl zij heel timide blijven. Ik vertrouw mijn ouders er dus stiekem ook niet echt op dat ze er goed achteraan gaan :wink: en dan helpt zo'n ziekenhuis ook niet echt. Stel ik me aan of moet ik actie ondernemen? En wat kan ik dan het beste doen?

liddy
Senior Lid

Re: Wat te doen bij twijfels over een ziekenhuis?

Berichtdoor liddy » Wo 17 Feb 2010 12:32

Het lijkt me een heel naar gevoel dat je het gevoel te hebben dat je vader niet goed behandeld te wordt.
Ik wil de radioloog niet goed praten, maar kennelijk zaten jullie niet op dezelfde golflengte. Heel jammer.
De longarts kan wel degelijk ook kanker behandelen. Bij longziektes wordt vaak enkel over longarts gesproken.
Terwijl je bij gynaecologie bijv. wel de toevoeging oncoloog tegen komt.
Mijn raad zou zijn: wacht het bezoek aan de longarts af en probeer in ieder geval bij dat bezoek aanwezig te zijn.
Kijk dan eens waar je staat. Een ander ziekenhuis is altijd nog mogelijk.
Succes bij het bezoek.

Milika
Lid

Re: Wat te doen bij twijfels over een ziekenhuis?

Berichtdoor Milika » Wo 17 Feb 2010 18:20

Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je het ook een beetje relativeert, als ik het aan mensen uit mijn omgeving vertel worden die meteen woest en eisen dat ik mijn vader naar een ander ziekenhuis sleep, hier zijn mensen toch sneller zelf enigzins ervaringsdeskundige lijkt me.. Ik vind het een goed idee om mee te gaan naar die longarts, zal het zeker proberen.

Terug naar “Vraag en antwoord”