Goedendag,
Allereerst wil ik zeggen dat ik veel respect heb voor mensen die in een levenssituatie zitten waar kanker in voor komt, en ik het mij kan voorstellen hoe verschrikkelijk moeilijk het is om ermee te leven.
Een week geleden ondekte mijn vader 2 knobbeltjes onder zijn rechteroksel ze zijn beiden heel klein en best hard, omdat we ons toch zorgen maakte besloten wij een afspraak voor hem te maken bij de huisarts.
Mijn vader is 60 jaar en nooit een dag ziek geweest, dit ondanks dat hij al zeker 30 jaar zware shag rookt en ook veel bier drinkt.
Volgens de huisarts zaten de 2 knobbels beiden op de lymfeklieren, en ze doen ook pijn wanneer je er hard op drukt.
De dokter heeft hem nu doorgestuurd naar een spoeddiagnosecentrum waarin ze zijn longen, hals en buikgedeelte gaan onderzoeken.
Nu zit de angst er hier bij iedereen thuis toch goed in vanwege de doorverwijzing met spoed, op 2 knobbeltjes na voelt hij zich goed heeft nergens last van hij is niet vermoeid of vermagerd, ook is na 1 week 1 van de 2 knobbels veel kleiner geworden , ik zou graag willen weten of jullie misschien een idee hebben wat het zou kunnen zijn en hoe groot de kans is dat het kanker is.
Dinsdagochtend heeft hij een afspraak, maar nu tot die tijd zitten we dus ongerust af te wachten, allerlei mogelijke scenarios doordenken geven ons alleen maar meer hoofdpijn. Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Met vriendelijke groeten,
michael
knobbels onder oksel
Re: knobbels onder oksel
Heel begrijpelijk dat jullie in angst zitten.
Echter hoe graag ik het ook zou willen, er is hier niemand die jullie kan vertellen wat er aan de hand is.
Je hebt in ieder geval al door dat je van alles in je hoofd halen je niets wijzer wordt.
Het enige wat je kunt doen nu, is gelijk het moeilijkste;
Jezelf afleiden.
Roep jezelf tot de orde als je weer gaat doemdenken.
Zodra die gedachten op komen, zeg je tegen jezelf die gedachten ken ik al,
dus het heeft geen zin die gedachten voor de zoveelste keer te herhalen,
is er niets leukers waaraan ik kan denken of mezelf mee bezig kan houden.
Succes.
Echter hoe graag ik het ook zou willen, er is hier niemand die jullie kan vertellen wat er aan de hand is.
Je hebt in ieder geval al door dat je van alles in je hoofd halen je niets wijzer wordt.
Het enige wat je kunt doen nu, is gelijk het moeilijkste;
Jezelf afleiden.
Roep jezelf tot de orde als je weer gaat doemdenken.
Zodra die gedachten op komen, zeg je tegen jezelf die gedachten ken ik al,
dus het heeft geen zin die gedachten voor de zoveelste keer te herhalen,
is er niets leukers waaraan ik kan denken of mezelf mee bezig kan houden.
Succes.
Terug naar “Vraag en antwoord”