Hallo
op 6 juni 2003 kreeg ik te horen dat ik een tummor had
het was net 2 dagen voor mijn 26 teverjaardag
in het begin stoor je hele weerrold in.
op 16 juni wert ik geopenrirt toen ik van de opratie terug kwam hadden ze 30centimeter darm weg en 1eierstok
weet niet of het hoort naar de openratie hat ik geen gevoel in mijn rechter been en haar uit val ik en geen gemo en bestraaling
de tummor hebben ze er hele maal eruit gehaalt
ze denken dat het erfelijk
mijn vraag is wie heeft dit ook meegemaakt
dikke darm kanker
Re: dikke darm kanker
pj vdberg schreef:Hallo
op 16 juni wert ik geopenrirt toen ik van de opratie terug kwam hadden ze 30centimeter darm weg en 1eierstok
weet niet of het hoort naar de openratie hat ik geen gevoel in mijn rechter been en haar uit val ik en geen gemo en bestraaling
-
- Lid
Re: dikke darm kanker
pj vdberg schreef:Hallo
Hoi Pj!
Ik heb niet zelf die operatie gehad maar wel iemand in mijn naaste omgeving.
De last ( gevoelloosheid) in je been is een verschijnsel wat vrij vaak voor komt. De persoon in mijn omgeving heeft hier ook last van maar dan in het linkerbeen. Deze klacht hoort met de tijd weg te gaan. Het verscheelt per persoon hoe lang dat duurt. Ik zou dit toch wel met je arts bespreken voor de zekerheid. De persoon in mijn omgeving is fysiotherapie gaan doen waardoor er een sneller herstel is.
Wat betreft de haaruitval:
Dit kan twee oorzaken hebben. Je zegt dat een van je eierstokken verwijderd is, dit kan tot gevolg hebben dat je hormonenstelsel een beetje van slag is. Onder de invloed van hormonen kan je last van haaruitval krijgen. Wat nog een oorzaak kan zijn is stress. Door de gebeurtenis die je mee hebt gemaakt zal je waarschijnlijk veel spanning hebben gehad hierdoor kan ook je hormonenstelsel uit balans zijn geraakt en daardoor een gevolg hebben van haaruitval. Ook wat dit betreft sprrek je arts hierover. Er zijn testjes waarbij er gekeken kan worden naar de hormonen in je bloed misschien dat er met medicijnen iets aan te doen is. Probeer in iedergeval zo hoever dat mogelijk veel te ontspannen. Dit kan bijvoorbeeld door op yoga te gaan of iets dergelijks in iedergeval leer te ontspannen, daardoor zullen stresshormonen minder in je bloed aanwezig zijn.
Succes!
Liefs Judith
Terug naar “Vraag en antwoord”