bijwerkingen glivec (cml)

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
agnes

bijwerkingen glivec (cml)

Berichtdoor agnes » Ma 06 Okt 2003 20:32

mijn moeder heeft nu 2 jaar CML, en gebruikt sinds een aantal maanden glivec. alleen worden de bijwerkingen steeds erger. het is begonnen met opgezwollen ogen en benen, waarvoor ze prednison heeft gekregen, en nu wordt har huid zo droog dat ze spontaan wonden krijgt op armen en benen . mijn vraag was of iemand anders deze bijwerking ook kent en zo ja wat er aan te doen is . de arts heeft nl gezegd dat als de bijwerkingen zo erg zijn ,dat ze misschien wel moet stoppen met de glivec.
alvast bedankt, groetjes agnes

zelda

bijwerkingen glivec

Berichtdoor zelda » Do 09 Okt 2003 21:45

Hoi Agnes,

Wat afschuwelijk voor je moeder! Helaas kan ik je geen antwoord geven want ik heb geen ervaring met Glivec. Hopelijk reageert er nog iemand die er wel ervaring mee heeft. Heb je al eens geinformeerd bij de apotheek? Daar kunnen ze vaak hele zinnige informatie geven over bijwerkingen en anders kunnen ze je misschien verder verwijzen.
Veel sterkte voor je moeder en ook voor jou

Gast

Berichtdoor Gast » Za 11 Okt 2003 21:36

Hoi,

Ik heb ook CML en gebruik ook Glivec, maar heb niet dezelfde bijwerkingen. Toen ik begon met Glivec heb ik de eerste week hele heftige krampen in mijn spieren gehad, en was steeds misselijk, maar deze klachten trokken na een week weer weg.
Je vertelt dat als het bij je moeder niet overgaat dat ze dan moet stoppen met de Glivec, maar is een lagere dosering geen optie?? Ik weet het fijne er ook (nog) niet vanaf, maar heb gehoord dat doktoren de dosering kunnen aanpassen...???

Sterkte!!!

Terug naar “Vraag en antwoord”