oneerlijk!!!

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Stephanie

oneerlijk!!!

Berichtdoor Stephanie » Di 04 Nov 2003 21:34

Bijna twee weken geleden is mijn zus (25 jaar) overleden aan kanker.
Ze had PNET, een zeldzame vorm.
Na anderhalf jaar knokken leek ze de strijd te winnen. Toen ze na 14 chemokuren haar leven weer op probeerde te pakken, kwam de ziekte keihard terug. Het was zo agressief dat ze na drie maanden vechten voor haar leven, het toch niet heeft kunnen winnen.
Het is zo ontzettend oneerlijk. Als iemand strijdlust had dan was zij het wel. Zij is altijd positief gebleven, zelfs toen de artsen haar hadden opgegeven. Zij wou niet dood. Ze was hartstikke bang om dood te gaan.
Waarom is zij ziek geworden? Ze was jong, sportte veel, at gezond, rookte niet...
Hoe moet ik hier in godsnaam mee leren leven??

Stephanie

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 05 Nov 2003 13:18

hoi Stephanie,

wat een ongelooflijke klap voor jullie zeg! En; NEE! het is niet eerlijk.. maar het gebeurd.. en zie dan maar ns om je leven weer op te pakken. Weet dat je die kracht bezit. Je zus heeft zolang gevochten voor haar leven. En ze heeft verloren. Jij vécht nu ook, op een andere manier, maar wel voor je leven, om weer vérder te kunnen gaan. En bedenk; zoals jij achter je zus stond en haar steunde, zo is zij er nu voor jou. Want je hebt al je herinneringen aan haar. En die zul je altijd bij je dragen.
een stukje uit een gedichtje; "ik ben niet dood, zolang JIJ aan me denkt, "dood" ben ik pas, als je me vergeten bent...

en je zult haar herinneren en bij je dragen... lééf voor háár... nu zij het zelf niet meer kan doen..

Heel veel sterkte meid met dit grote verdriet.. neem de tijd voor jezelf...

liefs Jodyi

fambeekum2000@hotmail.com

Berichtdoor fambeekum2000@hotmail.com » Zo 09 Nov 2003 00:48

Hoi Stefanie,

Gecondoleerd met het verlies van je zus. Af en toe denk je weleens zou er werkelijk wat bestaan. Helaas ik geloof het niet meer. Als mensen zulke gevechten moeten leveren op jonge leeftijd en nog helemaal niet gemist kunnen worden, omdat hun taak in dit leven nog lang niet is volbracht begrijp ik de bedoeling niet meer. Ook ik heb 2 broers verloren op jonge leeftijd niet aan kanker maar aan een ongeluk en een hartstilstand. Ook zij konden niet gemist worden. Pas is mijn moeder overleden aan kanker dat ging erg snel van het moment dat het verteld werd tot aan haar overlijden nog geen 5 weken. Je wereld staat op zijn kop. Soms word je overspoeld door zoveel verdriet en andere momenten gaat het iets beter. Her blijft zo moeilijk. Maar eens komt de tijd dat de leuke dingen die je met je zus hebt beleeft op de voorgrond treden en dat je de nare dingen van haar ziekte een beetje vergeet. De komende tijd zal heel moeilijk zijn. Daarbij wens ik je heel veel sterkte niet alleen voor jou maar voor de hele familie.

Paula

cynthia

Ik begrijp het

Berichtdoor cynthia » Do 13 Nov 2003 14:49

hALOO
EVEN KIJKEN OF DIT WERKT

CYNTHIA

IK BEGRIJP HET

Berichtdoor CYNTHIA » Do 13 Nov 2003 14:56

ik begrijp wat je bedoelt, ik worstel ook met het gevoel dat het oneerlijk is. Mijn leven is altijd al moeilijk geweest en opeens kreeg mijn vader het. Hij was alcoholist, die net gestopt was met drinken. Ik dacht dat alles beter zou gaan, maar toen kreeg hij kanker. Hij kan wel genezen omdat ze ineen vroege stadium zijn ontdekt. Het is een zeer lang verhaal en ik heb niet zo lang de tijd. Maar je moet inzien dat er meer mensen hiet mee om moeten gaan. Soms begrijp ik niet dat de een zo veel goede dingen in zijn leven heeft en de ander zo weinig. Het is niet eerlijk maar ik moet het gewoon accepteren en positief zijn. Ik kan sdat wel erg goed alleen de rest van mijn familie niet.
ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en dat je reageert
groetjes

Terug naar “Vraag en antwoord”