keelkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
marjacijs
Lid

keelkanker

Berichtdoor marjacijs » Di 28 Jun 2011 00:09

Mijn broer heeft strottenhoofdkanker en sinds vorige hebben we te horen gekregen dat hij ook een uitzaaiing heeft bij de long. Het is niet duidelijk of dit een klier is of dat het in het bloed is uitgezaaid.
Het was de bedoeling dat hij geopereerd zou worden maar nu hij een uitzaaiing heeft is de operatie afgeblazen omdat ze er vanuit gaan dat er dan meer uitzaaiingen zijn die ze niet kunnen zien.
Ik ben te einde raad en struin het hele internet af maar waar moet je beginnen.
Zijn er mensen die mij advies kunnen geven over behandelingen in Duitsland of elders of weet iemand of er ziekenhuizen zijn in Nederland die wel zouden willen opereren?
Alle advies zeer welkom!

jada
Lid

Re: keelkanker

Berichtdoor jada » Wo 29 Jun 2011 11:18

Ik denk dat als er nog iemand iets wil proberen je het beste naar België kunt gaan. Duitsland neemt over het algemeen het advies van Nederland over.
Helaas ben ik bang dat de artsen hier gelijk hebben, strottenhoofdkanker met uitzaaiingen is heel slecht nieuws.
Echter wie niet waagt wie niet wint,

heel veel sterkte.

riaw
Lid

Berichtdoor riaw » Wo 29 Jun 2011 16:25

Helaas klinkt het niet erg hoopvol,misschien kun je inderdaad zoals Jada zegt nog iets in belgië proberen,sterkte hoor.

marjacijs
Lid

Berichtdoor marjacijs » Do 30 Jun 2011 00:34

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels via via in contact met een arts in Belgie/Leuven. Weet nog niet wat er uit gaat komen. Ik zou heel graag willen weten of er mensen zijn die strottenhoofdkanker hebben/gehad hebben met een uitzaaiing en die toch geopereerd/behandeld zijn. Misschien is er ook iemand die mij kan vertellen wat het verschil is in uitzaaiing via de lymphen of via het bloed. Is de prognose of behandeling dan anders? Alle reacties zeer welkom! Ben zo langzamerhand helemaal ten einde raad. Marja

Terug naar “Vraag en antwoord”