heb nu hartritme stoornissen en de vraag is zou dit van de chemo of -en de bestralingen kunnen komen
heb nooit geen last gehad van mijn hart
vorige weekend belande ik met nog 20slagen per minuut op de intensief-care aan de hartbewakingsmonitor
was kantje boord zei de cardioloog maar een verband zag hij niet zo een twee drie zitten
nee maar hoe kan ik dan in ene zo komen toch niet vanzelf lijkt me he
vooral niet omdat ik nergens last van had
nu slik ik medicijnen en bloedverdunners
nu krijg ik voor mijn behandeling 3 inwendige behandelingen en ruggenprikken
nu vraag ik me af slaat mijn hart dan weer niet op hol, nu ben ik dr best erg bang voor
wie heeft ervaring met hartritmestoornissen en ruggenprik of hartritmestoornissen en chemo-bestraling
hartritmestoornissen na chemo en bestraling
Re: hartritmestoornissen na chemo en bestraling
Waarom jouw hartritme verstoord is geraakt, kan heel veel oorzaken hebben.
Jouw veerkracht is al danig op de proef gesteld in jouw gezinssituatie.
Ook heb je weinig beweging door je spierdystrofie en wat overgewicht.
Nu is daar ook baarmoederhalskanker bij gekomen en wat jij nu op en neer sjouwt van ziekenhuis naar ziekenhuis is heel wat meer activiteit
dan voor je ziek werd. Je maakt je behoorlijk druk over van alles en nog wat.
Daardoor kon het lichaam het niet even meer aan, hartritmestoornis was het gevolg.
Het is niet de chemo of de bestraling, maar alles wat er omheen komt.
Nu je medicijnen hebt, kan je hart het beter aan.
Dik kans dat als de behandelingen voorbij en jij je niet meer zo druk hoeft te maken, de medicijnen voor je hart vermindert of zelfs gestopt kunnen worden.
In dit soort situaties maakt iedereen zich druk, de een wat meer dan de ander.
Daarom wil ik je aanraden om te gaan praten met de verpleging, met de arts, vraag hulp om de behandeling geestelijk beter aan te kunnen.
Je bent daar beslist niet de enige in die daar wat hulp bij kan gebruiken.
Ik hoop zo dat ze je kunnen leren om niet aan alles te twijfelen. Geloof die cardioloog die zegt dat het niet aan de chemo of bestraling ligt.
Want zou het wel daaraan liggen, dan zou je meer chemo/bestraling niet overleven. En je bent nu al een week verder zonder een dip in je hartritme.
Dus de cardioloog had gelijk.
Succes met de komende week.
Jouw veerkracht is al danig op de proef gesteld in jouw gezinssituatie.
Ook heb je weinig beweging door je spierdystrofie en wat overgewicht.
Nu is daar ook baarmoederhalskanker bij gekomen en wat jij nu op en neer sjouwt van ziekenhuis naar ziekenhuis is heel wat meer activiteit
dan voor je ziek werd. Je maakt je behoorlijk druk over van alles en nog wat.
Daardoor kon het lichaam het niet even meer aan, hartritmestoornis was het gevolg.
Het is niet de chemo of de bestraling, maar alles wat er omheen komt.
Nu je medicijnen hebt, kan je hart het beter aan.
Dik kans dat als de behandelingen voorbij en jij je niet meer zo druk hoeft te maken, de medicijnen voor je hart vermindert of zelfs gestopt kunnen worden.
In dit soort situaties maakt iedereen zich druk, de een wat meer dan de ander.
Daarom wil ik je aanraden om te gaan praten met de verpleging, met de arts, vraag hulp om de behandeling geestelijk beter aan te kunnen.
Je bent daar beslist niet de enige in die daar wat hulp bij kan gebruiken.
Ik hoop zo dat ze je kunnen leren om niet aan alles te twijfelen. Geloof die cardioloog die zegt dat het niet aan de chemo of bestraling ligt.
Want zou het wel daaraan liggen, dan zou je meer chemo/bestraling niet overleven. En je bent nu al een week verder zonder een dip in je hartritme.
Dus de cardioloog had gelijk.
Succes met de komende week.
Terug naar “Vraag en antwoord”