Artsen laten ons barsten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Meer
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 17 Jan 2012 20:24

Artsen laten ons barsten

Berichtdoor Meer » Do 03 Mei 2012 12:17

Bij mijn moeder is in januari jl. maagkanker geconstateerd met uitzaaiingen in de buikholte. Omdat de tumor zich in het laatste stadium bevond is mijn moeder hier in Nederland opgegeven. Na wat zoekwerk kwam ik terecht op de TACE behandelingen van dr. Vogl. Mijn moeder heeft daar 3 behandelingen gehad en de laatste is volgende week. Volgens dr. Vogl. is de tumor geslonken en dicht. Omdat mijn moeder niet kon eten en drinken is ze van de week in het ziekenhuis opgenomen daar kreeg ze een gastro-endoscopie onderzoek en toen bleek, volgens de arts, da t de tumor erg vergroot is en hij is nu bij de overgang van slokdarm naar de maag. Ze willen ons geen foto's laten zien en als wij vragen of er verschil in zit in de tumor met de grootte van toen het net ontdekt is en nu doen ze heel vaag. En krijgen we te horen: ja dat moeten jullie met de arts in Duitsland bespreken. Ik snap niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt omdat iemand voor een behandeling in het buitenland kiest.

Ik vroeg de huisarts om een verwijzing voor een PET scan ook zij zegt ja vermoei je moeder niet met al die onderzoeken bla bla bla... Met andere woorden: heb vrede met zoals het is en wacht rustig de dood af. Nou als mijn moeder niet naar dr. Vogl was gegaan dan was ze er nu zeker niet meer. Als we haar leven met een dag meer kunnen verlengen dan is dat mooi meegenomen. Ik begrijp sommige artsen gewoon niet.

Wij willen dus wat na onderzoeken laten verrichten na haar behandeling bij dr. Vogl, maar hoe moeten wij die stappen zetten als niemand ons wil verwijzen.. :cry: :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Artsen laten ons barsten

Berichtdoor liddy » Do 03 Mei 2012 13:57

Het is niet makkelijk om de foto's van het ene ziekenhuis met het andere te vergelijken.
Dat ligt aan de gebruikte schaalverhouding die overal anders kan zijn.
Als jij een televisie koopt in de ene zaak en de toebehoren in een andere zaak, bij wie moet je dan terecht bij klachten.
Ofwel als je in ziekenhuis A je laat behandelen en in een ziekenhuis B voor de klachten die optreden, welk ziekenhuis heeft dan gelijk.
Ziekenhuis A zegt de tumor is geslonken en prompt krijgt je moeder klachten met eten, iets wat op zijn minst opvallend is te noemen bij een geslonken tumor.
Echter voor de eetklachten ga je naar ziekenhuis B.
De arts in ziekenhuis B vraagt zich af hoeveel vertrouwen jullie in hem hebben. Want hij moet met een ander verhaal komen dan in ziekenhuis A.
Waarom wil je onderzoeken laten doen na de behandeling van dr. Vogl? Dat heeft enkel zin als je dr. Vogl niet vertrouwd en weer naar een andere arts wilt gaan.
Ik spreek hier geen enkel oordeel uit over dr. Vogl, niet negatief en ook niet positief, want daar heb ik de kennis niet voor.

Meer
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 17 Jan 2012 20:24

Re: Artsen laten ons barsten

Berichtdoor Meer » Do 03 Mei 2012 14:19

Hallo Liddy,

Mijn moeder had vanaf het begin al problemen met eten en drinken en dat is sinds vorige week verergerd. Mijn moeder laat zich door dr. Vogl behandelen en daarna heeft ze geen nagesprek. Want mijn moeder, vader en mijn zus spreken geen Engels en/ of Duits. Dus er is een communicatieprobleem. Zij krijgen het dossier mee, maar ik ben geen arts om de medische termen te begrijpen en de CT af te lezen. Er is zeker vertrouwen in dr Vogl, maar naast hem heeft mijn moeder geen andere controles bij de MDL arts of een oncoloog. En na de behandeling zou het wel fijn zijn om hercontroles te krijgen. Dat is logisch, want kankerpatienten in Nederland krijgen ook in het 1e jaar om de 3 maanden controles.

Maar het het gaat erom dat zodra je aangeeft dat mijn moeder voor een behandeling in Duitsland gekozen heeft de artsen meteen kortaf reageren. Als de TACE behandeling in Nederland bij maagkanker patenten gedaan werd dan was de keuze makkelijker geweest en hadden we voor de behandeling hier gekozen.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten