Vrouwen met baarmoederkanker: de eerst tekenen

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Yogibeer
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 04 Mar 2014 13:02

Vrouwen met baarmoederkanker: de eerst tekenen

Berichtdoor Yogibeer » Di 04 Mar 2014 13:18

Hallo allemaal,

Ik ben een werkende vrouw van 53 jaar en heb de overgang gehad. Een week of 2 geleden werd ik opeens "ongesteld". Vlak daarvóór had ik last van afscheiding en jeuk. Ik dacht het zal wel een infectie zijn en met een diflucan ging het snel over. De zgn. menstru duurde langer. Ik ben naar de huisarts geweest die weinig kon zien met het speculum omdat ik behoorlijk bloedde. Dat moest eerst over gaan. Ik kreeg 7 pillen provera, zit nu op dag 5 maar het is nog niet helemaal weg. De provera werkt een paar uur/halve dag en dan begint de ellende weer.
Natuurlijk gaan googlen (wie niet) en ongewoon bloedverlies na de overgang staat op nr. 1 als het baarmoederkanker betreft.
donderdag ga ik weer naar de huisarts en ik hoop dat ze dan meer kan zien/uitstrijkje maken. Of mij doorsturen naar een gynaecoloog.
Intussen barst ik vd zenuwen, 'smorgens begin ik al te trillen. Heb gelukkig nog een paar lorazepam.

Hoe begon 't bij jullie, wat merkte je het eerste?

bedankt, Mieke

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Vrouwen met baarmoederkanker: de eerst tekenen

Berichtdoor liddy » Do 06 Mar 2014 10:58

Van andere vrouwen weet ik dat de eerste tekenen zeer divers zijn.
Sommige vrouwen hebben zelf helemaal niets gemerkt.
Andere hebben licht tot zwaar bloedverlies gehad of pijn bij het vrijen.
Kortom, er is niets van te zeggen.
Immers de klachten hadden ook van een ontsteking of zo kunnen zijn en dan helemaal niets te maken hebben met kanker.
Ik ben bang dat de huisarts je niet veel kan vertellen. Een uitstrijkje kan meer uitsluitsel geven.
Op die uitslag zul je dan minimaal een week moeten wachten.
Tja, het is niet anders, wachten en wachten en dan kan de uitslag zijn dat het iets heel onschuldigs is.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten