hersentumor

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
traanje

hersentumor

Berichtdoor traanje » Do 22 Jan 2004 12:15

Het is al een paar maand bekend dat mijn opa meer dan 1 hersentumor heeft, maar het gaat nu al erger met hem, hij doet verkeerde dingen, krijgt epileptische aanvallen, al met al hij gaat heel hard achteruit, zijn er mensen die mij kunnen zeggen wat hem nog meer te wachten staat, en of er mensen zijn die ervaring hebben met dit??
Groetjes Traantje

annnelies

Voor traanje

Berichtdoor annnelies » Vr 30 Jan 2004 00:06

Hoi Traantje
Verdrietig dat je Opa een hersentumor heeft, wat hem nog te wachten staat is een grote vraag omdat er heel veel verschillende hersentumoren bestaan met allemaal verschillende bijwerkingen, bv epelepsie, dronkemansloop, vergeetachtigheid, verandering van karakter en ga zo maar door.
sterkte hoor!
Groeten annelies

traantje

Berichtdoor traantje » Zo 01 Feb 2004 16:45

Bedankt Annelies voor je reactie. Ik ben van de week weer bij hem geweest, en ben eigenlijk geschrokken hoe snel hij achteruit gaat, en je staat dan totaal machteloos omdat je niets kan doen behalve afwachten. Er is nu bekend dat die bestralingen die hij gehad heeft totaal niets geholpen hebben en dat frustreert je dan het meest. Vandaag heb ik zo n rot dag, doe niets anders dan piekeren maar ja daar redt ik hem ook niet mee

Mira

Berichtdoor Mira » Di 17 Feb 2004 10:26

Hoi Traantje,
Mijn opa heeft ook een hersentumor gehad, (hij is eraan overleden), bij hem ondekten ze het pas heel erg laat, zodat er geen behandeling meer mogelijk was. Hij is dan ook 3 weken na de diognose overleden.
Zijn klachten waren voornamelijk heel erge hoofdpijn, klachten die op dementie leken (ze dachten ook eerst dat hij dement was), epeleptische aanvallen en hallucinaties.
Hij werd ook heel erg mager. Toen hij echt geen leven meer had (ondragelijke hoofdpijn, niet meer kunnen eten, epeleptische aanvallen e.d.) heeft hij euthanasie gehad. Dit was z'n eigen keuze. Nouja je hebt eigenlijk niets aan mijn verhaal, er zo veel verschillende types je weet nooit wat er komt.
Ik wens je iig heel erg veel sterkte in deze moeilijke periode. En als je de hele dag zit te piekeren kan jij er ook nix aan doen, neem gerust wat tijd voor jezelf of probeer je vrienden je te laten afleiden. Voel je daarover absoluut niet schuldig tegenover je opa, hij zou waarschijnlijk ook niet willen dat je constant verdrietig bent, hoe moeiljik dat ook is.

Miluska
Lid

het is voorbij

Berichtdoor Miluska » Vr 16 Apr 2004 08:47

Ik kreeg vanmorgen al de mededeling van mijn moeder dat hij uiteindelijk is overleden en gelukkig rustig in zijn slaap. En het rare was ik heb hier gisteravond over gedroomd dat de telefoon ging en dat ik dit zou horen wat ik nu weet. Maar mijn zoontje kwam naar onze kamer toe dus werd ik wakker,maar tot mijn schrik zag ik dat er inderdaad iemand savonds laat had gebeld. Het was dus wel mijn moeder. En mijn gevoel gaf mij gelijk. En dit is nu de tweede keer dat ik dit aan voel komen. Maar gelukkig voor mijn opa is hij uit zijn lijden verlost, ik was er afgelopen maandag weer en hij kon nog praten maar sinds van de week niet meer.

groetjes Miluska

Terug naar “Vraag en antwoord”