Beste lezers,
Ik ben ruim 2 weken voor het laatst bestraald op mijn hals en oksel i.v.m. lymfomen. Nu begint de huid echter enorm te jeuken en rood te worden. Tevens ziet de huid er onder mijn oksel erg lelijk uit. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan verzorgen zonder er op langere termijn een lelijke huid aan over te houden?
huidreactie na bestraling
hai marion,
ik denk dat je het beste even kunt bellen naar je bestralingsarts.. die kent je, en die weet ook precies wat helpt. En soms moeten ze het toch even zien om precies te kijken wat er is.. mijn ervaring met de bestralingsarts is érg goed... ik weet niet hoe dat bij jou is... maar ik denk dat dat de beste plek is, voor het beste advies... zelf kreeg ik tijdens de bestraling last van een jeukerige en rode huid, en hiervoor kreeg ik een speciaal gemaakte creme voor (op vaseline basis geloof ik, niet medicinaal in elk geval)
dat hielp goed! Nu, een paar jaar later, zie je er niets meer van...
groetjes Jodyi
ik denk dat je het beste even kunt bellen naar je bestralingsarts.. die kent je, en die weet ook precies wat helpt. En soms moeten ze het toch even zien om precies te kijken wat er is.. mijn ervaring met de bestralingsarts is érg goed... ik weet niet hoe dat bij jou is... maar ik denk dat dat de beste plek is, voor het beste advies... zelf kreeg ik tijdens de bestraling last van een jeukerige en rode huid, en hiervoor kreeg ik een speciaal gemaakte creme voor (op vaseline basis geloof ik, niet medicinaal in elk geval)
dat hielp goed! Nu, een paar jaar later, zie je er niets meer van...
groetjes Jodyi
Terug naar “Vraag en antwoord”